mun pco-tarina
moikka
mulla on siis todettu pco. kuukautiset tulevat kyllä itsestään kierrolla 30-34, mutta lääkärin mukaan munasolut eivät välttämättä ole hedelmöityskykyisiä.
no, ennen clomifen hoidon aloitusta otettiin verikokeet, että saadaan selville onko hormonitasapaino ihan " metsässä" . siitä kuului onneksi hyviä uutisia, eli muut hormonit (??) näyttävän olevan kunnossa.
nyt syön clomifenia 1 tabletti/päivä kierron 5-9 päivä ja toinen kierto on menossa.
ensimmäinen clomifen-avusteinen kierto oli 28 päivää... eli " normaali" .
mietityttää vaan se, että lasketaanko hedelmälliset päivät tuon vanhan kierron mukaan vain tuon uuden? entä käyttekö te joka kierrossa ultrassa? tulee aika kalliiksi...
täytyy ajatella positiivisesti, siksi kirjoitan juuri TÄLLE palstalle :-)
onko muita (ollut?) samassa tilanteessa?? miten hyvin nämä clomifen hoidot tehoavat...??
Kommentit (2)
niin voikin olla, etta opit tietamaan milloin ovulaatio on ovella ja tapahtuu. Ovulaatiota ennen 24-36h tulee ovislimat ja itse ainakin tunnen ihan kipua munasarjojen kohdalla ovulaation tapahtuessa, eli ultraan ei varmaankaan tarvitse menna joka kuukausi.
Itsellani todettiiin PCO 3 vuotta sitten, jonka jalkeen plussasin ensimmaisella IVF hoidolla (vain 4 clomikiertoa kokeiltiin, silla olin jo 35v ja hoidon pitkittymista ei suositellut laakari enka halunnut isekkaan). Nyt kun tytto on kohta 2v olen luomusti raskaana rv16. Olen taysin vakuttuunut, etta 7kgn laihdutukseni toi meille taman luomuplussan. En ollut mikaan liikalihava, mutta juuri tuo -7kg teki oikein hyvan savayksen olemukseeni ja olooni.
Toivonkipinaa lahettelen siis ja onnea clomitteluun!
elenoora rv 16+3 ja tytto kohta 2v, ex-PCO
Sun pitäisi laskea ton uuden mukaan mutta toisaalta vaihteluahan voi olla tosi paljon. Jotkut saattaa ovuloida ihan alkupäivinäkin, joten joka 2 päivä hommailut ois ok. Ultrat ois pco:laisilla enemmän kuin suositeltavia, koska muniksia saattaa kasvaa vaikka kuinka paljon jo pienellä stimulaatiolla. Itse söin Clomeja aikoinaan, niistä ei ollut mulle apua mutta toisille ne tepsii hyvinkin! Tsemppiä!