moniko pitää metuja plussansa ansiona?
eli aloitan metut clomien rinnalla kunhan saan reseptin postissa. Toiveet on heti korkeammalla kun vuosia sitten pelkät clomit ja terot ei sitä plussaa tuoneet, vasta ivf-hoito auttoi ja nyt luomuvauvan jälkeen kokeillaan taas näitä " lievempiä" apukeinoja.
Onko tällä Onnekkaiden puolella joku joka pitäisi plussansa , ainakin osasyynä, myös metuja?
Kommentit (2)
Mulla on kierto pysynyt säännöllisenä 28-30 jo yli 6 kk ja siitä suurimman osan aikaa pelkillä metuilla. Väliin on kokeiltu muutama clomikierto (clomit+metut), mutta niistä ei tulosta. Tämä elämäni ensimmäinen plussa tuli n.8kk metujen aloittamisesta ja siis pelkällä metuilla ja oviksen tikutuksella. Lääkärini mukaan metujen paras teho saavutetaan 6kk käytön jälkeen, mikä näytti meillä ainakin pitävän paikkansa.
Tsemppiä ja pikaista plussaa sulle!
bisous rv5+3
Eli meillä (minulla) ongelmana PCO. Olen syönyt teroja, clomeja ja metuja.
Pillereiden lopettamisen jälkeen minulle ei tullut vuotoja yli 6 kuukauteen ja hakeuduimme hoitoon, jolloin PCO todettiin. Tähän sain hoidoksi ensin metut, joiden jälkeen oli tarkoitus jatkaa clomeilla. Syötyäni metuja noin 1,5 kk tulivat kuukautiset (palauttivat hormonitoiminnan " normaaliin" ?). En sitten aloittanut clomeja, sillä sain loistavan työtarjouksen ja halusin keskittyä siihen, ehkäisyä emme tuolloin kuitenkaan käyttäneet. Kuukautiseni tuivat suht säännöllisesti (kierto 26-34) noin vuoden verran (vaikka olinkin lopettanut metut syötyäni niitä noin 4 kk:n ajan).
Sitten kuukautiset jäivät pois ja taas menin lääkäriin ja halusin aloittaa nuo metut ja clomit. Koska lääkäri oli eri ja perusti enemmän perinteisiin keinoihin, hän määräsi vain clomeja. Söin clomeja (+teroja) 4 kierron ajan ja ainoastaan ekassa kierrossa oli munasolu kypsyi. Siirryin clomikiertojen jälkeen TYKSiin hoitoon, kävin alkutarkastuksessa ja sain metuja, joilla " katsotaan saadaanko kierto käynnistymään" . Olin syönyt metuja noin kuukauden ajan, kunnes testasin +. Voitaisiinko tästä päätellä, että heti metujen aloittamisen jälkeen elimistöni olisi alkanut tuottaa hormoneja ja ovuloin? Siihen itse ainakin uskon.
Nandiitti rv7+5