Paras tummapaahtoinen kahvi?
Kokeiltu vain Paulingin tummaa, millasia mahtaa olla ranskalaiset?
Kommentit (21)
Mutta itseä kiinnostaisi tilata suoraan Ranskasta kunnon tummapaahtoista kahvia, mistähän kannattaisi.
Olen armoton maitokahvin litkijä.
Mun mielestä parisien on oikein hyvää, mutta on ylihintaista. arkiaamuisinjuomme nordqvistin Franskrostia, mutta se ei ole niin hyvää...
parhaan maitokahvin juonut barcelonassa
Hmm, paras mitä ihan ruokakaupasta olen löytänyt on sellaisessa hieman pienemmässä pussissa, olisikos joku Hot Java Lava -kahvi. Tummaa ja ai niin täydellistä. Hintaakin toki aika tavalla (taitaa olla n. 10 € pussi).
Ihan tämmöisenä halpistavarana Lidlissä on vihreässä pussissa "italialaispaahtoa" (nimeä en muista), mikä on minusta hyvää.
Löfbergillä ihan hyviä tummapaahtoisia myös.
Obama on arkikahviksi vallan hyvä suodattimentäyte, samoin Löfbergin Charisma ja Crescendo. Hifistelyyn sitten jotain vastapaahdettua papua myllyn läpi Aeropressiin. Monsoon Malabar on yksi suosikki joka varmasti uppoaa lähes kaikkien makuun.
Nordqvistin Reko-pavuista pihisytän parhaat sumpit
Parasta kahvia on 100 % Arabica, esim. Lidlistä saa papuina
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 00:21"]
Parasta kahvia on 100 % Arabica, esim. Lidlistä saa papuina
[/quote]
Nojoo, Juhla Mokka on 100 % Arabica, enkä kyllä viitsisi sitä hyväksi kahviksi sanoa edes vitsillä. Tuo väitteesi on vähän kuin sanoisi että merlot on hyvää punaviiniä.
Löfbergs ja Krönung on hyviä. Meillä juodaan rainbow tumma paahtoa, koska on edullisempaa ja hyvää, juhlina sitten jompaakumpaa noista kalliimmista.
entä paras keitin? aeropress, moccamaster, perkolaattori, mokkapannu vai pressopannu?
Vierailija kirjoitti:
entä paras keitin? aeropress, moccamaster, perkolaattori, mokkapannu vai pressopannu?
Kaikilla saa tarkoituksensa mukaan hyvää kahvia, kunhan aiheeseen perehtyy hieman. Siis jokaisen keittimen ominaisuuksiin ja siihen miten saadaan kullakin paras uutto.
Minun makuuni sopii erinomaisesti Cafeco: n Triple Mountain ja/ Volcanic Blend. Olen tilannut niitä netistä Luomukotiin.fi verkkokaupasta.
Nykyään käytän kokonaisia papuja, ja jauhan juuri ennen käyttöä. Pehmeämpi maku kuin vastaavista jo valmiiksi jauhetiusta.
MokkaMasterilla keitän ja 4,2g/ kuppi on minulle hyvä vahvuus.
Kunnon kahvinkeittoon pääsin vasta, kuo ostin tarkkuusvaa-an purujen punnitsemiseksi. 10 osa gramman tarkkuus riittää.
Kelle sopii mikäkin, maku on jokaisen suussa. Täällä joku mollasi juhla mokan, jos ei itselle maistu niin ei se ole pahaa. Itse kokeilin kalliimpia tummapaahtoja, pienpaahtimoiden tuotteita jotka oli 4x kalliimpia mitä markettikahvit. Palasin takaisin tuttuun turvalliseen Brasilin tummapaahtoon, ja heti maistui sekä tuoksui keittössä kahville. Keitän kahvit teräspannussa suodatettuun veteen, jauhan pavut itse kotona.
Olen viime aikoina maistellut erilaisia tummapaahtoisia kahveja ja paras on ehdottomasti ollut Zoegas Skånerost. Tosin ostin sen papuina ja jauhoin itse, valmiiksi jauhettu on vielä kokeilematta.
Vierailija kirjoitti:
Olen viime aikoina maistellut erilaisia tummapaahtoisia kahveja ja paras on ehdottomasti ollut Zoegas Skånerost. Tosin ostin sen papuina ja jauhoin itse, valmiiksi jauhettu on vielä kokeilematta.
Saako sitä Suomesta ja jos niin mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sitä Suomesta ja jos niin mistä?
- Näköjään sitä sai lähikaupastani ja ostin eilen, mutta ei ole kyllä kovin tummaa eikä lähellekään yhtä hyvää kuin Cafe Parisienne oli aiemmin (nykyään se on kuin Juhla Mokkaa johon on sekoitettu sekaan 1/4 entistä Cafe Parisiennea).
Onko mitään kahvia enää joka olisi kuin Cafe Parisienne oli aiemmin?
Osta jostain kahvilasta (esim. La Torrefazione) kunnollista tummaa kahvia, huomaat eron. Oma suosikkini on mm. Ruohonjuuressa myytävä Gran Palomar.