Miten menee kuitittomasta tuotteesta reklamointi
ostin 80 euroa maksavat kosteussuojatut ulkoiluhousut muistaakseni syyskuussa. Nyt huomasin pesun jälkeen että päällikankaasta on irronnut kalvo joka on "mytyssä" Housut on pesty oikeassa lämpötilassa ja muutenkin pesuohjeiden mukaan. Samassa koneessa olleelle erimerkkiselle goretex-takille ei käynyt kuinkaaan.
MUTTA. Mulla ei ole enää kuittia tallella. Mitäs nyt?
Kommentit (5)
Housuista varmasti näkee, että ovat melko vähän käytetyt, joten tuo on selkeä tuotteessa ollut virhe. Myyjä on velvollinen korjaamaan tai korvaamaan virheellisen tuotteen. Sinulla ei tarvitse olla kuittia, riittää, että kyseisessä liikkeessä on kyseistä tuotetta myyty. Liike saa sitten päättää, haluavatko he korjata tuotteen, antaa sinulle uuden samanlaisen vai rahat takaisin.
Epäilen heidän suhtautuvan melko nuivasti=(
Housuista varmasti näkee, että ovat melko vähän käytetyt, joten tuo on selkeä tuotteessa ollut virhe. Myyjä on velvollinen korjaamaan tai korvaamaan virheellisen tuotteen. Sinulla ei tarvitse olla kuittia, riittää, että kyseisessä liikkeessä on kyseistä tuotetta myyty. Liike saa sitten päättää, haluavatko he korjata tuotteen, antaa sinulle uuden samanlaisen vai rahat takaisin.
Epäilen heidän suhtautuvan melko nuivasti=(
Syyttävät pesuvirheestä mitä todennäköisimmin..
aiot ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja kysyä hänen mielipidettään. Käytännössä tosin voit myös ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan ennenkuin viet asian kuluttajaneuvojalle.
Yleensä näissä asioissa muuten ei olla nuivia. Itselläni muutama kokemus ja olen yllättynyt, kuinka nätisti asia hoidettiin, vaikka toinen tapaus oli jopa sellainen, että ostin kengät tammikuussa ja virheen huomasin seuraavassa marraskuussa. Kengistä kyllä näki, että olivat olleet vähällä käytöllä (lämpimät talvikengät leutona talvena) ja kyse oli nimenomaan valmistusvirheestä, mutta itse kuvittelin, että asiasta olisi joutunut ainakin kinastelemaan. Mutta ei puhetakaan. Ja taisi käydä niin, että sain korvaukseksi isomman lahjakortin kuin mitä kengistä maksoin, koska epäilen, että ostin ne alunperin alennettuun hintaan ja korvaussumma oli niiden alkuperäinen hinta. Hintaakaan en itse enää varmasti muistanut valittaessani.
ja varmaan syyttävät pesuvirheestä.
No, hankala osaan olla minäkin jos on tarvis.
Syytiivät kerran Stockmannilla pesuvirheestä(liian kuumalla, väärällä pesuaineella ja lopuksi että mun pesukoneeni on rikki) kun värillinen tuote haalistui ekassa pesussa mutta vaihtoivat sen kuitenki uuteen. halvemman tuotteen takia olisin tuskin vaivautunut mutta takki maksoi 120 €.