Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoavatko teidän 10v+ tyttönne pikkulapsia?

Vierailija
20.11.2011 |

Minulla on tytöt 15v 13v ja 11v. Jokainen heistä inhoaa pikkulapsia. Vanhin suorastaan kärsi kaupassa, jossa vauva huusi ja lähti kesken ulos.

Itsekin inhosin lapsia siksi kunnes sain omia. Enkä vieläkään voi väittää tykkääväni kaikista muiden lapsista.

Jotkut tuon ikäisethän ovat kovasti hoivavietin vallassa ja haluavat hoitaa lapsia. Muistan että päiväkodissakin oli 8-9.lk tyttöjä TET-harjoittelussa. Meidän tytöille pk tet-paikkana ei tulisi kuuloonkaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika huono äiti. Jos on vauvana ja pikkulapsena saanut hoivaa, hellyyttä, rakkautta ja läheisyyttä, sitä osaa ja haluaa antaa myös muille. Ne ihmiset jotka ovat lapsena kaltoin kohdeltuja, yleensä kohtelevat kaltoin myös muita lapsia. Se menee ikään kuin perintönä. Kohtelee muita kuten itse on tullut kohdelluksi. Ehkä sinun lapsesi ovat jääneet vaille äidin rakkautta, niin he eivät osaa sitä antaakaan.

Vierailija
2/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 17v, kaksi 10vuotista ja 8v hoitivat innolla yhtä kolmevuotiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuljemme kaupungilla, hän aina huomauttelee "näitkö tuon söpön vauvan/lapsen", samoin lehdistä.

Hän myös mielellään hoitaa tuttujemme pienempiä lapsia kyläilyreissuilla.

Vierailija
4/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin innokas lastenhoitaja. Omia lapsia en aikuisena halunnut, pikkulapsia inhonnut kaverini on nykyään neljän äiti.

Vierailija
5/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin häntä paljon. Myöhemmin tädin lapsia. Ollessani 10-15v.

Vierailija
6/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on nyt 5v pikkuveli, joka on tosi rakas. Tykkäävät kyllä kaikista pikkulapsista.

Vierailija
7/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, toinen rakastaa siihen asti kunnes vauva huutaa tai tulee vaipanvaihdon aika. Toinen taas ei oikein tykkää edes ottaa vauvaa syliin tai muutenkin esim. kyläpaikoissa hakeutuu sillä tavalla, ettei joudu pitelemään vauvaa sylissä tai muuten kontaktiin pienten lasten kanssa. Kuulemma puhuvien kanssa voi olla ihan kiva leikkiä.

Vierailija
8/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lähipiirissä pieniä lapsia. Jos tulee tilanne jossa tytär kohtaa kiljuvia pikkulapsia, hän päivittelee että "kylläpäs käyttäytyvät kummallisesti, outoa tuolla lailla huutaa". Ilmeisesti aika on kullannut omakohtaiset muistot häneltä.. =)

Vierailija
9/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhoa. Esikoinen on melko neutraali pikkulasten suhteen. Hymähtelee vaan. Ollut näin aina. Olisi niin toivonut siskoa, jolle voi opettaa kaikenlaista, mutta kuopus ei halua oppia mitään esikoiselta, koska esikoinen hermostuu opettaessan asioita. Mitään varsinaista hoivaviettiä esikoisellakaan ei ole, todellakaan, mutta ei varsinaisesti inhoa (jos volyymi pysyy matalalla ja paska ei haise jne).

Kuopus sen sijaan inhosi vauvoja ja taaperoita alle kouluikäisenä. Nykyään en enää tiedä mitä hän on mieltä. Joskus haluaisi itselleen pikkusiskon. Hoivaviettiä ei ole.

Valitettavasti monet pikkulasten äidit olettavat että isommilla tyttölapsilla on joku hoivavietti. Ainakn veljen vaimo vaikutti pettyneeltä kun meidän lapsilla sellaista ei ole.

Vierailija
10/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät noteeraa pikkulapsia juuri ollenkaan. leikkivät kyllä nukeilla ja hoivaavat niitä, mutta eivät oikeita lapsia.

Itse olen ollut erilainen lapsena, mutta en tiedä mikä noita vaivaa. Olen viimeksi tänään miettinyt asiaa.

Vierailija
11/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt tiiä inhoavatko, mutta eivät kyllä tykkääkkään kovin paljoa. Heillä on kaksi pikkusisarusta isänsä puolelta ja ovat aika lailla ilmaa isosiskoilleen.

Ei puhettakaan, että suostuisivat Tettiin päiväkotiin...

Vierailija
12/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hän ei siis ole millään tavalla kiinnostunut pikkulapsista. Voisin hyvin kuvitella, että aika vanhana varmaan vasta hankkii omia lapsia, jos ollenkaan. Eläimistä kyllä tykkää, käy tallilla ja meillä on koira ja kani. Niitä kyllä jaksaa hoitaa ja paijata.

Pikkusisko 8v taas on ihan toista maata. Leikkii vielä vauvanukella ja huomaa pienet lapset esim kaupassa. Ovat söpöjä kuulemma ja hänestä tulee isona päiväkodinhoitaja. Leikkii innolla 3v naapurintytön kanssa.

Vierailija
13/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tytöt 15v 13v ja 11v. Jokainen heistä inhoaa pikkulapsia. Vanhin suorastaan kärsi kaupassa, jossa vauva huusi ja lähti kesken ulos. Itsekin inhosin lapsia siksi kunnes sain omia. Enkä vieläkään voi väittää tykkääväni kaikista muiden lapsista. Jotkut tuon ikäisethän ovat kovasti hoivavietin vallassa ja haluavat hoitaa lapsia. Muistan että päiväkodissakin oli 8-9.lk tyttöjä TET-harjoittelussa. Meidän tytöille pk tet-paikkana ei tulisi kuuloonkaan.

kuljin 9-12-vuotiaana kaikkien naapurin pikkulasten kanssa, ja pikkuhiljaa alkoivat antaa hoitoon. 10-vuotiaana naapuri saattoi jättää 1-vuotiaansa kanssani siksi aikaa kun kipaisi kaupassa tai sisällä (muutamia minuutteja siis) ja 13-vuotiaana hoidin jo monia alle kouluikäisiä muutaman tunnin kerrallaan. Siitä eteenpäin olen toiminut lastenhoitajana, moni ihmettelee, miten olen hädin tuskin yläkouluikäisenä ottanut vastuun pikkulapsista mutta niin me ollaan erilaisia. monet ystäväni ovat myös 10-15v olleet hulluna pikkulapsiin, mutta muutamat eivät ole voineet sietää mitään kitinää ja aurinkoisetkin lapset ovat kiinnostaneet suunnilleen yhtä paljon kuin matikan läksyt tai suomen kielioppi.

Vierailija
14/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huomioi vieraita lapsia. Mutta sukulaislapsiin ja -vauvoihin on aivan hulluna. Tykkää hoitaa ja leikkiä.

Vierailija
15/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vela tulossa hänestä. Olen siihen jo sopeutunut. Ei kestä "kirkuvia kakaroita" kaupassa, bussissa jne. ja kertoo niistä minulle, miten taas sielläkin sitä ja tätä.

Vierailija
16/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi monet teinit ei jaksa niitä.

En minäkään erityisesti pidä pikkulapsista.

Vierailija
17/17 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vela tulossa hänestä. Olen siihen jo sopeutunut. Ei kestä "kirkuvia kakaroita" kaupassa, bussissa jne. ja kertoo niistä minulle, miten taas sielläkin sitä ja tätä.

itsekään en koskaan ole lapsista pitänyt,mutta omia on jo 4,ja vanhin osoittaa samoja merkkejä kuin itsessäni sen ikäisenä.Oma pikkuveli on kuitenkin söpöin vauva ikinä=)