Miksi NAINEN saa elää miehen rahoilla
tekemättä kotona muuta kuin lastenhoitoa? Mutta MIES ei missään nimessä saa elää naisen rahoilla?
Av:lla tullut tämäkin vastaan.
Kommentit (41)
kohta 10 vuotta. Ja voin sanoa, että ottaa päähän. Mies vie ja hakee lapset tarhasta, laittaa niille ruuan ja pääosin muutenkin hoitaa ruokapuolen. Mutta ei juuri muuta. Jos hoitaisi kodin, en valittaisi. Tuntuu vaan olevan kiireempi kuin minulla mutta rahaa ei mistään tule.
kolumnin jonka oli kirjoittanut sinkkumies, omien ja tuttavien kokemusten perusteella oli tehnyt havainnon että monet perhettä halajavat naiset kaipaavat nimenomaan mieheltä mahdollisimman mukavia tuloja, ei niinkään itsensä rahanhimon takia vaan sen takia että miehellä olisi varaa kustantaa naiselle haluttu elämä; elämä kotirouvana omakotitalossa kaikkine lisukkeineen. Raha kai saa sitten rakastumaan? ;)
kohta 10 vuotta. Ja voin sanoa, että ottaa päähän. Mies vie ja hakee lapset tarhasta, laittaa niille ruuan ja pääosin muutenkin hoitaa ruokapuolen. Mutta ei juuri muuta. Jos hoitaisi kodin, en valittaisi. Tuntuu vaan olevan kiireempi kuin minulla mutta rahaa ei mistään tule.
Sitten voitkin rakastaa jälleen miestäsi ja antaa hänelle kuumaa seksiä. Melko vähästä on kiinni, vai onko kiinni sittenkään?
T: 11cm mies
[quote author="Vierailija" time="18.11.2011 klo 20:08"]
Jos rahaa ajatellaan niin se kotona lapsia hoitava nainenhan tässä uhrautuu! Menettää palkka- ja samalla eläketulonsa. Lapset on yhteisiä, mutta vain nainen luopuu tuloistaan.
Miten joku vielä kehtaa puhua kuin kyse olisi jonkinlaisesta loisismisesta?
[/quote]
Niin tai näin, miesten rahoilla naiset elää. Ensin oman miehen rahoilla, sitten jos ero niin muiden miesten rahoilla tukien kautta ja lopuksi vanhana taas tuilla jotka imetään töitä tekeviltä miehiltä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 22:49"]
Elätin mieheni kun hän oli intissä ja vielä työttömänä sen jälkeen yli vuoden. Meillä se menee niin että kumpi tienaa myös maksaa. Itse hoitovapaalla ja teen säännöllisesti keikkaa. Meillä ei lasketa kuka maksaa.
[/quote]
Suomen armeija elättää intissä olevat.
Koska mies sallii tai kuten meillä, koska mies ei osaa, ei ennätä (vapaa-aikansa menee lastenhoitoon) eikä ole kiinnostunut raha-asioiden hoidosta.
Mammat hehkuttaa että meillä rakkaus on tärkeämpää kuin raha ja saan tuhlata miehen palkan kampaamokäynteihin ja meikkeihin, mutta annas olla jos joku kertoo vaikka köyhästä opiskelijapoikaystävästään joka pyytää tyttöystävältään tupakkaa niin kouhkataan että "sekuntiakaan en katselisi tuollaista luuseria". Tämä siis niiltä pyhimyksiltä, joille rakkaus on niiiin paljon tärkeämpää kuin raha.
Viittaatko nyt erääseen tämänpäiväiseen ketjuun?
Muistaakseni tupakkarahoja pummaava poikaystävä ei ollut lasten isä (ei hoitanut lapsia kotona), ei ollut myöskään opiskelija vaan työtön. Muistanko oikein?
Jos mies pitää tärkeänä se, että vaimo näyttää "huolitellulta" eli mies arvostaa ulkonäköä, hän luultavasti mielellään maksaa vaimon meikit ja kampaajakäynnit.
Jos rahaa ajatellaan niin se kotona lapsia hoitava nainenhan tässä uhrautuu! Menettää palkka- ja samalla eläketulonsa. Lapset on yhteisiä, mutta vain nainen luopuu tuloistaan.
ihan erinomaisesti, että mies vaihteeksi olisi raskaana, synnyttäisi ja hoitaisi pikkuvauva-ajan samalla tavalla kiinni vauvassa kuin minä. Valitettavasti se ei ole mahdollista.
Hieman vanhempanakin voisin vaihtaa osia, siten että mies olisi hoitovapaalla ja minä töissä, mutta ei ole mies halunnut ja minulle on käynyt kotona oleminen kotona vähän pidempään.
tyydyttämään huonon omantuntonsa aiheuttamaa purkautumistarvetta. Ehkä nämä vastauksetkin ovat aloittajan käsialaa.
Tämähän on nimittäin silkkaa paskaa koko aloitus, ja niin nämä vastauksetkin suurimmaksi osaksi. Ensinnäkin, ei kukaan voi väittää ettei ole törmännyt nykyaikana siihen, että mies hoitaisi lapsia kotona. Esim. ruotsissa koti-isyys on nykyään vielä suositumpaa kuin suomessa. Nykyaikana pehmeät arvot jyllää yhä enemmän ja hopsista heijaa, tällainen kumma arvomaailma on iskenyt kyntensä yhä useammin jopa miehiinkin! Ei ole lehteä, jossa ei joku mies olisi kertomassa kotonaolostaan.
Toisekseen: kuka voi oikeasti väittää, että hoitovapaan pitämisessa on yhtään mitään pahaa? Sellainen, jonka mielestä ihmiselämän tärkein asia on tienata rahaa ja edetä uralla kyynärpäät viuhtoen, ja usein myös sellainen, joka ei ole itse halunnut syystä tai toisesta sellaiselle jäädä, aivan....
ps. mun arvomaailmassa se elättää puolisoa ja perhettä, jonka tehtäväksi se kulloinkin luontaisimmin lankeaa, ja sen haluaa ottaa tehtäväkseen. Kun toinen opiskelee, käy armeijaa, hoitaa lapsia jne. niin toinen voi tienata palkkatöissä jos sellainen hänellä on. Käsittämätöntä joillekin. Onneksi ei meidän perheessä kenellekään.
Itse tiesin lasta hankkiessani, ettei välttämättä olisi ollut paluuta vanhaan työhön. Mutta lapsen hankin silti, vaikka riski uralleni oli suuri. Jos toisen lapsen joskus hankimme, se saattaa olla urani "itsemurha". Tästäkin huolimatta näen pikkulapsen ensimmäiset vuodet niin tärkeinä, että haluan hänen olevan kotihoidossa.
Kyllä tuo ihan aito uhraus on minun puoleltani, jotta me miehemme kanssa voimme hankkia lapsia ja että lapsi voi saada riittävästi vanhempiensa hoivaa.
lähteä aamuvuoroon, niin kyllähän niitä käytännössä on paljon äippiä jotka mieluummin ovat kotona.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/25/viestiketju/687036/en_halua_pal…
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/799311/voi_ei_ma_en_…
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1249262/kriisi_ma_en…
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1504818/ahdistaa_toi…
Tuhansia ja tuhansia tällaisiakin on.
Päinvastoin, ystäväporukka koostuu niistä miesasiamiesten pelkäämistä "itsekeskeisistä ämmistä", eli omillaan toimeentulevista, korkeastikoulutetuista ja urallaan hyvin edenneistä naisista joista kukaan ei tällä hetkellä omasta valinnastaan edes asu miehen kanssa.
Yleistykset ovat aina peestä, mutta jotkut rakentavat silti koko elämänsä (tai jopa väikkärinsä) niiden varaan.
kolumnin jonka oli kirjoittanut sinkkumies, omien ja tuttavien kokemusten perusteella oli tehnyt havainnon että monet perhettä halajavat naiset kaipaavat nimenomaan mieheltä mahdollisimman mukavia tuloja, ei niinkään itsensä rahanhimon takia vaan sen takia että miehellä olisi varaa kustantaa naiselle haluttu elämä; elämä kotirouvana omakotitalossa kaikkine lisukkeineen. Raha kai saa sitten rakastumaan? ;)
elää kotona miehen rahoilla tekemättä mitään, edes lastenhoitoa kun niitä lapsia ei ole. Saan tehä päivisin ihan mitä haluan ja mies maksaa kaiken. Tai siis on mulla käyttöraja et paljonko rahaa saa kulua.
Käykö kateeks?
elää kotona miehen rahoilla tekemättä mitään, edes lastenhoitoa kun niitä lapsia ei ole. Saan tehä päivisin ihan mitä haluan ja mies maksaa kaiken. Tai siis on mulla käyttöraja et paljonko rahaa saa kulua.
Käykö kateeks?
Lapsetkin on tehty jo. Nuorin lapsista on kymmenen.
Käyttörahaa saan kuussa 3000e.
Välillä tosin käyn töissä ihan ajan kuluksi.
Jos nainen oikeasti rakastaa miestään niin kyllähän nainen elättää miestään siinä missä mies elättää naistaan.
Pitääkin lähteä satsiin. Nähdään illemmalla! Tsau!
T: 11cm mies
Vaimo ollut kotona jo 11 vuotta, mutta ei halua mennä töihin. Ei tee myöskään kotitöitä vaan minä joudun nekin tekemään. Valittaa terveyttään ettei jaksa. Naimisin mentäessä ja enne lapsen syntymistä ei ollut puhetta tällaisesta "työnjaosta". Mitä tehdä?
Käykö kateeks?
Lapsetkin on tehty jo. Nuorin lapsista on kymmenen.
Käyttörahaa saan kuussa 3000e.
Välillä tosin käyn töissä ihan ajan kuluksi.
Jos nainen oikeasti rakastaa miestään niin kyllähän nainen elättää miestään siinä missä mies elättää naistaan.
Pitääkin lähteä satsiin. Nähdään illemmalla! Tsau!T: 11cm mies
Kateeksi käy.
Rikkailla on varaa jättää mies kotiin.
kun itse tunnetaan kateutta toisia kohtaan eikä olla sinut omien valintojen kanssa. Toinen varteenotettava motiivi voi olla todellinen huoli jonkun lapsia kohtaan, mutta tässä tuskin on kyse sellaisesta ;)
Katkeruuden erottaa aika kauas.