vko 11, ei sykettä... apua!
Kommentit (11)
ap
Mut ei kuulunut vielä viikolla 10 neuvolassakaan dopplerilla. Ultraan 2 viikkoa ja pelottaa :(
Saada kuuluviin. Jos olis ultrattu, niin tuskin ap kyselis täällä.
ollenkaan. Kokeilin kaverin laitteella joskus +20 rv enkä kyllä mitään selkeää ääntä saanut eli jos siihen olisin luottanut, olisin ollut ihan paniikissa.
Mulla kaikissa raskauksissa ollut istukka edessä eikä aina lääkärineuvolassa rv 10 ole mitään kuulunut. Painoindeksi kuitenkin alta 19, eli kovinkaan paljoa läskiäkään ei luuls olevan...
Mulla ei kuulunut vielä 10 viikolla sydänäänet ja syy selvisi sitten ultrassa. Kyseessä oli tuulimunaraskaus.
mulla ei jossain noilla main (tai oisko ollu rv12-13) lääkärikään meinannu saada sydänääniä kuulumaan, olin käyny alkuraskauden ultrassa ja sillon oli ollu kaikki hyvin. Lääkäri totes kuivasti, ettei se mitään meinaa, sikiö saattaa siitä huolimatta olla kuollu!! No, jos en olis jalat maassa tyyppi ja tämä jo viides raskaus, ni olisin saattanu säikähtää. Sit se sai vartin yrittämisen jälkeen ihan muutaman sekunnin pätkän sydänääniä ja ku mä tiesin kans kuulleeni ne, se ei enää yrittäny uudelleen..
Se pikkuinen on vielä niin pieni ja alhaalla lantiossa, ettei sen sydänäänet todellakaan välttämättä kuulu vielä. Rauhoitu ja odota vähän. (kirottuja nuo kotidopplerit)
Monessa raskaudessa ei tuossa vaiheessa kuulu sykettä vielä neuvolan laitteillakaan saati sitten kotidopplerilla. Itselläni kuului ekassa raskaudessa sykkeet neuvolassa ensimmäisen kerran rv 13 ja toisessa raskaudessa kokeiltiin kuuntelua ensimmäistä kertaa vasta rv 16 ja silloinkin löytämisessä meni kauan ja ne olivat vaimeat vaikka oli ihan lääkäri etsimässä (se oli siis eka neuvolalääkärikäynti).
ei yleensä vielä tossa vaiheessa kuunnella sydänääniä just sen takia, ettei usealla edes kuulu ne vielä. Turha huolestuttaa. Odottele rauhassa sinne ultraan ja unohda noi kotona kuuntelut.
...niin yritin sitten kaverin koti-dopplerilla kotona tällä viikolla. Ei kuulu kyl mitään. Muuten kaikki vaikuttais normaalilta, paitsi munasarjojen kohdalla välillä outoja vihlasuja.
kuulunut rv 11 neuvolassa eikä kuulemma pitäiskään paits hyvillä laitteilla.
kuului kotidopplerilla vasta 12+
Koita olla huoleti, vaikka kyllähän tuo vaivaa ja vaikea olla ajattelematta asiaa. Tsemppiä ultran odotukseen!
Tsemppiä!