Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edessä Operaatio "kahden vuoden kuvat koneelta paperille". Mistä kuvat edullisimmin?

Vierailija
18.11.2011 |

Ihan tavallisia kuvia pitäisi teettää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä Operaatio "kahden vuoden kuvat koneelta paperille". Mistä kuvat edullisimmin? Ihan tavallisia kuvia pitäisi teettää.

Ihan vinkkinä kun puhutaan kuvallisista muistoista, niin huomaa että paljon paremman ja jopa halvemman lopputuloksen saa kun ajan kanssa muokaat kuvat kunnolla ja poistat kaiken turhimmat ja epäonnistuneimmat. Kukaan ei nauti kuvakollaaseista jossa määrä korvaa laatua.

Vierailija
2/4 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoin saanut katsottua kaikki kertyneet negatiivit alkaen 1960-luvun lopulta...ensimmäinen lapseni syntyi -71 ja siitä asti otettu valtavasti kuvia, kuten kaikista kuudesta lapsesta ja suvusta ym.

Tuli annnetttua kuvia mummeille, kummeille jne. joten halusin puuttuvia itsellekin, kunhan saisin aikaiseksi käydä negat läpi.

Sain lahjaksi skannerin, johon työnnän negaliuskan ja kuva kuvalta näkyy tietokoneella, sitten klikkaan minkä kuvan tallennan itse valmistusta varten. Ihanaa kun ei tarvitse tihruilla negoja valoa vasten, vaan kätevästi näkee näytöltä.

Viikossa skannasin yli 500 kuvaa, mutta en teetä niitä missään, vaan ostin valokuviin tarvittavan paperipakan ja printterin, ei väritulostimella.

Nyt sitten jonain päivänä alkaa itse kuvien valmistus täällä kotona. Valokuvapaperi on aika kallista, katsotaan nyt miten "kannattavaa" on tehdä itse kotona.

Ei se halpaa ole teettääkään, mutta tietysti vertaan sitten kun näen paperin menekin ja muut kulut.

Mukavia kuvien odotuksia ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilaa kuvat sellaisina valmiina kirjoina. Mulla jää ainakin muuten kuvat irtonaisina johonkin laatikkoon pyörimään :)

Eli juurikin muokkaa ja valikoi kuvat, siitä sitten vaikka aiheen mukaan kirjoiksi (esim. kesä, lomamatka tms.)

Vierailija
4/4 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Itse kehitän Ifolorilla ja olen ollut tyytyväinen. Siellä pyörii tosi usein tarjous, että saa 10-kuvia 9 sentillä/kpl. Jos ei heti ole tarjousta näkyvillä, niin kannattaa odottaa pari päivää.

Lataat sieltä vaan koneellesi tilausohjelman, niin on helpointa tilata. Siellä voit tehdä myös niitä kuvakirjoja, nekin ovat joskus tarjouksessa. Kuvakirjoille on ladattavissa oma designer-ohjelmansa.

Hmm, nyt näkyy olevan myös Smartphotolla 9 senttiä ja ilmainen toimituskin joulun ajan eli se taitaa olla nyt tällä hetkellä vieläkin edullisempi vaihtoehto kuin Ifolor.

Nämä taitavat olla edullisemmasta päästä. Ei kannata valokuvaliikkeessä ainakaan kehittää, voi maksaa helposti 30 senttiä per kuva.