Harmittaa, kun olen lastentarvike/vaateasioissa aina häviöpuolella.
Oma vika varmaan, kun en osaa vaatia sisaruksilta rahaa tavaroista. Mutta silti, kukaan ei koskaan tarjoa maksua, ottavat vaan käyttöön meidän ostamia kalliita juttuja. Turvaistuimia, haalareita, vaatteita, leluja, jne.
Olen todellakin kierrätyksen kannalla, ja tiedän ettei sisaruksillani ole kovin paljon rahaa. Mitään rikkaita emme todellakaan ole mekään, mutta sentään normaalisti työssäkäyviä.
Minusta olisi kohteliasta maksaa edes jonkin verran tuotteista, joiden TIETÄÄ maksavan kaupassa paljon. Hyväkuntoisia kuitenkin ovat. Mutta en kehtaa pyytää kun lasteni serkuille menevät.
Kommentit (25)
myyn nykyään lastenvaatteet kirpparilla.
pitää kehdata sisaruksilleen sanoa, jos haluaa vaatteista ja tavaroista rahaa. Tämä sinun kirjoituksesi on aivan turhaa selän takana valittamista. Minä sanon aina, annanko tavaran ilmaiseksi vai haluaisinko maksun ja kas kummaa, minulla ei ole tuollaisia ongelmia kuin sinulla. Kaikki on selvää kaikille osapuolille. Yleensä annan ilmaiseksi vaatteet ja muut halvemmat jutut, mutta kalliimmat tavarat, kuten vaunut, myyn. Annan vähän halvemman hinnan kaverille, kuin mitä huutonetissä pyytäisin. Saamme itse miehen siskolta paljon lastenvaatteita, jotka ovat jääneet heidän pari vuotta vanhemmille lapsilleen pieneksi. Miehen sisko ei ole ikinä pyytänyt niistä rahaa ja todella toivon, että hän ei selän takana valita, kun "joutuu" ilmaiseksi antamaan. Se on ihan oma valinta.
Miksi ei? Pitääkö tavarat palauttaa entiselle omistajalle, vaikka tämä ei niitä edes tarvitse enää?
siis jos tietäisin että heillä olisi vara maksaa. Mutta kun ovat niin työtä vieroksuvaa sakkia :D ettei heillä ole varaa maksaa, ja toisaalta tiedän että lapsensa niitä tarvitsevat.
Ja ehkä on nyt kyse periaatteesta: jotkut ihmiset lypsävät toisilta sen minkä saavat, eivätkä koskaan kysy mitä voisi vastapuoleen tehdä.
Olen vähän katkera tästä, mutta en niin paljon että viitsisin äläkkää nostaa. En minä niitä tavaroita sillä hetkellä tarvitse, enkä ihan välttämättäpakolla sitä rahaakaan.. Mutta varakkaita ei olla mekään, että sinänsä ärsyttää tuo. Ja tehdään kovasti töitä pienenkin elantomme eteen.
ap
Itse olen jäänyt yh:ksi kahden kanssa ja olen ihan sanonut, että vaitettaavasti minun tilanne on se, että tarvitsen pieneksi jääneistä vaatteista ja tavaroista rahaa, jotta saan uutta. Kaikki ovat tämän ymmärtäneet hyvin. Voithan vaikka alkaa tekemään niin, että niistä kaikkein arvokkaimmista asioista sanot, että laitat huutonettiin myyntiin, koska tarvitset rahaa asiaan X. Itsekin myyn nyt lapsen sänkyä vaikka olisi ollut sägylle ottaja lähipiirissä, mutta sanoin, että minun tarvitsee kerätä rahaa kerrossänkyä varten. Asia on tietenkin aivan eri jos on rahaa ostaa kaikki uutena täyteen hintaan, mutta esim minulla on tiukkaa taloudellisesti ja on säästettävä ja tahkottava rahaa ihan kaikesta.