Ei jumalvita, kuka voi väittää pokkana, että 100kg raskausaikana
on "ihan normaali" paino??? Ei johdu yhtään ylensyömisestä, eihän? HUH
Kommentit (18)
Karkkia syön ehkä kerran pari viikossa, pullaa ei lainkaan ja muitakin herkkuja tosi harvoin. Mäkkärillä käyn ehkä kerran kuussa enkä syö eineksiä. Silti 100 kiloa meni jo rikki. Lähtöpainoni on 80 kiloa.
Verenpaine on normaali, ei raskausdiabetestä ja olen ollut loppuun saakka normaalisti raskaassa työssä... Joten mitä sitten? ;-)
Kun kerrankin on omalle tunnolle sopiva syy syödä.
(syönhän nyt kahden edestä)
mulla oli tukalaa, vaikka paino ei noussut kuin normimäärän raskausaikana, enkä ole koskaan ollut ylipainoinen. mua häiritsee jo 3 kg liikakilot, saati sitten, että niitä olis kymmeniä, en kestäis.
Mä söin aivan helvetisti ja herkuttelin myös päivittäin, enkä lihonut. Oli nälkä.
minäpä painan 121 ja en ole raskaana ;)
Karkkia syön ehkä kerran pari viikossa, pullaa ei lainkaan ja muitakin herkkuja tosi harvoin. Mäkkärillä käyn ehkä kerran kuussa enkä syö eineksiä. Silti 100 kiloa meni jo rikki. Lähtöpainoni on 80 kiloa. Verenpaine on normaali, ei raskausdiabetestä ja olen ollut loppuun saakka normaalisti raskaassa työssä... Joten mitä sitten? ;-)
Ja olen aina syönyt. Lähtöpaino ei ole ikinä ollut yli 60 kg. Mielestäni minä syön normaalimmin kuin sinä.
ja söin ihan hirveesti ja painoinkin 70kg ja koin olevani ihan järjettömän suuri ja painava ja ahdisti kun tuntui ettei mihinkään mahdu tai uskalla nousta jos alusta ei kestäkään. Minusta 7:lla alkava paino tai yli, ei ole naisen paino alkuunkaan vaan aika miehekäs paino. En voisi kuvitellakkaan painavani sataa kiloa missään olosuhteissa!
Tosin ei minua kuitenkaan häiritse jos joku muu nainen painaa raskaana tai muutenvaan 100kg.
179cm pitkä ja painoin raskauden alussa 78kg eli normaalipainon rajoissa, vaikkakin yläpäässä. Jos raskaana voi kiloja tulla kaksikymmentäkin, olen 2kg päässä sadasta kilosta. Ilmeisesti laihoille kertyy enemmän kuin pullukoille, mutta kai heilläkin painonnousu voi olla samaa kuin laihoilla vaikka ei syökään ylen.
Olin ennen raskautta onnistunut paisumaan 80-kiloiseksi. Sitten kun tulin raskaaksi ja kärsin muutaman viikon pahoinvoinnista enkä pystynyt syömään juuri mitään, laihduin useamman kilon. No, paino hivuttautui tietenkin muutaman kilon lähemmäs tuota lähtöpainoa, mutta ihan loppuraskaudessa olin silti yhden kilon vähemmän kuin raskauden alussa eli 79 kg... ja kun vauva oli syntynyt painoin vain 74 kg... :)
NO on varmaan aika paljon kiinni lähtöpainosta. Jos on iso ja painaa 90kg, silloin 100kg on kyl tosiaankin aivan normaalia. Mutta jos mä painaisin edes loppuraskaudessa 100kg, olisin varmaan haljennut, sillä painan nyt 43kg.. Kaikki on niin suhteellista ;)
esim. 185cm naisia on melko paljon, ja tämänpituinen nainen on normaalipainoinen 85kg ilman raskautta. Raskauden pyötä kun tulee se 15kg onkin jo 100kg ja ihan hoikka.
145cm nainen jos painaa raskaana tai ei-raskaana 100kg niin varmasti on lihava.
ja söin ihan hirveesti ja painoinkin 70kg ja koin olevani ihan järjettömän suuri ja painava ja ahdisti kun tuntui ettei mihinkään mahdu tai uskalla nousta jos alusta ei kestäkään. Minusta 7:lla alkava paino tai yli, ei ole naisen paino alkuunkaan vaan aika miehekäs paino. En voisi kuvitellakkaan painavani sataa kiloa missään olosuhteissa!
Tosin ei minua kuitenkaan häiritse jos joku muu nainen painaa raskaana tai muutenvaan 100kg.
Olet varmaankin suht lyhyt ja tottunut lyhyihin naisiin. Entäpä jos nainen onkin yli 170cm, jopa roimasti yli sen? Minä satun olemaan 182cm ja normaalipainoni on 75kg. Ihan litteä vatsa, kylkiluut esillä, kiinteä jne.:).
Karkkia syön ehkä kerran pari viikossa, pullaa ei lainkaan ja muitakin herkkuja tosi harvoin. Mäkkärillä käyn ehkä kerran kuussa enkä syö eineksiä. Silti 100 kiloa meni jo rikki. Lähtöpainoni on 80 kiloa. Verenpaine on normaali, ei raskausdiabetestä ja olen ollut loppuun saakka normaalisti raskaassa työssä... Joten mitä sitten? ;-)
Ja olen aina syönyt. Lähtöpaino ei ole ikinä ollut yli 60 kg. Mielestäni minä syön normaalimmin kuin sinä.
No, mitä sä sitten syöt? Entä onko lihasta? Nostelen nimittäin 60 kiloisia melko kevyesti ilmaan ;-)
Itse olen painanut 60 kiloa ehkä joskus yläasteaikoina. 70-kiloisena vaatekokoni oli 38 ja toivon pääseväni samoihin mittoihin raskauden jälkeen. Mutta ei mulla nytkään mitenkään raskas olo ole, ja liikuntaa olen harrastanut läpi raskauden - ja työnihän on myös hyvin fyysinen, joten ruoka maistuu koska mulla on NÄLKÄ!
Olin ennen raskautta onnistunut paisumaan 80-kiloiseksi. Sitten kun tulin raskaaksi ja kärsin muutaman viikon pahoinvoinnista enkä pystynyt syömään juuri mitään, laihduin useamman kilon. No, paino hivuttautui tietenkin muutaman kilon lähemmäs tuota lähtöpainoa, mutta ihan loppuraskaudessa olin silti yhden kilon vähemmän kuin raskauden alussa eli 79 kg... ja kun vauva oli syntynyt painoin vain 74 kg... :)
nyt tullut taas pari kiloa lisää ja painan 76.. harmittaa.
Tuntuisi hurjalta painaa jo yli 50 kg, joten toivottavasti ei hirveesti yli 60 kg mene paino raskaana. Ja tosiaan olen lyhyt :)
65-68 lähtöpaino jokaisessa neljässä raskaudessa. 30kg lihoin joka kerta, eli en ihan 100 kiloon päässyt, mutta melkein. 6kk synnytyksestä ja kaikki kertynyt paino oli poissa, lisääkin lähti, mutta imetyksen loputtua palautui takaisin minun normaaliin. Olen 172cm pitkä. Sokereissa ei mitään vikaa ja lapset alle 3kg syntyessään.
Tää asia ei sulle kuulu, mutta kerroinpa kuitenkin.