Teinin huoneen vaatekasat
Teini (15-v) käyttää vaatteita yleensä yhden päivän, ja sitten uutta käyttöön. Pyykkiin ei puolipitoisia tuo, mikä on hyvä (tämä keskustelu ei ole puolipitoisten ällöttävyydestä, sille on oma ketjunsa, käytä hakua jos aihe kiinnostaa). Mutta jättää vaatteet sikin sokin.
Ymmärrän, että puolipitoisia ja puhtaita ei laiteta sekaisin (itse laitan, mutta hän ei tahdo). Olen kuitenkin käyttänyt ideavarastoni loppuun: mitä laittaa huoneeseen, että vaatteet pysyisivät jotenkuten hallinnassa ja siisti?
Tuolin selkämys ei riitä. Pyykkikorin tyyppistä koria olen yrittänyt, mutta sille ei oikein ole paikkaa. Naulakko saattaisi toimia.
Mitä ideoita, miten saisin teinin huoneen puolipitoiset vaatteet pysymään jossain ojennuksessa?
Kommentit (7)
Ihan on kyllä poika kyseessä, mistä ihmeestä keksit että tyttö?
Sitä vaatetta on sen verran, että ei oikein tuoli riitä, ja kun pino on vähänkään korkea, niin kaatuuhan se, kun lempivaatetta etsitään. Ei siis ole kovin käytännöllistä tuolin kanssa.
Tuo rekki voisi toimia paremmin. Pitää katsella sellaista.
Olisko muita ideoita?
ap
Ihan on kyllä poika kyseessä, mistä ihmeestä keksit että tyttö? Sitä vaatetta on sen verran, että ei oikein tuoli riitä, ja kun pino on vähänkään korkea, niin kaatuuhan se, kun lempivaatetta etsitään. Ei siis ole kovin käytännöllistä tuolin kanssa. Tuo rekki voisi toimia paremmin. Pitää katsella sellaista. Olisko muita ideoita? ap
AP:n aloituksesta ei mistään käynyt ilmi lapsen sukupuolta... vaan kuvaus kuulosti sopivan enemmän tyttöön kuin poikaan !
Meillä pojille laitettiin vaatepuut. Toisella toimi hyvin ja toinen kasasi vaatteensa edelleen tuolille.
Huokaus. Käskin tämän tuolille laittajan kuskaamaan vaatteensa pyykkikoriin ja se toimi.
Kun lapset ei laittaneet vaatteita kaappiin tai siististi edes tuolin selkämykselle. Laittoi kaapit lukkoon viikoksi, se mikä oli ulkona oli käytössä. Kuulemaa se auttoi:-)
Minulla on edelleen sama ongelma vaikken enää teini olekaan. Sellainen rekki voisi olla toimiva, korin olen itse huomannut toimivaksi mutta sen tulisi olla mielummin laakea kuin syvä, jotta oikeat vaatteet löytyy nopeammin. Syvästä korista vaatteet joutuu kippaamaan kiireessä lattialle ja siihen ne sitten jäävätkin. Kannattaa ehkä kysyä teiniltä mihin hänestä olisi helpointa laittaa vaatteet päivän päätteeksi. Yksi vaihtoehto on tietysti raivata vaatekaapista tilaa puolipuhtoisille, koska niitä ei todellakaan ole kiva laittaa samaan pinoon puhtaiden kanssa.
minä en määrää siellä mistään. Näin teini oppii huolehtimaan huoneestaan ja tavaroistaan ilman, että ne ovat äidin hallinnassa.
Ikeassa on myös myynnissä erillinen "vaatekomero", jonka voi kiinnittää tankoon. Tosin se ehkä käy paremmin vaatteille, jotka laitetaan kausisäilytykseen.