Tulipas paska olo, kun hain lapseni tarhasta
ja hän ei olisi ollenkaan halunnut lähteä, vaan alkoi potkia ja raapia mua ja rimpuilla, kun lopulta jouduin kantamaan. Lapsi huusi jotain: Älä ota mua , ja itse yritin kantaa häntä ja kauppakasseja. Sitten hän putosi käsistäni maahan ja löi päänsä. Kaikki tämä ihanuus tapahtui tarhan pihalla tätien nähden.
Kyllä hävettää ja itkettää. Mitä helvettiä teen väärin, kun yritän tuon kakaran kanssa kaikkeni, ja joka ikinen hetki on yhtä taistelua ja tappelua ?? Kotona meillä on kaikki hyvin, on leluja , on syliä, on ruokaa. Vai teenköhän jotain sittenkin ihan päin mäntyä ?
Kommentit (27)
siis apua. Kenellä voi olla noin pitkä? Pääkaupunkiseudulla, pitkät työmatkat vai mikä syynä?
Meillä 8-8,5h ja sekin tuntuu olevan oikeasti jo päiväkodin pisimpiä.
Ap:lle: meillä on ihan samanlaista, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Kun menee hakemaan, heittäydytään vain maahan makaamaan tai ei edes tulla moikkaamaan. Etenkin alkusyksyllä tätä oli paaaljon, nyt ehkä vähän helpottanut.
lapsi ei sitten ole sitä mieltä, että kotona on paskaa ja kamalaa ja hän jää mieluummin päiväkotiin :-) Se mua nyt tässä eniten huolestutti. tai oikeastaan harmitti kun itselläkin oli ikävä häntä koko päivän, ja sitten jälleennäkeminen onkin tuollainen... ja toisaalta, mieheni on paljon reissussa ja meidän jälleennäkemiset on suunnilleen samaa luokkaa ..
voit olla iloinen siitä, että lapsella on edelleen luottamussuhde sinuun. Kaikista lähimmillehän lapsetkin uskaltavat mieltänsä osoittaa. Sinä olet selvästi sellainen. Raskasta se on välillä vanhemmalle, mutta toisaalta myös merkki siitä että asiat ovat terveellä tolalla.
Voimia, pitkää pinnaa ja kykyä nähdä asioiden "yli" toivon sinulle, sinä lapsellesi tärkeä ja rakas äiti ?
AP
Menipä lainaus pieleen, siis ensimmäinen kappale oli lainausta ja muut minun horinoitani.
Meillä lapset joutuu joinakin päivinä olemaan 10h hoidossa, toisina päivinä 8h. Työmatkoihin menee meillä 2h päivässä. Koska päivät ovat noin pitkiä, olen alkanut tekemään 4pv viikossa töitä. Saavat 1 vapaapäivän viikossa enemmän.
Koko ajan etsin työtä lähempää. Se vain näillä main on helpommin sanottu kuin tehty. Tai löytyyhän sitä työtä, osa-aikaista (tyyliin 15h viikossa) tai pätkissä. Asuntovelkaisena ei uskalla jättäytyä pois työstä joka kuitenkin on ns. vakituinen.
10h hoitopäivä!!
siis apua. Kenellä voi olla noin pitkä? Pääkaupunkiseudulla, pitkät työmatkat vai mikä syynä?Meillä 8-8,5h ja sekin tuntuu olevan oikeasti jo päiväkodin pisimpiä.
Ap:lle: meillä on ihan samanlaista, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Kun menee hakemaan, heittäydytään vain maahan makaamaan tai ei edes tulla moikkaamaan. Etenkin alkusyksyllä tätä oli paaaljon, nyt ehkä vähän helpottanut.
tai ainakin ystävällisiä. heti ei aleta syyllistää äitiä, kuten jotkut ovat jo alkaneet syyllistää tyrnävä -jutussakin mutsia.
Kerrot, että kohtaamisenne miehesi kanssa ovat usein samankaltaisia - riidantäytteisiä. Miten voi parisuhteenne? Ottaako lapsi mallia Teistä?
Voi lohduttaa sua ja toteda, että koululaiset tulee mielellään kotiin.
Pienet lapset ei halua kotiin, kun kerran olet sinne hänet jättänyt.
Osoittavat mieltään rimpuilemalla.