Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvotus ennen synnytystä, koska teille iski pöhö päälle?

Vierailija
14.11.2011 |

Minulla on nyt rv 35 ja tuntuu, että olen nyt jo turvonnut nesteestä melkoisesti. Mahtaakohan tilanne tulla vielä paljonkin pahemmaksi loppua kohden?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole turvonnut kummastakaan lapsestani.

Vierailija
2/3 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähäistä turvotus jaloissa muistaakseni samoilla viikoilla kuin sinulla, mutta lähinnä vain kuumalla säällä, iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset turpoavat viimeisinä viikkoina (hyvinkin yli kuukausi ennen synnytystä) aivan kauheasti, vaikka kuinka yrittäisivät välttää suolaa ja joisivat paljon vettä. Jos tuntuu että on siihen taipumusta niin otapa sormukset ajoissa pois sormista, ja mieti mitä kenkiä voit käyttää kun omat eivät enää mahdu jalkaan. Pidä hyvä huoli ihosta joka joutuu koville venyessään: rasvaa, älä pidä hankaavia vaatteita.

Turvotus ei yleensä ole vaarallista, mutta se VOI olla merkki raskausmyrkytyksestä joten käy tunnollisesti verenpaineen mittauksessa ja virtsan proteiiniarvoja tsekkaamassa, ja muista että jos alkaa viiltävä päänsärky ja/tai kipua oikealla kyljellä (maksan paikka) niin yhteys päivystykseen jos neuvolaan ei pääse.

Todennäköisesti ja useimmilla kuitenkin turvotus on vaaraton vaikka harmillinen vaiva.

t. neuvolan terkkari