Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla joku muu - en vieläkään hyväksy itseäni

Vierailija
12.11.2011 |

vaikka olen jo neljäkymppinen.

Olen kokenut elämässäni paljon vastoinkäymisiä mutta toisaalta päällisin puolin kaikki näyttää ihan ookoolta. Hyvä mies, hyvä perhe, koti, ammatti, koulutus...

Mutta olen saanut monta kertaa viimeisen 20 vuoden aikana kuulla miten negatiivinen olen, miten mua ei jaksa kuunnella jne. Nämä tulleet siis kavereilta ja satuttaneet kovasti, vaikka toisaalta ymmärränkin, että olen välillä tosi allapäin ja nähnyt asiat mustina.

Sitten myös mies astui kuoroon ja haukkui pari vuotta sitten seksielämämme sekä yhteisen taipaleemme. Ts. oli sitä mieltä että meillä on ollut vaikeaa siitä asti kun lapset syntyivät - minä olen ollut haluton ja kiukkuinen.

Jäi vuosi sitten kiinni treffailusta toisen naisen kanssa ja siitä alkoi välien selvittely sekä terapia. Nyt menee suht ok ja paljon on opittu. Seksi ei kuitenkaan suju edelleenkään ja itse soudan välillä todella syvissä vesissä kuten nyt.

On vaikea unohtaa mitä kaikkea minulle on sanottu. En ole siis mikään kusipää vaan ihan hauska ja puhelias ihminen mutta valitettavan negatiivinen välillä minkä olen saanut kuulla. Tavallaan ymmärrän sen mutta se on jättänyt minuun syvät haavat. Samoin kuin mieheni käytös.

Välillä tuntuu että minua on todella vaikea arvostaa vaikka mitä tekisin, myös työelämässä. Ja toisaalta välillä on vaikea arvostaa itse itseään, on vaikea rakentaa hyvää itseluottamusta kun on saanut paljon negatiivista palautetta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran terapiassa. Hemmetin kallista ja terapeutti keskittyi vaan siihen mitä sanon muille. Eikä muistanut mitä edellisellä kerralla olin sanonut. Itse kaipaisin lähinnä olkapäätä ja kuuntelijaa - ja toki myös apua.

Vierailija
2/5 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tuota tilanne on mahdoton aukaista. Viisas terapeutti kyllä kuuntelisi myös. Vain itseäsi voit muuttaa. Enhä sulla on menneisyydestä jäänyt jotain juttuja jotka häiritsevät sosiaalista käytöstäsi, jotain mitä et itsekään ehkä tiedä? Jos useampi ystävä on kommentoinut, tulee olo että jotain häikkää on. Sä siis tarvitset terapeutin joka kuuntelee ja sitten auttaa sua ottamaan paremmin vastuun itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsit terpauttia, ala tekemään tätä harjoitusta kahdesti päivässä:

Kirjoita ylös kaikki asiat, joista olet kiitollinen. Ihan pieniä asioita, isoja asioita, kaikkea. Ole vaikka kiitollinen, kun joku avasi sinulle oven kaupassa käydessäsi.

Kirjoitan ne ylös vihkoon. Ja kahdesti päivässä kiitä Jumalaa (tai mihin nyt uskotkaan) näistä asioista. Kiitä myös hyvästä miehestä yms.

Positiivisuus on kiitollisuutta siitä, mitä on.

Vierailija
4/5 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallinen 20 e

hanki terveyskeskuslääkäriltä kunnalliseen lähete

Vierailija
5/5 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä hyväksyminen on onnellisen elämän kannalta aivan oleellinen asia. Mikään rahallinen tai ajallinen panostus ei ole liikaa kun kyseessä on näin tärkeä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan