Minkä ikäisille kummilapsille annatte vielä joulu-ja synttärilahjat? .
Kummilapset n.19v ja n.14v. Tuolla kohta 14 v tytöllä on jouluna sekä synttärit että nimpparit ja niitä on aina juhlittu kera kummien, isovanhempien, tätien, setien..etc. voimin. Minusta ei tuon ikäiselle enää "kuuluisi" järjestää juhlia, paitsi kaveribileet yms, jos teini itse haluaa.
Erosin lastemme isästä kesällä, ja säästää pitää vähän joka asiassa, joten ajattelin luopua ainakin kummilasten lahjoista. Miten voisin nätisti ilmoittaa tästä kummilasten vanhemmille, ja ilmoittaa myös siitä, etten osallistu tämän 14 veen juhliin?
Kommentit (9)
.sisarten lapsille, mutta kummilapsille olen ostanut aika ajoin lahjoja. Ei pelkästään jouluna. Toinen on jo 27 ja toinen 20.
ajattelin lopettaa täysi-ikäisyyteen.
on suvussa rippijuhliin lopetettu säännölliset lahjan ostamiset. Tietysti sitten valmistujaisjuhliin yms. lahjat ostetaan. Tästä sovittu ihan suoraan vanhempien kanssa. Muuten kyllä olen esim. täysi-ikäiselle kummitytölleni ostanut jotain kivaa jos on kohdalle sattunut ja tiedän hänen siitä ilahtuvan. Mulla kummilapsia vain kolme ja niin eri ikäisiä (22, 12 ja 1 vuotiaat), että eivät ole rasiteeksi käyneet.
ostaa lahjoja kummilapsille.Omani on jo 19v. ja olenkin miettinyt vieläkö ostan joululahjan. Päädyin siihen, etten osta enää. Sitten kun esim.muuttaa omaan kotiin voin muistaa tuparilahjalla tms.
Kiitos vinkeistä.
eli 15v ja kun se riparikäyty
toiset jatkaa 18v asti
aina kuitenkin sit esim yo lahja tai valmistujaislahja
meillä ei ole kummilapsia itsellä, mutta suvussa on noita molempia käytäntöjä
Tosin siskontytölle (joka siis myös kummityttö)ostin myös 18-vuotislahjan. Minulla kummilapsia yhteensä 12, joista osa jo rippikoulun käyneitä. Ylioppilas-, valmistumis-, kihla- ja häälahjat tietty erikseen.
se on ihanan nuorekas ja aina ku sen kaa menee johonki se lellii piloille. koska en oo tottunu liikaa lellimiseen se on mukavaa, oon 20 ja kummini muistaa minua vieläkin joulu synttäri valmistujaislahjalla ja muulla pienellä avusuksella. oikeestaan hävettää että kun käymme syömässä han maksaa aina laskun. hän ei anna minun maksaa vaikka ihan tosissani haluan. kummini on rikas ja lapseton ja lupautui kummikseni 17vuotiaana kun synnyin. siitä saakka pysyny elämässäni mukana.
toivon että kummini ei koe velvollisuudekseen ostella ja muistaa merkkipäivisin, toisaalta en usko. kummini on loistavin nainen maan päällä! ja vuosi vuodelta alan itsekkin kasvaa naiseksi, ystäväksi enkä vaan siksi pieneksi tytöksi :)
jos itse olen joskus kummina aion toimia täysin sydämeni mukaan ja pysyä lapsen elämässä, ei se niin paljon oo budjetistani pois :) yllättävän vähästä sitä ihminen ilahtuu :)
laittaa vaikka leffalippuja jos ei muuta keksi :)
ANNU
Sit kun omat kummilapset on ripille päässeet, riippuu ihan siitä muotoutuneesta suhteesta, että miten jatko menee. Yhdelle 21-vuotiaalle olen muutaman joulumuistiaisen laittanut, yksi 20-vuotias on kovasti elämässämme mukana, tulee saamaan joululahjan esim.. Tilanteen mukaan.
Mutta sinne rippikouluun asti, tunnollisesti jokainen synttäri ja joulu on muistettu. Kaikkia 8:aa kummilasta, oli tiukkaa tai ei taloudellisesti.
Sun varmaan on parasta kertoa vanhemmille ihan suoraan mikä sulla on nyt tilanne, uskoisin heidän ymmärtävän ja jos eivät ymmärrä niin sehän kertoo enemmän heistä ihmisinä silloin.