1 vuotiaan sisävaatetus?
Esikoisen äitinä minulla ei hirveästi ole kokemusta lapsen pukemisesta, muuten kuin oman lapseni kautta. Välillä olen joidenkin ihmisetn suusta kuullut vihjauksia, että pitäisi pukea lapselle enemmän vaatetta päälle sisällä ollessaan.
Tyttäreni sisävaatetukseen kuuluu ainoastaan pitkähihainen paita tai body ja housut. Ja tietenkin sukat.
Jotkut tuttavani pukevat samanikäiselle lapselleen näiden lisäksi aluspaidan ja sukkahousut.
Nyt olen alkanut miettimään, puenko sittenkin liian vähän, pitäisikö minun pukea lapselleni vielä lisäksi sukkahousut ja aluspaita? Vaikka ei hän koskaan kylmältä ole tuntunut, välillä taitaa touhujen keskellä olla liian kuumakin.
Hassua sinänsä, sillä en itsekään sisällä pidä montaa kerrosta vaatetta, housut ilman pitkiä kalsareita ja pelkkä paita. Asusta riippuen saattaa olla toppi alla.
Mites teillä?
Kommentit (8)
Meillä ainakin on sisällä lämmin ja kun on vielä lattialämmitys, niin ei sitä vaatetta kauheasti tarvi.
Meillä kaikilla on tuossa iässä ollut body, housut ja sukat.
Ihan eri asia vaikka vanhassa puutalossa, jossa kylmät lattiat ja nurkista vetää.
lapsesta. Ihmiset ovat erilaisia jo lapsena eli toinen "vilukissa" toinen "kuumakalle" , itse varmaan tiedät mikä lapsesi on ja puet sen mukaan.
meillä lapsella usein pitkähihainen body, sukkahousut ja housut. Lattiat on meillä kylmät, joten laitan "alakertaan" usein kaksi kerrosta.
1 vee käytä enää bodyja, yleensä aina mekko tai tunika ja joko sukkikset tai legginsit. Housuja superharvoin. Aluspaidan laitan yläosan alle, mutta alhaalla vai yksikerros.
Meillä lapset hyppii aina alushousuilla ja t-paidalla ja ilman sukkia vaikk meillä talvella on sisällä 19.
Ovat vain minuun tulleet. Esikoiselle puin aina liikaa kun muut niin sanoi, ennen kuin tajusin että itse tiedän parhaiten.
Esikois raukka oli aina mummeilla ihan hikinen kun puin hänet heidän odotuksien mukaan.
kotona usen on body ja sukkikset välillä mekko myös, jos on viileämpää niin sitten laitan joko lyhythihaisen bodyn ja paksumman puseron tai ohuemman paidan bodyn päälle ja housut.
Jos mennään kylään kavereille joilla tiedän olevan viileämpää laitan 2 kerrosta vaatteita ja otan lisää vielä varalta mukaan =)
Kun lähdetään jonnekin (muskari, kahvila, kylä), niin laitan housut ja collegetakin/neuletakin. Näistä yleensä takkiosa lähtee pois, jos tuntuu, että lapsella on lämmin tai jos vaikka syö.
Mutta tilanteen mukaan tosiaan menee. Monesti on pelkässä bodyssakin, mutta olen melko tarkka vedon kanssa. Lapsen käsiä ja niskaa voi kokeilla, ja jos on viileä, niin lisää vaatetta.
Tuon ikäinen pieni kuitenkin liikkuu koko ajan aktiivisesti, jolloin tarkenee vähemmälläkin. Ainakin meidän 11 kk konttaa, nousee tukea vasten, konttaa, kiipeä, kaatuu, konttaa, ryömii, kierii. Kokeilkaa itse samaa ;) Lämmin tulee.
Body ja sukkahousut plus joskus sukkahousujen päälle vedetty liukuestesukat tai nahkapohjaiset tossut, ja toisinaan taas laitan vielä toisen pitkähihaisen trikoopaidan tuohon päälle.