Sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja vihaan vartaloani!!!
Ennen sairastumista painoin 56-58kg, olen 169cm pitkä. Paino nousi 73kg:n saakka ennen kuin sairasu todettiin ja nyt olen saanut puserrettua painon 66kg:n. Tästä alaspäin ei pääse, ei sitten millään ruokavaliolla tai liikunnalla!! Vihaan kroppaani, joka ei vastaa enää treeniin kuten ennen sairautta, koko keho on löysä, vyötäröä ei enää ole ollenkaan. Itku silmässä tässä jo olen, pitääkö mun lopettaa syöminen kokonaan????
Kommentit (6)
voi olla erittäin vaikeaa. Näin totesi mulle erikoislääkäri.
vajaatoimintaa sairastava henkilö. Painonpudotus vaatii noin 10x tön terveeseen verrattuna mutta pudos on mahdollista.
Suosittelen tutustumaan alueellasi toimiviin personal trainereihin tai muihin liikunta- j ahyvinvointialan ammattilaisiin, jotka tekevät töitä laihduttavien ihmisten kanssa ja joill aon kokemusta ohjata sekä liikunnassa monipuolisesti että ravinnon suhteen. Jos heillä on käytössään kehoanalyysilaitteet vielä parempi, koska silloin nähdään kehonkoostumus sekä pystytään seuraamaan, mitä koostumuksessa tapahtuu kun muutoksia aletaan tehdä.
Tsemppiä teille!
Mulla ei ole kilpirauhasta ollenkaan ja mulla ongelmana on liiallinen laihtuminen, todennäköisesti syön tyroksiinia liikaa.
Minä olen 162 cm pitkä ja painan 97 kiloa. Vajis vaivaa minuakin!
Mulla ei ole kilpirauhasta ollenkaan ja mulla ongelmana on liiallinen laihtuminen, todennäköisesti syön tyroksiinia liikaa.
ja t4v muistaakseni 17. Eli lääkärin mukaan kohdallaan.
t.ap
Mulla on ollut vajaatoiminta 8 vuotta ja lääkitys todella kohdillaan jo vuosia. Olen tosi tarkka siitä, että vajikselle en enää mene, ja osaan lukea kroppani tasapainoa hyvin. TSH 0,1 ja T4V 18. Se on mulle hyvä, TSH saa olla lähes mittaamaton.
No mutta anyways, tästä ja ok ruokavaliosta huolimatta mulla on koko ajan 10-15kg liikaa painoa. Se istuu kuin tauti. Ei lähde niin millään! Välillä olen sitkutellut esim. 1000kacl 6kk ja saanut hikisesti 4kg pois. Ja saman tien kun syön 1500kacl paino hyppää ylöspäin :( Mun äidillä tilanne on ihan sama. Hän on sairastanut kauemmin, arvot ovat herkemmät heittelylle, mutta hän syö tarkan ruokavalion mukaan. Ja painaa 10kg liikaa.
Vituttaa.