tiukkuus---väljyys
Spekuloin mielessäni seuraavanlaista asiaa.
Ensin hiukan taustaa...
olen 30v + nainen, jolla 4 lasta.
1 alateitse syntynyt, ja 3 sektiolla syntynyttä.
Alateitse syntynyt lapsi ex suhteesta, joten nykyiseltä mieheltä en voi saada tietoa millainen olin ennen synnytystä versus nyt.
Eli..jos/kun mieheni oli tyytyväinen värkkiini tavatessamme (sen yhden lapsen joitakin vuosia aiemmin synnyttäneenä), ja sittemmin olen kolmesti saanut sektiolla lapsen, onko värkkini muuttunut?
Mies väittää että ei, mutta voiko olla, että sektio (versus alatiesynnytys) ei ole vaikuttanut alakertaani?
Siis joo, ymmärrän, että alatiesynnytys venyttää paikkoja, mutta eikö jo pelkkä raskaus (raskaushormoonit?) venytä naisen värkkejä?
En ole huolissani omasta tiukkuudesta-väljyydestä, mutta kunhan mietin ja spekuloin ;)
Jos jollakin tietoa/mielipidettä asiaan, niin mielenkiinnolla lukisin.
Kommentit (3)
Yksilöllistä kait sitten tuo, miten pahasti venähtää, ja tietty siitä miehestäkin kiinni, miten väljäksi kokee naisen.
Mä en sektiota valinnut tätä tiukkuutta ajatellen, vaan ihan muut syyt vaikuttivat päätökseeni (sekä etenkin _lääkärin_ päätökseen, eihän asia loppuviimeksi vain minun päätettävissäni ollut).
Lisää lapsia ei ole tulossa, joten enää tämä ei ole mietittävissä oleva seikka edes (ja toisekseen, jos lasta vielä haluaisinkin, niin en antaisi tiukkuuden-väljyyden siihen kyllä vaikuttaakaan).
Nainenhan voi treenata lantionpohjalihaksiaan, ja itse ainakin sitä teenkin.
Harmillista, että olet kokenut perheellistymisen noin ikävänä ajatellen naisesi vartaloa, mutta tosiasiahan se saattanee toki olla (ja sinulla oikeus tuntemuksiisi).
Vihjaapa vaimollesi lantiopohjalihasten treenaamisesta, josko siitä edes pieni apu olisi asiaan.
ap
Se vaikuttaa vain lihasten voimaan ja kuntoon. Toisilla on joustava ja palautuva värkki, toisilla ei.
Nainenhan voi treenata lantionpohjalihaksiaan, ja itse ainakin sitä teenkin.Vihjaapa vaimollesi lantiopohjalihasten treenaamisesta, josko siitä edes pieni apu olisi asiaan. ap
Vaimoni sai ensimmäisen alakautta ja tavara muuttui niin väljäksi että koko suhde oli vaakalaudalla. Toisen lapsen myötä voi melkein sanoa, että tuntuma hävisi entisestään. Jo ennen raskauden puoliväliä emätin ilmeisesti valmistautui synnytykseen koska oli niin tavattoman väljä ja on sitä yhä. Suosittelisin siis oman kokemukseni perusteella aina sektiota vaikka synnytyspelkoihin vedoten. Varmuuden vuoksi. Epätyydyttävä seksi tekee parisuhteesta helvetin.