Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hölmö kysymys: Oliko sinulla rintsikat päällä synnytyksessä? Ja mitä oli päällä?

Vierailija
08.11.2011 |

Itselläni oli vain sairaalan yöpaita, vai mikä paita olikaan.

Mutta tuli mieleen että oiskohan "pitänyt olla" rintsikat alla?

Tai olisiko voinut olla pelkkä oma toppi päällä, kun aika hikistä touhua on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään muista :)

Vierailija
2/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan iholontaktiin rinnalle aivan heti niin en todellakaan mitään ylimääräisiä vaatteita ole halunnut. Mulla kun on ollut tippa joka kerta, niin riisuminenkin hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani olivat vielä synnyttäessä b75 ja kasvoivat d75:en vasta neljä päivää synnytyksestä. Muistaakseni otin liivit pois ennen ponnistusvaihetta, kun ajattelin, että kohta alan imettämään ja on sitten helpompaa verisen vastasyntyneen kanssa. Kävin synnytyksen ja ensi-imetyksen jälkeen suihkussa ja puin uudet liivit. Otin sairaalaan mukaan uusia imetysliivejä (olin ostanut isommat eli kokoa 75c ja myöhemmin ostin myös kokoa 75d).

Vierailija
4/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä tullut mieleenkään rintaliivejä laittaa.

Vierailija
5/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kiva pitää sairaalassa vain sairaalan vaatteita, kun niitä voi vaihtaa mielensä mukaan ja joku muu pesee ne. Itselläni ainakin vuoto ja hikoilu ollut synnytysten jälkeen runsasta.

Vierailija
6/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnut pitää rintsikat, koska rintani ovat isot ja painavat. Käskettiin kuitenkin tiukasti riisua, en tiedä miksi enkä jaksanut alkaa riidellä kätilön kanssa.

Vierailija
7/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vain sairaalan paita ja sekin sitten itse synnytyksen ja suihkun jälkeen vaihtoon, kun oli niin hiessä.

Vierailija
8/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö sanoi kyllä että voin ottaa rintsikat pois joten sanoin että joo nää onkin bikinit:) synnytin siis ammeessa

Vierailija
9/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun käynnisteltiin aamusta ja sitten iltayöllä saliin. Siellä kun odotettiin anestesialääkäriä, niin kätilö totesi että jaha, sulla on jääny liivit päälle. Ei niitä siinä vaiheessa enää saanu pois, olikohan mulla joku tippa tms. siinä.

No, niihin liiveihin jäi värjäytymä pinkistä nesteestä. Ihmettelin ponnistusvaiheessa, että miten lapsivettä voi vieläkin tulla näin paljon että alusta lainehtii.. Kätilö kertoi jälkikäteen, että selkäni alle laitettu lämminvesipullo oli vuotanut, siitä ilmeisesti se rintsikoidenkin värjäytyminen. :D

Vierailija
10/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pipalakki

Vierailija
11/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintaliivit päällä vaikka ne olisi "kuulunut" riisua. Sanoin, että jos joku hätä tulee, niin leikatkaa vaikka poikki (siis ne rintsikat). Rinnat oli niin ällölöllömotkaleet, että en varmana ollut hetkeäkään ilman liivejä. Lisäksi mulla oli oma narutoppi, en tykkää yhtää kaapumallisista vaatteista, ei niissä pääse liikkumaan. Mitähän mulla oli jalassa? olikohan mulla pikkarit? Ainakin alussa taisi olla.

Vierailija
12/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli vielä omat vaatteet, kun lapsi tuli niin nopeasti. Housut ja kengät saivat revittyä pois.

Vierailija
13/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertakäyttöpäähine

Vierailija
14/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käsitin, että voivat olla tiellä jos tulee joku hätätilanne tms.

Vierailija
15/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukehtua siihen sairaalakaapuun kun kieriskelin tuskissani,rintsikat olivat lentäneet pois jo varmaan aikaa sitten

Vierailija
16/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja norjalaisvillapaita

Vierailija
17/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään en vaatteistani muista. tai siis esim. sitä, että mis vaiheessa oon vaihtanu omat pois ja sairaalan vaatteet päälleni. Rintiskoita ei näytä olevan. Eikä alushousuja - heh heh

Vierailija
18/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli rintsikat ja toppi päällä. Ne oli mun omat vaatteet. Sairaalaan kamppeita ei keretty oikeen laittaa ja olinkin niin kipeä etten kärsinyt alkaa vaihtamaan vaatteita.

Vierailija
19/19 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan normi arkivaatteet päällä, koska synnytys oli edennyt jo ponnistusvaiheeseen sairaalaan päästyäni.

Kuopusta synnyttäessä oli sairaalan "mekko", ei rintsikoita alla ja miksi edes pitäisi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme