Miten toimia tällaisen miehen kanssa?
Meillä oli lauantaina iso riita. Sanottiin molemmat kamalia asioita ja tehtiin typeryyksiä.
Minä pyysin osaltani sunnuntaina anteeksi. Mies ei sanonut juuta eikä jaata omalta puoleltaan. Aina jos minä pyydän anteeksi riidan jälkeen, vaikka molemmat olisi yhtä syyllisiä, mies ottaa automaattisesti marttyyrilinjan ja olettaa että kaikki syy riitaan on minussa, kun kerran pyydän anteeksi.
Sunnuntaina kaikki oli kuitekin ihan ok. Eilen aamulla ja päivälläkin kaikki oli hyvin, mutta kun tulin töistä kotiin mies murjotti sohvalla. Aikani sitä katsottua, kysyin mikä on hätänä, niin mies vastaa todella vittumaiseen sävyyn että mitäs luulet.. Mietipä sitä... Aikani pyydeltyäni selitystä, mies sanoi että on edelleen loukkaantunut kläytöksestäni lauantaina!
Miten tällaiseen nyt pitäisi suhtautua? Että ensin asia onkin ihan ok, mutta sitten taas ei. Ja painotan että ihan yhtä syyllisiä ollaan molemmat sillä erotuksella että minä tajusin pyytää anteeksi, mitä ei olisi kannattanut todellakaan tehdä, näköjään.
Kommentit (13)
Pyydä siltä mieheltä anteeksi, ja tee sille hyviä asioita. Toivottavasti kuitenkin miehesi älyää jättää sinut, aika hirveältä akalta vaikutat ja varmasti miehesi paremman ja toiset huomioon ottavan, fiksumman ihmisen saa.
että MINÄ pyysin anteeksi, hän ei, mitä ihmettä tässä vielä pitää jotain typerää riitaa vatvoa? Minä olen antanut anteeksi miehelle tuhatkertaa pahempia asioita, joita on sanonut tai tehnyt, enkä ole jäänyt vatvomaan niitä. Ja oikeesti, vaikka kuinka anelisin ja matelisin miehen edessä, se vain pahentaisi asiaa, sillä mies saisi lisää syytä leikkiä marttyyriä. Ja mies ei todellakaan ole mikään puhdas pulmunen, lauantaina sylkäisi mua naamaan riidan päätteeksi.
Mua ottaa niin pahasti nyt päähän, että taidan antaa samalla mitalla takaisin: Murjotetaan sitten kummatkin.
/AP
Pyydä siltä mieheltä anteeksi, ja tee sille hyviä asioita. Toivottavasti kuitenkin miehesi älyää jättää sinut, aika hirveältä akalta vaikutat ja varmasti miehesi paremman ja toiset huomioon ottavan, fiksumman ihmisen saa.
Olet varmaan tuhat kertaa parempi ymmärtäjä etkä varmaan hermostu ikinä mistään?
Saat sen, tule hakemaan.
/AP jolta palaa hermot näiden naurettavien kommenttien jälkeen.
ei se vielä sitä tarkoita, etteikö voisi olla loukkaantunut...
Mutta yhtähyvin mä voisin olla loukkaantunut miehelle. Eikä hän ole edes pyytänyt anteeksi.
En vaan ymmärrä sitä että ensin kaikki on ihan ok, ja yhtäkkiä parin vuorokauden päästä aletaankin uudestaan murjottamaan samasta asiasta.
Ehkä pitää vaan jatkossa olla pyytämättä anteeksi, kun se ei näköjään muuta kuin pahenna asioita.
Lisättäköön tähän vielä että mä sain kuulla isäni sairastavan parantumatonta kuolemaan noepasti johtavaa sairautta lauantaina, joten olin aika tolaltani kun miehen kanssa riitelin. Myötätunta sieltä ei heru pätkääkään.
AP
Vaikuttaa ap lievästi sanottuna psykoottiselta ämmältä. Tainnut jäädä lääkkeet ottamatta, kun täälläkin noin skitsoilet? Ihmekään että miehesi ei viitsi moisen raivohullun kanssa jutella, vaan etsii muualta parempaa seuraa.
Vaikutatte aika nuorilta, miehesi jopa keskenkasvuiselta.
Huomioi nainen 32 v.
Nämä on ihan parhaita.:)
Keskenkasvuisilta?
Meinaatte siis, että jos AP pyytää anteeksi niin toisenkin on pakko? Ja sitte kaikki on ihquu ja voidaan sovintosekstata ja kaik on hyvin? juu juu
Keskenkasvuisilta?
Meinaatte siis, että jos AP pyytää anteeksi niin toisenkin on pakko? Ja sitte kaikki on ihquu ja voidaan sovintosekstata ja kaik on hyvin? juu juu
kuin syljeskellä toista päin kasvoja ja huom! Se käyttämäni sana oli kes-ken-kas-vui-sel-ta, luetaan keskenkasvuiselta.
Jos AP on nalkuttava huora joka ansaitsee tulla naamaan syljettäväksi, niin eihän mies tehnyt mitään väärää sylkiessään tämän naamalle? Ihan normaaliahan tuo on, että ihminen saa itselleen sitä mitä ansaitsee!
ikää 30-vuotta molemmilla.
Huvittavaa nämä kommentit täällä. Taidatte olla samoja ämmiä jotka syytätte muissa ketjuissa sitä perheenäitiä siitä että miehensä poltti talon ja lapset.
Ap
ja sano, että "Hei, minä olin lapsellinen ja olen jo pyytänyt anteeksi. Nyt sinä et ole reilu. Mitäs jos lopettaisit murjottamisen, kun sillä ei päästä puusta pitkään ja juteltaisiin. Riitaan tarvitaan kaksi. Miten on, arveletko että et itse sanonut mitään ilkeää tai tehnyt mitään typerää?"
Jos mies jatkaa murjotusta, sanoisin "Tuo on ilmeisesti sinun tapasi hoitaa asioita. Tiedätkö että se on helvetin huono tapa, eikä ratko yhtään mitään. Jos me ei osata keskustella, etkä halua tulla yhtään vastaan, pitää miettiä olisko viisainta nyt mennä perheneuvolaan juttelemaan, miten me tämä keskustelemattomuus ratkaistaan. Vai onko mitään mieltä olla yhdessäkään"
Ylipäänsä riidat pitää keskustella halki, tai tuosta tulee ennenpitkää ero-> mykkäkoulu-mies löytää uuden ymmärtäjän, ja sä jäät ihmettelemään mitä helvettiä nyt tapahtui.
Jos ei osata keskustella, pitää hakea siihen perheneuvolasta apua.