Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutte sähkönkulutuksesta euroina ettekä kWh:na?

Vierailija
07.11.2011 |

Nuo eurot eivät oikeasti kerro mitään, koska sähkön hinta ei ole vakiao.

Sen sijaan kulutus eli kWh kertoo sen, paljonko sähkö menee.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

€uroina en kiloina tai litroina.

Vierailija
2/5 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, jos jotakuta kiinnostaa asia nimenomaan EUROINA. Eihän mitään asumiskuluja pystyisi vertailemaan ihan silkasta kiinnostuksesta, koska kiinteistövero on eri joka kunnassa, jätehuolto maksaa eri verran riippuen palvelun sisällöstä ja tarjoajasta, nuohous maksaa joka paikassa eri verran, vesi samoin..

Onko tämä jokin elämäsi suuri oivallus, että sähkönkulutus mitataan kilowattitunteina ja että eri yhtiöissä sähkö maksaa eri verran?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ei sisäistä kWh ja eurojen eroa sähkönkulutuksessa on turha parkua, että sähkö on kallista. kWh kulutusta ja eroa, kun oppii seuraamaan ja vertailemaan, oppii myös miten sähköllä voi säästää.

Vierailija
4/5 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoo siitä, ollaanko itse sähkötuhlareita, sähköpihejä vai jotain siltä väliltä.

Minä en itse seuraa asiaa euroina ja laskukin menee suoraveloituksena tililtä.

ap

Vierailija
5/5 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ei sisäistä kWh ja eurojen eroa sähkönkulutuksessa on turha parkua, että sähkö on kallista. kWh kulutusta ja eroa, kun oppii seuraamaan ja vertailemaan, oppii myös miten sähköllä voi säästää.

Kas kummaa, minä tajuan täysin, mitä kWh tarkoittaa ja € tarkoittaa. Se ei ole diplomi-insinöörille kovin vaikeaa. Ja SILTI minusta on kiinnostavaa verrata välillä myös sitä, miten paljon ihmisillä menee rahaa euroina sähköön. Minusta on itsestäänselvää, että jos haluaa alkaa säästää sähkössä, pitää miettiä, mistä se kulutus (kilowattitunteina) johtuu, vähentää kulutusta ja sitten vielä kilpailuttaa yhtiö.

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme