Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistettiinko se aamun ketju köyhästä perheestä??

Vierailija
03.11.2011 |

Miksi ihmeessä? Ei siinä ketjussa mielestäni asiattomiksi menty, puhuttiin asioista vaan suoraan. Kyllähän se mietityttää, jos sanotaan ettei ole varaa kympin leluun, mutta samaan aikaan kannetaan kiskalle kymppi sipsipussin ja limupullon vuoksi...

ketju Kaksplussalla: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2050736-kuka-luki-…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietityttää kun on oikeasti tollasia ihmisiä ettei tajua että se kympin raha merkkaa jollekki oikeesti paljon mihin sen pistää, onko typerämpää kuultu. mitäh? jouduksä oikeesti kattoon mitä sä ostat? ei mistä näitä sikiää.....

Vierailija
2/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan pienituloisia ja syy, miksi sinne sossuun ei ole vielä tarvinnut mennä, on nimenomaan tiukassa taloudenpidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä nelihenkisellä? perheellä menee 260e rahaa viikossa ruokakauppaan. Varaa on kuitenkin ostaa kaljaa ja sipsiä mutta ei lapselle hänen toivomaansa 10e arvoista lelua.

mietityttää kun on oikeasti tollasia ihmisiä ettei tajua että se kympin raha merkkaa jollekki oikeesti paljon mihin sen pistää, onko typerämpää kuultu. mitäh? jouduksä oikeesti kattoon mitä sä ostat? ei mistä näitä sikiää.....

Vierailija
4/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä nelihenkisellä? perheellä menee 260e rahaa viikossa ruokakauppaan. Varaa on kuitenkin ostaa kaljaa ja sipsiä mutta ei lapselle hänen toivomaansa 10e arvoista lelua.

meillä ostettiin tänään minulle sipsejä ja huomenna ostan pullon viiniä, kun menen ystävien luo illanviettoon. Jos lapsi olisi tänään pyytänyt jotain kaupan muovikrääsähyllyssä killunutta kympin arvoista lelua, emme kuitenkaan olisi ostaneet. Mitä pahaa siinä on? Pitääkö omista herkuista maksaa jotain sakkoa lapsen lelujen muodossa, vai? Eikö lapselta saa koskaan kieltään mitään tavaraa, jos kuitenkin ostaa joskus jotain muutakin kuin ehdottomia välttämättömyyksiä?

Ja ennen kaikkea: osteletteko te muut sitten lapsille aina KAIKEN, minkä hän keksii haluta tai kinuta tai toivoa?

Vierailija
5/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ruokajonossa kun ei ole varaa ostaa ruokaa. Ihmettelen et miten saavat menemään niin paljon ruokakauppaan.

En tietenkään ostele lapselle kaikkea mitä haluaa. Jos tilanne on se ettei lapselle ole enää rahaa ostaa mitään "ekstraa" kun kaikki rahat hassataan turhuuksiin.

Meillä on 7 henkinen perhe ja meillä menee rahaa viikossa ehkä 150-170e ruokakauppaan. Mä ostelen kyllä milloin mitäkin. en todellakaan sitä halvinta lihaa aina.

meillä ostettiin tänään minulle sipsejä ja huomenna ostan pullon viiniä, kun menen ystävien luo illanviettoon. Jos lapsi olisi tänään pyytänyt jotain kaupan muovikrääsähyllyssä killunutta kympin arvoista lelua, emme kuitenkaan olisi ostaneet. Mitä pahaa siinä on? Pitääkö omista herkuista maksaa jotain sakkoa lapsen lelujen muodossa, vai? Eikö lapselta saa koskaan kieltään mitään tavaraa, jos kuitenkin ostaa joskus jotain muutakin kuin ehdottomia välttämättömyyksiä? Ja ennen kaikkea: osteletteko te muut sitten lapsille aina KAIKEN, minkä hän keksii haluta tai kinuta tai toivoa?

Vierailija
6/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehden tänään, ja kieltämättä tuli samat asiat mieleen.

Todella usein köyhistä perheistä kertovissa jutuissa perhe tuntuu laittavan rahansa. Vähintään tupakointi mainitaan aina.

Oikein ärsytti kun muka 50e joulurahaa oli lähinnä vain kettuilua. Kyllä meidän keskituloisessa perheessä 50 e on ihan iso raha jolla saisi jouluksikin vaikka mitä.

Vierailija
7/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein köyhistä perheistä kertovissa jutuissa perhe tuntuu laittavan rahansa.

...siis johonkin turhaan.

Vierailija
8/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina muka köyhistä perheistä kertovat jutut eivät kuitenkaan tulojensa mukaan ole kovin köyhiä.

Vierailija
9/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kauppaostoksilla osta 10e leluja lapsilleen

Leluja lapsi ei kuitenkaan ylenpalttisesti tarvitse

Minun lapsellani on leluja joilla ei tee mitään

Niitä voi itse tehdä ja ostella käytettynä tai jopa saada ilmaiseksi

Ja 10e maksava lelu on luultavasti tavara jolla lapsesi ei puolen tunnin leikin jälkeen tee mitään

Vierailija
10/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ostettiin tänään minulle sipsejä ja huomenna ostan pullon viiniä, kun menen ystävien luo illanviettoon. Jos lapsi olisi tänään pyytänyt jotain kaupan muovikrääsähyllyssä killunutta kympin arvoista lelua, emme kuitenkaan olisi ostaneet. Mitä pahaa siinä on? Pitääkö omista herkuista maksaa jotain sakkoa lapsen lelujen muodossa, vai? Eikö lapselta saa koskaan kieltään mitään tavaraa, jos kuitenkin ostaa joskus jotain muutakin kuin ehdottomia välttämättömyyksiä?

Ja ennen kaikkea: osteletteko te muut sitten lapsille aina KAIKEN, minkä hän keksii haluta tai kinuta tai toivoa?

Vaikka rahaa olisikin, en minä silti ostaisi lapselle kaikkea mitä hän haluaa.

Vierailija
11/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahaa olisikin, en minä silti ostaisi lapselle kaikkea mitä hän haluaa.

Jutussa siis valitetaan kuinka surullista on kun perheellä ei oikeasti ole varaa siihen leluun, vaikka vanhemmat haluaisivat sellaisen lapselleen ostaa.

Vierailija
12/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toivelelu oli siis sellainen, mitä lapsi oli toivonut jo pidemmän aikaa eikä mikään heräteostos. Meidän Perheessä oli juttu, KaksPlussalla ketju.

ap

Vierailija
13/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toivelelu oli siis sellainen, mitä lapsi oli toivonut jo pidemmän aikaa eikä mikään heräteostos. Meidän Perheessä oli juttu, KaksPlussalla ketju. ap

kokemukseni mukaan lapselle ei tarvitse antaa juuri sitä mitä pitempään ovat toivoneet.

Kaikenlaiset imitaatiot sopivat. He tyytyvät aika helposti

Vierailija
14/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehden tänään, ja kieltämättä tuli samat asiat mieleen.

Todella usein köyhistä perheistä kertovissa jutuissa perhe tuntuu laittavan rahansa. Vähintään tupakointi mainitaan aina.

Oikein ärsytti kun muka 50e joulurahaa oli lähinnä vain kettuilua. Kyllä meidän keskituloisessa perheessä 50 e on ihan iso raha jolla saisi jouluksikin vaikka mitä.

meidän perheestä tehtäisiin vastaava juttu, niin av:llä käytäisiin tällaista samanlaista keskustelua. Meillä kun pistetään rahaa mm. meikkeihin, hiusväriin, karkkiin (äidille), joskus jopa baariin, jne. Eli tämäkin köyhä perhe ostelee kaikkea "turhaa". Mutta pitäisikö muka köyhän, tai yleensä kenenkään, elää niin askeettisesti, että mitään kivaa ei saisi koskaan ostaa?

Itse en tupakoi, ja vaikka tupakka paljon poltettuna tuleekin aika kalliiksi, niin SILTI voi ihan perustellusti sanoa köyhäksi sellaista, joka polttaa, jos rahat eivät kerran meinaa riittää. Nimittäin ei se tupakka nyt NIIn kallista ole.

Vierailija
15/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitäisikö muka köyhän, tai yleensä kenenkään, elää niin askeettisesti, että mitään kivaa ei saisi koskaan ostaa?

jos et pidä siitä niin mene toihin ja tienaa lisää rahaa ja kustanna omat luksus tuotteesi niinkuin me kaikki muut teemme

Vierailija
16/16 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapseni haluaa pitkään jotain lelua niin voin kyllä jättää ostamatta viikonlopun herkkuja (ja vaikka koko kuun) jotta hän saa lelunsa. Edellytten tiettyä käytöstä häneltä kyllä mutta minä jaksan odottaa tarpeitani pidempään ja itsepä olen lapsen tarpeineen tänne halunnut.