Realistinen tavoite leuanvetoihin?
Mikä olisi realistinen tavoite leuanvetoihin, jos juuri olen saavuttanut yhden vedon? Mitä voisin tavoitella esim. ajanjaksolla jouluun mennessä?
Miten pääsisin tavoitteeseen?
Kommentit (6)
Itse sain nostettua leuanvetoja 1 -> 3 kahdessa kuukaudessa sillä, että vedin leukoja aina lenkillä (2x vko)
Kerrohan konkari vinkkisi? Jospa innostuisin viemään harrastusta eteenpäin. Nyt menee 4.
Viiden sarjoissa.
Jos saat 4 kpl. Niin tee 2 kpl, pieni tauko ja heti perään 2, taas tauko ja toiset 2, mikäli kuntoa riittää niin vielä 2 tai 1, lopuksi 2 tai 1.
Koko sarjan päätteeksi vähän suurempi tauko noin 2min ja niin monta leukaa, kuin jaksat.
Tärkeintä on vetää puhtaasti ylhäältä alas. Ei saa pudottautua alastullessa vaan laskeudutaan hitaasti hampaita kiristellen alas.
Jos haluaa nopeaa kehitystä niin 3 tai 4 kertaa viikossa. Jos kädet tuntuvat väsyneiltä seuraavan päivänä niin taukopäiviä, kunnes tuntuvat taas voimakkailta.
Toisinaan on hyvä tehdä pelkästään 5 toistoa ja joka kerta maksimi.
Yli 10 toiston jälkeen ei kehity voima vaan lihaskunto. Lihaskunto vaatii eri taktiikkaa kuin voiman harjoittelu. Voimaa harjoitellaan yleensä 5-12 suoritusta ja toistetaan 3x.
Aluksi leuanveto on pelkkää voimaharjoittelua. Moni jääkäri sanookin ettei sen kymmenen jälkeen kannata jatkaa enempää. Saa vain löyhämies Lassen käsivarret.
itse olen huomannut, että vatsalihaksilla on todella suuri osuus leuanvetotapahtumassa.
Ootko mies vai nainen?
Aina vastaliike kannattais muistaa ettei tule ryhtivikoja tai lihasepätasapainoa.
Eli vedolle vastaliike. Se on työntö. Punnerrukset luulisi toimivan ihan hyvin tai dippi.
Yleisesti kaikkia lihasliikkeitä kannattaa kehittää ja pyrkiä enemmän liikkeen puhtauteen, kuin niihin määriin. Määrät kasvavat kyllä säännöllisellä harjoittelulla. Joskus jokaisella tulee vastaan seinä ja sitten pidetään yllä, kunnes vanhetaan.
Olen nainen.
Lenkillä ollessani olikin tullut hyviä vinkkejä! Näillä pääsen alkuun ja alun jälkeen vielä eteenpäinkin. Kiitos. Kiitos myös keskustelusta, senkin lukeminen oli yllättävän motivoivaa :)
Tähän yhteen leuanvetoon olen päässyt yrittämällä sitä ensimmäistä leuanvetoa lähes aina tangon ohitettuani ja välillä muulloinkin. Siis useita kertoja päivän aikana. Aikaa tämän tavoitteen saavuttamiseen meni 1,5 viikkoa.
Olen n. 55 kiloinen nainen.
ap.
Aina, kun kävelet tangon ohi.
Kun saat enemmän homma menee kinkkisemmäksi. Itse saan 33.
Sanotaan että tuolla ensimmäisen lauseeni neuvolla saat jouluun mennessä ainakin 5 puhdasta suoritusta. Jutellaan myöhemmin lisää, jos haluat saavuttaa seuraavan asteen.