Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko outoa jos mulla on pankissa rahaa ja avomies ei tiedä

Vierailija
31.10.2011 |

siitä ollenkaan? Yhdessä ollaan oltu noin 10v ja erilliset tilit aina ollut. Ei ikinä oikeastaan keskusteltu rahatilanteesta että kuinka paljon meillä on säästössä. Mulla aina ollut noin 8000e varalla ja hän ei siitä tiedä. Onko se outoa /väärin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei ollenkaan puhuta niinkin perustavanlaatuisesta asiasta kuin että "paljonko meillä on rahaa". Itse en pystyisi elämään noin, mulle on tärkeää tietää, missä mennään ja mikä on taloudellinenkin tilanne. Toisaalta asia ei myöskään ole sellainen, että kokisin siinä olevan mitään salaamisen aihetta. En haluaisi elää suhteessa, jossa on salaisuukusia tai tabuja.

Vierailija
2/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta. En koe että tämä olisi salaisuus mitenkään, ei vaan olla keskusteltu siitä. Maksetaan laina (talosta) yhdessä ja isommat hankinnat puoliksi mutta muuten mulla on omat rahani ja hänellä omat, en edes tiedä mitä hänen kk palkkaa ole. Huhu. Ehkä senkin takia ei ole tullut ajankohtaiseksi koska ei ole ikinä ollut rahakriisi. En tiedä. Eikö ole muita jotka eivät tiedä toisen rahaasioista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole outoa. Mä olen (ja mies myös) ehdottomasti sitä mieltä että omat tilit pitää olla, ja avioehto tehdään heti kun vaan nyt naimisiin ens 2,5 viikon kuluttua keretään...:-)

Toki sen verran raha-asioista puolin ja toisin tiedetään että hätäpäivää ei tule olemaan, miehellä on aika paljon kiinteetä omaisuutta ja mulla taas talletuksia. Kumpikin maksaa omalla nimellään tulevat laskut, ruoat ym. maksellaan about puoliksi, ei niistä tarvitse keskustella.

Vierailija
4/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä, paljonko hänellä on rahaa. Hän ei tiedä, paljonko saan palkkaa.

Kun rahaa on, siitä ei ole tarvetta puhua. Voin ostaa itselleni auton keskustelematta miehen kanssa etukäteen eikä se ole minulta pois, jos mies hankkii veneen.

Vierailija
5/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa siinä tapauksessa, että sinä tiedät miehen tilin saldot aina tarkasti, mutta mies ei sinun tiliäsi. Mistä voit muuten tietää jos miehelläsikin on säästössä sama summa koko ajan tai jopa enemmän? Mitä väliä sillä on miehelle, onko sinulla omia rahojasi säästössä, jos teillä ei rahoja jaeta mitenkään.

Vierailija
6/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos rahat ovat aivan omiasi, niin en ymmärrä miksi pitäisi miehelle niistä kertoa, jos teillä ei muutenkaan ole tapana puhua raha-asioista kovin paljon.

Eräs ammattinsa puolesta väkivaltaisissa suhteissa eläviä naisia auttava nainen kerran sanoi, että jokaisella naisella tulisi olla sellainen salainen "pesämuna", että jos tulee tarve lähteä kotoa äkkiä ja lopullisesti, siihen on taloudellisesti mahdollisuus. No, itse en ole ihan näin yksioikoisesti tätä mieltä, hänen ajatusmaailmaansa kenties värittää ammatin tuoma näkemys.

Kuitenkin totuuden siemen siinäkin, eli on ihan viisasta varautua taloudellisesti siihen, että kaikki ei aina mene, kuten on suunnitellut tai toivonut, rakkaus ja lupaukset eivät kestäkään jne.

Tiedän yhden parin, joka nuorina tyhjätaskuina perusti perheen, ja sitten miehen firman avulla äkkirikastuivat. Vaimo teki yli vuosikymmenen ajan töitä yrityksessä, mutta eron tullessa jäi täysin puille paljaille, sillä avioehto esti häntä saamasta mitään. Edes työtodistusta hän ei saanut. Myös hänen oma perintönsä hän oli naiviuttaan antanut laittaa firman nimiin, joten menetti senkin miehelle... Asia ei muuttunut eri oikeusasteissakaan...

Vierailija
7/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kummallakin on jonkun verran omia säästöjä, eikä tiedetä tarkkoja summia ilman erillistä kysymistä. Ei vaan ole tullut tarvetta selvittää noiden omien säästöjen summia toisillemme.

Vierailija
8/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli, mutta lainasin sen ystävälleni. Itse asiassa hänen lapsensa takia lainasin, kun tajusi vihdoinkin lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Ei mulle mitenkään "hyvä diili", koska lainasin ilman korkoa ja kaveri lyhentää sen 50 e/kk, mutta yhtäkään erää ei ole jättänyt väliin. Ja lapsen synttärinä ja jouluna annan lahjaksi sen, että kuitataan lahjana yksi lyhennyserä lainasta pois.

Vierailija
9/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on omat rahat, mutta jos toisen rahat jostain syystä loppuisi niin toinen tietenkin antaa. Mä tiedän suurinpiirtein paljonko miehellä on koska hoidan koko perheen laskut. Mies ei taida tietää, eikä tiedä edes paljonko mun palkka on, kun ei ole koskaan sellaista kysynyt. Mutta tietää että on paljon enemmän kuin hänellä, koska jos tulee tarve ostaa uusi sohva tms, mulla on aina tilillä rahaa. Olen ostanut myös auton kysymättä siihen lupaa.

Meillä on yhteinen tili jolta maksetaan kaikki talouden laskut yms yhteiset menot. Ja sen tilin saldon tietää kumpikin jos vaan katsoo automaatilla/verkkopankista, koska molemmilla on sinne oma kortti.

Vierailija
10/10 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni vähän outoa. Toisaalta jos teillä on erilliset tilit ja maksatte kaiken puoliksi, niin ei kai sillä ole niin väliä... Ei kai rahalla ole väliä, niin kauan kuin siitä ei ole pulaa, eikä aiheesta tarvitse riidellä. Toisaalta jos mieheni pimittäisi minulta tuollaisia rahasummia, niin ihmettelisin että minkä takia? Olenko tuhlari jolta pitää pimittää rahaa, vai onko miehellä oltava hätävarasumma eroamisen varalta?! Hienoa sinänsä että voi pitää syrjässä noin ison summan, jos vaikka jää työttömäksi tai sairastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan