Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyö ja lasten hoito

Vierailija
30.10.2011 |

Mies alkaa piakkoin tehdä aamu- ja iltavuoroja vuoroviikoin. Ongelmia aiheuttaa lasten päivähoito... Päiväkoti on auki viiteen asti ja mulla työajat menee usein myös yli viiteen. Noh, anopilta ollaan jo apuja kysyttykin ja hän pystyy parina päivänä viikossa auttamaan, kun parin viikon välein vain hoitovuoro olisi. Muut päivät yritän saada töistä järjestettyä, että pääsen aikaisemmin töistä.

Meillä päin vuoropäiväkotiin pääsee ainoastaan tosi tarpeessa. Ja käsittääkseni ainoastaan niinä päivinä kuin tarvetta on. En tosin tätä ole tarkemmin tarkistanut, kun ei olla oikein innostuneita edes vaihtamaan hyväksi todettua päiväkotia. Muut tavalliset päiväkodit ovat auki myös ainoastaan klo 17 asti, joten tavallisen päiväkodin vaihto ei tule kysymykseen.

Nyt mietinnässä on, mihin aikaan pitäisi lapset hoitoon viedä, kun mies menee iltavuoroon? Minun ei ole järkevää viedä lapsia hoitoon aikaisin aamulla, kun päivä on turhan pitkä silloin lapsille. Puolen päivän jälkeen miehen tarvii lähteä töihin, mutta hoitoon viemisen ajankohtana on vähän huono kuopuksen päiväunien takia. Mä vähän olen miettinyt, että ehkä järkevintä olisi viedä lapset hoitoon klo 9-10 aikoihin.

Yksi vaihtoehto on vielä viedä lapset tarvittavina päivinä suoraan anopin luo. Jostain syystä mua ärsyttää tämä vaihtoehto. Ehkä siksi, että nämä päivät eivät kuitenkaan vaikuttaisi yhtään päivähoitomaksujen suuruuteen, eli periaatteesta... Ja anoppikin joutuisi tällöin kauemmin lasten perään katsomaan. Vaikka toisaalta hän säästyisi lasten hakemiselta päiväkodilta.

Onko teillä muilla ollut vastaavaa pohdinnassa? Miten olette järjestäneet/järjestäisitte lasten hoidon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vuoropäivähoitopaikan saa jos tarvetta on.Mutta lapsi saa olla illalla hoidossa vaan jos vanhempi on oikeasti töissä sillä hetkellä.

Vierailija
2/7 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viet lapses mielummin muiden hoidettavaksi laitokseen ja meluisaan ympäristöön vaikka rakastavva anoppi hoitais kotona. Ja tämä siis periaatteesta, kun joudut siitä kuitenkin maksamaan. Siis haloo!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pieni kunta. Yksi vuoropäiväkoti on täällä. Sinne ei niin intoa ole, kun ei ehdoton pakko ole. Se on kuitenkin levottomampaa, kun muut lapset vaihtuvat myös vuorojen mukaan. Ei ole aina tuttua porukkaa ympärillä.

Tuttu päiväkoti ei tunnu laitokselta, jonne lapsia väkisin viedään. On pieni päiväkoti. Täytyy miettiä, kumpi on anopista hankalampaa, katsoa lapsia koko päivä vai heidän hakemisensa päiväkodista. Ärsyttävää silti maksaa koko hintaa hoidosta, kun tietää, ettei lapsia koko ajan hoidossa pidä.

Vierailija
4/7 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan ei ole että olisi ärsyttävää että anoppi hoitaa, vaan ärsyttävää on se, että tulee paljon työtä ja sähläämistä ja silti joutuu maksamaan ihan saman päivähoitomaksun.

Mutta toi aika kestää niin vähän, lopulta. Maksakaa täysi maksu päivähoidosta ja järjestäkää asia perheenne kannalta parhaiten. Yleensä kaikkein paras ratkaisu on se, mikä teettää vähiten työtä - siis lapset anopille silloin kun se on järkevää.

Vierailija
5/7 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis anoppi ei mitenkään ole ärsyttävä. :) Vähän huonosti olen ilmaissut itseäni. Ehkä tämä oikeastaan on lopulta se paras vaihtoehto, viedä lapset suoraan anopille. Ei niitä päiviä monta kuukaudessa kuitenkaan ole.

Pikkasen tämä vaihtoehto aiheuttaa säätämistä autojen kanssa, mutta kait siitä selvitään.

Vierailija
6/7 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis joka tapauksessa autot vaativat säätämistä, oli vaihtoehto mikä tahansa. Kun pitää olla sellainen auto, että lapset pystyy hakemaan ja viemään.

En ole ennen tajunnut, että lasten vieminen hoitoon voi olla tarkkaa mietintää vaativaa. Vähintään kaksi autoa kaksine istuimineen.

Vierailija
7/7 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies tavallista päivätyötä. Vien yleensä lapset noin klo 11 jos menen iltavuoroon ja mies hakee sitten noin neljältä.

Ja jos minulla aamuvuoro niin mies vie aamulla ja minä haen kahdelta.

On tämä vuorotyö lasten kannalta ihan hyvä juttu kun ei mitään yli pitkiä päiviä tule hoidossa.

Jos minulla olisi tässä joku sukulainen joka suostuisi ja haluaisi hoitaa niin olisihan lapsen parempi siellä kun päiväkodissa. Mutta sitten kys sukulaisen pitäisi itse haluta hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi