Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muhun suhtaudutaan kuin teiniin, vaikka olen 30v?

Vierailija
30.10.2011 |

Puhetavassa sen huomaan. Monille (esim. miehelleni, siskolleni) sanoo vieraammat ja vaikkapa kiinteistövälittäjät että "päivää", kun taas minulle puhutaan tyyliin "moikka". Vaikka pukeudun asiallisesti, meikkaan hillitysti. Mietin että mistä kummasta se johtuu? Näytänkö nuorelta vai olenko olemukseltani jotenkin nuoren oloinen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanot, jos itse "moikkaat" ensin?

Vierailija
2/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin rennon ja avoimen oloinen ihminen, joka ei itse käyttäydy kovin nk. hillitysti "arvokkaasti".

Mulla sama juttu :)

Olen vielä aika lyhyt, ehkä jotenkin senkin vuoksi kohdellaan ikään kuin lasta tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa tytötellään, jopa saman ikäluokan ihmiset. Syynä arvelen olevan sen, että olen lyhyt ja pieni muutenkin, enkä pukeudu yhtä tanttamaisesti, kuin muut +30 perheenäidit täällä maalla. Lisäksi statukseni on opiskelija ja mulla on pitkä tukka.

Ihmiset on ihan hämmentyneitä, kun ne kuulee että mulla on lapsia ja korkeakoulututkinto.

t. mamma 35v

Vierailija
4/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa tytötellään, jopa saman ikäluokan ihmiset. Syynä arvelen olevan sen, että olen lyhyt ja pieni muutenkin, enkä pukeudu yhtä tanttamaisesti, kuin muut +30 perheenäidit täällä maalla. Lisäksi statukseni on opiskelija ja mulla on pitkä tukka.

Ihmiset on ihan hämmentyneitä, kun ne kuulee että mulla on lapsia ja korkeakoulututkinto.

t. mamma 35v

Sama on kohtalo, vaikka ikää jo 45v... Joskaan en edes ole pieni (lyhyt kyllä) ja käyn kyllä töissä päätoimisesti.

Vierailija
5/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä todennäköisesti jotenkin typerähkö habitus.

Vierailija
6/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mamma 35v

Sama on kohtalo, vaikka ikää jo 45v... Joskaan en edes ole pieni (lyhyt kyllä) ja käyn kyllä töissä päätoimisesti.

Vierailija
7/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-vuotias, 20 vuotta työelämää takana ja tällä hetkellä opiskelen ammatinvaihtajana.

Neuvolassa 31-vuotiaana minulle puhuttiin "teillä nuorilla äideillä" -juttuja, ja koulussa yrittävät niputtaa minut nuorisopuolen opiskelijaksi.

On alkanut ärsyttää, kukaan ei ikinä ota vakavasti vaan aina suhtaudutaan kuin reilusti nuorempaan. Taidan antaa itsestäni jotenkin pöljän kuvan ulospäin :/ Toisaalta, en mitenkään jaksa olla muodollisempi kuin mitä tilanne vaatii enkä miettiä voinko tehdä sitä-ja-sitä kun olen jo tämän ikäinenkin.. :)

Vierailija
8/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sata vuotiasta vai mitä?

Oma käytös vaikuttaa siihen aika paljon miten kohdellaan. Jos on käyttäytyy teinimäisesti niin kohdellaan kuin teiniä yms.

38-vuotias, 20 vuotta työelämää takana ja tällä hetkellä opiskelen ammatinvaihtajana.

Neuvolassa 31-vuotiaana minulle puhuttiin "teillä nuorilla äideillä" -juttuja, ja koulussa yrittävät niputtaa minut nuorisopuolen opiskelijaksi.

On alkanut ärsyttää, kukaan ei ikinä ota vakavasti vaan aina suhtaudutaan kuin reilusti nuorempaan. Taidan antaa itsestäni jotenkin pöljän kuvan ulospäin :/ Toisaalta, en mitenkään jaksa olla muodollisempi kuin mitä tilanne vaatii enkä miettiä voinko tehdä sitä-ja-sitä kun olen jo tämän ikäinenkin.. :)

Vierailija
9/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää 41. Terveyskeskuksessakin tytöteltiin ja nyt aikuisopiskelijana jotenkin vähättelevä suhtautuminen opiskeluissa, kai mun lyhyys ja hoikkuus sekä nuorekas olemus ja pukeutuminen?En haluasisi alkaa näyttää tanttamaiselta mutta tympii olla ainainen "pikkutyttö".

Vierailija
10/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran törmännyt tällaiseen ihmiseen. Hän oli +40v. tyylikäs nainen, pukeuui ihan tavallisesti, hiuksissa vaalea permanentti, eikä siis mitenkään yrittänyt olla ikäistään nuorempi. Silti kaikki pitivät häntä ehkä nippanappa 30 vuotiaana, leuka loksahti monella kun ikä selvisi, ja että hänellä on 14v. lapsi. En osaa suoraan sanoa mikä sen vaikutelman teki, ehkä se että hän oli hirveän mukava, hymyili aina ja oli jotenkin herttaisen ja ujon oloinen,. ja lisäksi aika rypytön kasvoiltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän