Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on kolme tyttöä, ja nyt olen alkanut miettiä minkälaista olisi olla pojan äiti.

Vierailija
30.10.2011 |

Neljäs lapsiko tässä olisi tehtävä... :P

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa :)

Fakta on, että mitä enemmän on samaa sukupuolta olevia lapsia sitä suuremmalla todennäköisyydellä seuraava on taas sitä samaa sukupuolta. Eli todennäköisesti teille tulisi neljäs tyttö.

Saahan sitä aina yrittää :) Mulle riittää kolem vauhtiveljestä, noilla pienillä pojilla on uskomaton määrä energiaa :)

Vierailija
2/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi teillä jos olisi poikia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tyttöjen maailma aika erilainen poikien maailmaan verrattuna, pojan maailmaan ja ajatuskuvioihin pitää paneutua varta vasten, tyttöjen kanssa se sujuu itsestään omasta kokemuksesta. Pojat on erilaisia kuin tytöt, ei sille mitään mahda, mutta hyvä niin.

Vierailija
4/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todennäköisesti teille tulisi neljäs tyttö.

ei itse asiassa haittaisi :) Molemmat sukupuolet olisivat tervetulleita, ainoastaan jäisin edelleen miettimään sitä minkälaista olisi olla pojan äiti :P Tyttöjen äitinä on ihanaa, sekin riittäisi toki.

Tyttärien murrosikiä odotellessa,

ap

Vierailija
5/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tyttöjen maailma aika erilainen poikien maailmaan verrattuna, pojan maailmaan ja ajatuskuvioihin pitää paneutua varta vasten, tyttöjen kanssa se sujuu itsestään omasta kokemuksesta. Pojat on erilaisia kuin tytöt, ei sille mitään mahda, mutta hyvä niin.

innostun itsekin samoista jutuista kuin hän, kuten tähdistä, luonnonilmiöistä ja erilaisten koneiden toiminnasta. Tytön kanssa taas minulla ei ole aivan niin paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita ainakaan tässä vaiheessa. Paljon on siis kiinni vanhempien ja lasten luonteesta.

Vierailija
6/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on erilaisia kuin tytöt, ei sille mitään mahda, mutta hyvä niin.

varmasti ovat erilaisia kuin tytöt :) Katsotaan ekana, annetaanko sen neljännen lapsen tulla... Tytölle olisi vaatteet valmiina, ha ha :P

Vierailija
7/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap.

Vierailija
8/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. onnettomuuksiin sekä poliisin kanssa tekemisiin kuin tytöt.

Tytöillä saattaa olla enemmän sanallisia yhteenottoja äitien kanssa mutta mieluummin niin kuin hakemassa sitä poikaa poliisiasemalta tai ruumisosastolta.

Ainakin helvetin paljon helpompi murrosikäaikavolisi teillä jos olisi poikia

Vierailija
9/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kavereita kun olen katsonut niin on aika erilaisia. Eli vaikea yleistää millaista on olla pojan äitinä.

Meillä poika kuuluu peruspoika kategoriaan ja tyttöjäkin löytyy pari. Tyttöihin nähden meillä pojalla on fyysistä energiaa enemmän, joka voi joskus vaatia vanhemmilta enemmän viitseliäisyyttä... Eli pojan äitinä olen enemmän pelannut salibandya, lentopalloa, jalkapalloa, koripalloa, pingistä jne. kuin mitä luultavasti olisin pelannut tyttöjen kanssa (kyllä tyttöjenkin kanssa on pelattu, mutta heillä ei ole ollut samanlaista paloa siihen). Lisäksi olen saanut painia ja taistella fyysisesti enemmän kuin tyttöjemme kanssa (he eivät harrasta tuollaista vääntämistä meidän vahempien kesken, se vääntäminen veljen kanssa tai keskenään riittää).

Mutta toisaalta en meidän tyttöjen äitinä ole joutunut kaikkiin sellaisiin tilanteisiin mitä joidenkin tyttöjen vanhemmat ovat joutuneet. Sen verran kovaa menoa jotkin tyttöjemme kaveritkin ovat pitäneet että välillä olen haukkonut henkeä ja säälinyt heidän vanhempiaan.

Vierailija
10/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

innostun itsekin samoista jutuista kuin hän, kuten tähdistä, luonnonilmiöistä ja erilaisten koneiden toiminnasta. Tytön kanssa taas minulla ei ole aivan niin paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita ainakaan tässä vaiheessa. Paljon on siis kiinni vanhempien ja lasten luonteesta.

Meillä ei 12 poika ole koskaan ollut kiinnostunut tähdistä, luonnonilmiöistä ja koneiden toiminnasta (koneidenkin kohdallakin riittää että osaa käyttää ei ole kiinnostunut toiminnasta). Tosin 10v siskonsa on paljon kiinnostuneempi ainakin tähdistä ja luonnonilmiöistä.

Ja olen pitänyt meidän poikaa tyypillisenä poikana.

Vierailija
11/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kovia tappelemaan ja huutamaan, koulussa on vaikeaa keskittyä jne. Jatkuvaa riitaa joka asiasta. Kyllä tytöt ovat varmasti helpompia. Mulla ei mitään yhteistä harrastusta poikieni kanssa, futis ei kiinnosta eikä pelit. Olen toki mukana, mutten tajua niistä mitään.

En tee enää lapsia, nämäkin kun saa aikuisiksi niin siin on ihan riittävästi työtä!!!

Vierailija
12/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kovia tappelemaan ja huutamaan, koulussa on vaikeaa keskittyä jne. Jatkuvaa riitaa joka asiasta. Kyllä tytöt ovat varmasti helpompia. Mulla ei mitään yhteistä harrastusta poikieni kanssa, futis ei kiinnosta eikä pelit. Olen toki mukana, mutten tajua niistä mitään.

En tee enää lapsia, nämäkin kun saa aikuisiksi niin siin on ihan riittävästi työtä!!!

Vierailija
13/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin helvetin paljon helpompi murrosikäaika olisi teillä jos olisi poikia

Minulla on kolme tyttöä, iät 15v, melkein 14v ja melkein 12v. Minulla ei ole tietoakaan siitä, mitä ongelmia tuon ikäisten tyttöjen kanssa pitäisi olla. Ovat säyseitä kuin mitkä vaikka meillä ei edes pidetä kuria. Eipä ollut minullakaan oman äitini kanssa.

Vierailija
14/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika on pahempi energiasyöppö kuin tytöt. Koulussa tosin keskittyy, mutta muuten tappelee enemmän sisarusten kanssa ja suuttuessaan huutaa. Tosin tytöissä riittää sitten kuuntelemista ja periksiantamattomuutta...

Se harrastus pojan kanssa on vaikeaa kun poika peittoaa minut kaikessa fyysisessä niin paljon ettei samalla tasolla harrastaminen onnistu. Ja tuo poika ei ole kiinnostunut muista kuin fyysisistä jutuista. Sitä yhteistä tekemistä on vaikeampi siten keksiä kuin tyttöjen kanssa.

Vierailija
15/19 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että heitä olisi helpompi kasvattaa ja ymmärtää.

Puolessa välissä ensimmäistä raskautta sain tietää että vauva on varmasti poika. Ajatukseen tottui yllättävän äkkiä ja se tuntui luonnolliselta että niin pitää ollakkin. Eikä koskaan ole tarvinut ajatella että miten jonkin tilanteen hoidan tms. koska lapseni on poika. Kaikki tulee luonnostaan.

Nyt meillä on kaksi poikaa. 8v ja 6v ja olen raskaana. Lapsesta on veikattu tyttöä ja nyt mietin että miten ihmeessä tyttöjä kasvatetaan. =) Mutta eiköhän se ole samanlaista kuin poikien kasvattaminenkin. Luonteen mukaan mennään eikä sukupuolen.

Vierailija
16/19 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme tyttöä ja odotin neljättä ja viimeistä lasta.sterilisaatio paperit oli jo tehtynä. ja kuinka ollakaan niin neljäs olikin poika.

Aluksi mietin kovasti että miten osaan olla äiti pojalle ja peppupesut oli yhtä tuskaa kun pelkäsin että jotenkin murskaan sen prinssinakin haaruksista :D mutta kaikkeen tottuu.poika ainakin on kietonut siskonsa pikkusormensa ympärille :)

En ole muuta eroa huomannut kuin että tuo pikkumies on vauhdikkaampi kuin siskonsa aikoinaan.Joka paikkaan kiipeilemässä ja mahanalus jalkoja täynnä :) Nyt ikää 2v 2kk

-kolmen prinsessan ja pikku prinssin äiti -

Meillä on kolme poikaa :)

Fakta on, että mitä enemmän on samaa sukupuolta olevia lapsia sitä suuremmalla todennäköisyydellä seuraava on taas sitä samaa sukupuolta. Eli todennäköisesti teille tulisi neljäs tyttö.

Saahan sitä aina yrittää :) Mulle riittää kolem vauhtiveljestä, noilla pienillä pojilla on uskomaton määrä energiaa :)

Vierailija
17/19 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat aika erilaisia luonteeltaa, eikä minusta se johdu poika/tyttö akselista. Meillä toinen tyttö on esim, paljon vilkkaampi kuin poika.

Vierailija
18/19 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tyttö 6v ja poika 4v.

Tyttö on luonteeltaan paaaaljon poikaa vaativampi. Tyttö on ikiliikkuja, lyhytpinnainen ja vähäuninen. Kokonainen päivä sisällä hänen kanssaan on suorastaan mahdottomuus, tai ainakin pitää olla kunnolla sairas.

Poika on rauhallisempi. Jaksaa tutkia itseksekseen asioita. Ei ole koko aika vaatimassa huomiota. Ei liiku koko aika. Ei hermostu ja mökötä. Kaikin puolin siis helppo.

Sen verran on kuitenkin pojassa "poikaa" että kaikenlaiset tekniset härvelit ja jalkapallo kiinnostavat ihan luonnostaan. Kun taas meidän tytölle tanssi ja taitoluistelu ovat tärkeitä. Ja nämä ovat tulleet ihan luonnostaan. Molemmille on kaikkea mahdollista tarjottu ja tullaan jatkossakin tarjoamaan.

Se on sitten ihan eri asia, minkälaisessa "maailmassa" nämä lapset tulevat elämään. Mitkä ovat ympäristön paineet jatkossa.

Vierailija
19/19 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus sitä tappelua ja mekastusta kun sillä päällä ovat:O nuorin ja neljäs on sitten tyttö onneksi!!