Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi ei ole oppinut R-kirjainta sanomaan ennen 9v.

Vierailija
29.10.2011 |

Oppiiko enää myöhempänä?

Kävi 1-luokalla koulussa puheterapeutilla 2x kk:ssa, sen jälkeen ei enää kunta järjestä apua. Sanoo R:n L-kirjaimena. Itse ollaan yritetty opettaa, mutta laihoin tuloksin. Antoivat liudan paperilappuja, joissa luki missä asennossa kielen pitäisi olla ja riimiteltyjä erilaisia r-loruja ja surinoita. Aika vaikea opettaa, kun itsekin lievästi sorrauttelen.

Miten muissa kunnissa puheterapeutille pääsee?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettelin r:n kahdessa viikossa lähes kolmikymppisenä, kun lopulta kyllästyin omaan virheelliseen versiooni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuskailen tokaluokkalaisen kanssa samaa asiaa. Nyt päästään ehkä yksityiselle tammikuussa.

Vierailija
4/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoituksia pitää tehdä monena päivänä viikossa säännöllisesti, jos edes haaveilee oppivansa. Puheterapeutista ei luonnollisestikaan ole tässä mitään hyötyä, ellet sitten vie lasta joka päivä puheterapeutin luo harjoittelemaan omalla kustannuksellasi. Kyllä se on se kotiharjoittelu jolla R opitaan, ja jos sitä ei ole mahdollista järjestää, niin sitten ei opita.

Vierailija
6/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

r opetus

Puheopetuksen harjoitteita löytyy seuraavalta nettisivulta http://www.teuva.fi/koulut/sepan_ahjo_old/puheope.html

tai hakusanalla puheopetus teuva

Vierailija
7/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt ihan täydellinen ärrä ole mutta ärää kuitenkin.

vanhin lapsi oppi ekanluokan jälkeisellä kesälomalla, kolmas eskarissa.

kaikki kävivät puheterapiassa, 2 vanhinta 5- vutoiaista pelkän ärrän takia ja nuorin 4-vuotiaasta puheenkehityksen viivästmän takia.

Neljäs lapsi 3v ja ei osaa ärrää, eikä ällää vielä.

Vierailija
8/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sellaiset jonot puheterapiaan, ettei yhden kirjaimen puuttumisella ole mitään toivoa päästä. Harjoittelimme siis itse 6-vuotiaan kanssa. Nelisen kuukautta siihen meni, ja samalla myös neljävuotias pikkuveli oppi ärrän.

Vierailija
9/9 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on todella vaikeaa oppia sen jälkeen, kun tavallaan se on sitten jo vakiintunut tapa puhua. Nuorempana oppii helpommin.

Harjoitella täytyy joka päivä ja voitte yrittää yksityiselle puheterapeutille, joille kyllä taitaa olla aikamoiset jonot myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan