Mä olen huono äiti huonon muistini takia.
Luojan kiitos, onneksi nykyään on kännykät. Laitan sinne aina hälärillä muistiinpanoja menoista, lasten kokeista, aikaistetuista kouluaamuista jne. Mutta jos en muista tai pysty laittamaan, niin taatusti unohdan sen.
Joskus lapset pienempänä menneet kouluun täysin valmistautumatta kokeisiin, kun mä olen ne unohtanut tai jotkut isot projektit. Nyt ovat itsekin oppineet muistamaan aika paljon, mutta on se varmaan kurjaa, kun yleensä äidit huolehtivat asioista.
Olen käynyt lääkrilläkin tämän asian takia, mutta hän vain kysyi, että olenko unohtanut jonkun lapsista joskus jonnekin ja kun vastasin kieltävästi, niin sanoi ettei mulla sitten mitään oikeaa ongelmaa ole.
Millä ihmeellä parantaisin muistiani? Ristikoita olen yrittänyt, mutta ei niistä tullut mitään.
Kommentit (5)
ja kun mä pyöritän kotona tätä härdelliä, niin mun muistettavaksihan ne yleensä jäävät. Mä olen monta kertaa laittanut jonkun tavaran keskelle kulkuväylää, että muistan sen varmasti ottaa mukaan ja sitten matkalla huomaan, että se on edelleen kotona eikä mitään muistikuvaa miten olen sen yli mennyt.
"Kiva" kuulla, että tälläisiä puupäitä on enemmänkin. Mä olen miettinyt, että mitä ihmettä lasten opettajatkin ajattelevat, kun äitikään ei saa hoidettua asioita.
Mulla sama ongelma mutta luulen että se johtuu siitä kun teen kahta työtä ja kokoajan täytyisi olla menossa johonkin suuntaan ja joustaa työnantajan puolelta.
Unohtelen töissä asioita,unohtelen kotona asioita ja varmasti unohtaisin itsenikin jos siihen tilaan itseni päästäisin.
Meillä onneksi lapset muistuttaa tärkeistä koulu jutuista joten onneksi kaikki tulee kuitenkin hoidettua :)
...ja mun täytyy kai sitten jo huolestuakin, koska muutama viikko sitten onnistuin jo unohtamaan yhden lapsen jonnekin. Olin vienyt kaksi lasta eri paikkoihin harrastukseensa, menin itse kauppaan, ja kotimatkalla muistin ottaa vain toisen lapsista kyytiin.
Lapsella sama tauti, ei hänkään muistanut muistuttaa, että velikin pitäisi hakea...
Tällaista meilläkin on, yritetään tosissamme mutta aina jotain unohtuu. Onneksi lapset jo aika isoja ja muistavat itse kokeensa, jos muistavat :-)
Unehtelen todella paljon asioita. En edes muista laittaa ylös muistiin asioita. Mieskin on monet kerrat sanonut että minun pitää laittaa kännykkään muistutuksella mutta en ikinä muista/tajua siinä vaiheessa kun tiedon jostain asiasta saan.
terv. kosmetologit, lasten hammaslääkärit ja paljon muuta unohtanut äiti ihminen.
Vai onko kaikki sinun takanasi? On siinä muistamista sitten.
Minulla 3 lasta ja isä ei muista kuin ne asiat, jotka käsken hänen muistaa. Silti hän voi unohtaa ne ja minäkin unohdan asioita. Kännyn muistutus on hyvä. Jääkaapin oveen laitan myös muistilappuja, mutta niitä on niin paljon, ettemme aina huomaa sitä sen hetken juttua. Olen ajatellut, että tämä on ihan normitouhua. Mahtoi se lääkäri ihmetellä käyntiäsi. En sano tuota pahalla. Ehkä et tiennyt, että meitä "huonomuistisia" on paljon. Tuttavaperheissä sama meno.