Paljonko teillä kuluu rahaa jouluna alkoholiin?
Ja nyt tarkoitan ihan niitä omaan käyttöön tulevia juomia. Ja tämä kysymys siis niille, jota jotain hankkivat jouluksi.
Mitä juomia ostatte jouluksi?
Meille ostetaan 3-4 pulloa punaviiniä, saman verran valkoviiniä, 1 pullo portviiniä, 1 pullo brandyä/konjakkia.
Viinejä nautittaan useamman päivän ajan aterioilla.
Muut sitten yömyssynä ja/tai jälkkärinä kahvin kanssa, juustojen kanssa. Ja portviiniä ja sitä väkevämpää jää rutkasti yli joulun jälkeen.
Aterialla menee pullo kumpaakin viiniä aikuisten kesken. 2-5 aikuista nauttimassa.
Kommentit (68)
joku kolme pulloa ostetaan punaviiniä. Eli niihin menee varmaan joku 20e. Tykätään eräästä halvasta merkistä.
Juojia kaksi, minä sekä mies. Eli yks pullo per päivä. Jouluaterialle menee se pari lasillista pern naama ja illalla saatetaan ottaa vielä lasilliset kun lapset ovat nukkumassa.
no meillä on kaapit täynnä laatualkoholeja, eikä niitä oikein kukaan juo. voin mä hakea pari punaviinipulloa silti. liköörejä, konjakkeja, viskejä ei tosiaan tarvi!!
Meidän joulun viettoon ei ole koskaan kuulunut alkoholi. Vesi ja maito sekä glögi (alkoholiton) ja kahvi riittävät.
on ap:n tarkoittama joulu? Alkaako se esim 23.12. aatonaattona ja päättyy Tapaninpäivänä 26.12. jolloin joulu kestää neljä päivää.
Miten pitkää ajanjaksoa tarkoitat?
Meitä on kaksi aikuista ja meille tuossa ajassa riittää varmaan aattoillaksi lasit glögiä ja joulupäivän iltana toisen lasilliset. NIihin riittää yksi pullo. Sitten ehkä jouluolut molemmille tapaninpäivän illaksi.
Sanoisin että jouluna meillä menee alkoholiin noin 20 euroa maksimissaan.
on ap:n tarkoittama joulu? Alkaako se esim 23.12. aatonaattona ja päättyy Tapaninpäivänä 26.12. jolloin joulu kestää neljä päivää.
Miten pitkää ajanjaksoa tarkoitat?
Meitä on kaksi aikuista ja meille tuossa ajassa riittää varmaan aattoillaksi lasit glögiä ja joulupäivän iltana toisen lasilliset. NIihin riittää yksi pullo. Sitten ehkä jouluolut molemmille tapaninpäivän illaksi.
Sanoisin että jouluna meillä menee alkoholiin noin 20 euroa maksimissaan.
Joulu kestää meillä aatosta loppiaiseen. Viinit menee noin 3-4 päivän aikana.
eli että paljonko menee rahaa.
Meillä on aina erilaisia viinejä kaapissa, jouluksikin ehkä hankimme kolme-neljä pulloa, juodaan joko niitä tai sitten jo niitä, joita varastossa. Riippuu ruoista ja muusta.
Jotain konjakkia on jemmassa, sitä saatetaan tarjota, itse en ota kahvin kanssa koskaan mitään.
Olutta on myös aina kaapissa, sitä varmaan haetaan muutamia lajeja (erikoisoluita), jotka esim. 4 euroa/pullo, ostetaan ehkä 4pulloa. Ja riippuu, miten vieraita, käytetäänkö kaikki vai ei. Mieheni ei juo viiniä, vaan valitsee aterialla erikoisoluen, ja ehkä yhden illalla nautiskeluun. Osa vieraista tykkää myös mieluummin oluesta kuin viinistä.
Itse juon viiniä ruoalla, lasillisen tai kaksi ja sitten ehkä yömyssyksi, kun lapset menneet nukkumaan ja luetaan joulukirjoja. Varmaan jouluaattona ja joulupäivänä, jolloin kumpanakin päivänä meille tulossa vieraita.
Mutta siis rahaa, ehkä 50 euroa?? Kaikkea ei todennäköisesti juoda, ja toisaalta osa saattaa olla varastoista. Meillä syömässä yhteensä 6 aikuista (joista 1 raskaana, eli ei ota)) ja sitten lapsia.
Emme juo lapsen ollessa pieni, emmekä juuri muutenkaan.
Eli 2-3 viinipulloa. Tosin se on kahdeksalle aikuiselle jouluaatoksi, meillä on ollut tapana ostaa viinit koko porukalle.
Lisäksi saatetaan ostaa 2-6 pulloa olutta tms, mutta ei aina.
eli että paljonko menee rahaa.
Meillä on aina erilaisia viinejä kaapissa, jouluksikin ehkä hankimme kolme-neljä pulloa, juodaan joko niitä tai sitten jo niitä, joita varastossa. Riippuu ruoista ja muusta.
Jotain konjakkia on jemmassa, sitä saatetaan tarjota, itse en ota kahvin kanssa koskaan mitään.
Olutta on myös aina kaapissa, sitä varmaan haetaan muutamia lajeja (erikoisoluita), jotka esim. 4 euroa/pullo, ostetaan ehkä 4pulloa. Ja riippuu, miten vieraita, käytetäänkö kaikki vai ei. Mieheni ei juo viiniä, vaan valitsee aterialla erikoisoluen, ja ehkä yhden illalla nautiskeluun. Osa vieraista tykkää myös mieluummin oluesta kuin viinistä.
Itse juon viiniä ruoalla, lasillisen tai kaksi ja sitten ehkä yömyssyksi, kun lapset menneet nukkumaan ja luetaan joulukirjoja. Varmaan jouluaattona ja joulupäivänä, jolloin kumpanakin päivänä meille tulossa vieraita.
Mutta siis rahaa, ehkä 50 euroa?? Kaikkea ei todennäköisesti juoda, ja toisaalta osa saattaa olla varastoista. Meillä syömässä yhteensä 6 aikuista (joista 1 raskaana, eli ei ota)) ja sitten lapsia.
Meilläkin on viini/viinavarastossa kaikkea laidasta laitaan. Tälläkin hetkellä siellä taitaa olla jotakin 30 pulloa viinejä.
Meillä on perinne, että on tiettyjä viinejä jouluksi. Niitä ei muulloin nautita. Liäski yleensä joukkoon joku aivan uusi tai meille entuudestaan maistamaton pullo.
Portviiniä juomme jouluna sen mitä menee ja jossain vaiheessa keväällä loput avatusta pullosta joutaa viemäriin tms.
20 kpl. 0,5 litran olutta = n. 12 euroa.
Nelisen pulloa punaviiniä = n. 12-15 euroa
Ehkä yksi snapsipullo = n. 7 euroa.
Eli 2-3 viinipulloa. Tosin se on kahdeksalle aikuiselle jouluaatoksi, meillä on ollut tapana ostaa viinit koko porukalle.
Lisäksi saatetaan ostaa 2-6 pulloa olutta tms, mutta ei aina.
joku 100 euroa ehkä.
Jouluksi ostamme 4 pulloa viiniä ja muutaman oluen. Konjakit ja viskit saamme yleensä lahjaksi.
Viiniä otamme ruoalla ja saunaoluet. Illalla sitten konjakit kahvin kanssa ja jotain hyvää juomaa vielä kun lapset leikkivät leluilaan ja me aikuiset vietämme iltaa seurustellen.
Ihme nipottajia taas täällä kun pitää tulla hursastelemaan ja tuomitsemaan toisia, että ei muka oteta mitään. Suomessa on niin nuiva alkoholikulttuuri, että pienten lasten vanhemmat ei saisi ottaa lasillista viiniä eurooppalaisittan edes ruoan kanssa.
niin sitten arvioisin että viineihin 20 euroa ja glögiin saman verran eli yhteensä 40 euroa, konjakkia on kaapissa joten sitä ei tarvita.
Jos ollaan oman perheen kesken, niin 10 euroa riittää. Ostan pullon hyvää viiniä, ja nautin siitä lasillisen aterioilla (aatto, joulupäivä ja tapani) sekä aattoiltana ehkä toisen juustojen kanssa. Mieheni ei käytä alkoholia ollenkaan, joten en viitsi itselleni ostaa alkosta glögiä kun voin yhtä hyvin juoda samaa alkoholitonta kuin muukin perhe.
No, teillä on varmaan laatujuomat :)!
Itse varaisin yhteen viinipulloon sen 12 euroa, 4 euron viiniä en kyllä (Suomessa ostettuna, ehkä jostain Saksasta joo) edes joisi, mieluummin ilman.
Mitä olutta tuo on?
Jouluun ei meillä kuulu alkoholi. Ei "ruokajuomana", "yömyssynä" tai "glöginä"...
Yksi pullo punaviiniä ja muutama erikoinen olut.
Minä en juo mitään eli nuo on miehelle.
If you are 8, you need just one bottle of sparkling, one of white and one of red. Account 40 for sparkling, 20 red, 20 white. Ans enjoy!!
20 kpl. 0,5 litran olutta = n. 12 euroa. Nelisen pulloa punaviiniä = n. 12-15 euroa Ehkä yksi snapsipullo = n. 7 euroa.
20 kpl. 0,5 litran olutta = n. 12 euroa. Nelisen pulloa punaviiniä = n. 12-15 euroa Ehkä yksi snapsipullo = n. 7 euroa.
No, teillä on varmaan laatujuomat :)! Itse varaisin yhteen viinipulloon sen 12 euroa, 4 euron viiniä en kyllä (Suomessa ostettuna, ehkä jostain Saksasta joo) edes joisi, mieluummin ilman. Mitä olutta tuo on?
ja ihan laatujuomia täällä saa tuolla hinnalla. Olutkori on jotain täkäläisten panimoiden sorttia.
Tosin appiukko maksoi sen itse, eli periaatteessa meiltä ei mennyt yhtään, jos ei lahjaksi ostettuja lasketa.
Valitettavasti alkoholi on aina kuulunut jouluuni, tosin itse en ole sitä nauttinut. Äitini on toiminut niin hyvänä esimerkkinä, että olen itse tajunnut pysyä erossa alkoholista, kunpa vielä pystyisi pysymään erossa siitä alkoholististakin.
Anteeksi pieni vuoto.
rahaa kuluu noin 250e.