Miksi lihavia ihmisiä sanotaan kurvikkaiksi?!
Eikö kurvikas ole enemmänkin sopusuhtainen, kuten esim. Jennifer Lopez tai Rihanna?
Kommentit (8)
Vyötärö on kapea, samoin reidet, sääret.
Marilyn Monroe on klassinen esimerkki kurvikkaasta naisesta.
En minä ainakaan tiedä ketään, joka lihavaa noin kuvailisi. Mielestäni kurvikkaat ovat juuri sellaisia kuin mainitsit. Tai vaikka Marilyn.
Meillä päin ainakin lihavat naiset itse, ja jotkut mainokset käyttää tällasta ilmaisua... Musta tosi outoa.
ap
Kyllähän siinä väkisin kurveja tulee.
Ei mutta ihan oikeasti, minusta se Kim Kardashian on kurvikas mutta lähiömamma ylipainoineen on läski. Kurveiksi niitä sanotaan ettei vaan saisi syytä laihduttaa..miehethän tunnetusti tykkäävät kurvikkaista naisista..
Kurvikas voi myös olla lihava tai laiha tai se normaalipainoinen. Mainitsemasi henkilöt ovat lyhytjalkaisia ja lyhyitä, joten painoindeksi nousee helposti lihavuuden puolelle. Se, että heitä kutsutaan kurvikkaiksi johtuu vain rasvan sijoittumisesta tiettyihin paikkoihin (takapuoleen ja reisiin, mutta ei vyötärölle) jolloin vartalo näyttää kurvikkaalta.
Myös hyvin laiha voi olla kurvikas, tosin ennemmin tyyppiä kapea lantio ja isot rinnat kuin iso pehva ja vankat reidet (koskapa silloin ei enää olisi laiha kun pehva ja reidet ovat sen verran isoja alueita, että paino nousee niiden pyöreyden mukaan enemmän).
Kapealantioinen, vyötärötön pökkelö ei ole kurvikas. Harvinaista nykyään nähdä enää vyötäröä nuorilla naisilla, katsokaa vaikka missikisojen likkoja, tasapaksuja kaikki.
Kurvikas ei ole sama kuin sopusuhtainen, muttei se läskikään ole.
En minä ainakaan tiedä ketään, joka lihavaa noin kuvailisi. Mielestäni kurvikkaat ovat juuri sellaisia kuin mainitsit. Tai vaikka Marilyn.