Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain yläkoululaiseni sähköiseen reissuvihkoon vieraan viestin. Mitä teen?

Vierailija
27.10.2011 |

Tämä veisti oli siis tarkoitettu ihan eri oppilaan vanhemmille. Viestissä kerrottiin tuon oppilaan etunimi ja viestin asia oli hyvin negatiivinen, koulutyöhön liittyvä.

On siis viesti mennyt väärään osoitteeseen. Mitä teen? Annanko olla?

Ko. oppilaan venhemmat tuskin ovat saanet nuorestaan viestiä lainkaan.

Kellehän mahtaakaan viestit mennä omistanikin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope

Vierailija
2/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ollut tavallisesta viestistä, vaan sellaisesta huomautuksesta. Sinne laitetaan välillä positiivista, välillä negatiivista. Välillä vain sellaisia merkkejä. Nyt tekstiä oli kuitenkin siellä enemmän. Ei taaida onnistua tuon "palauttaminen" minnekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko lähettää viestin sille opettajalle? Tai sitten voi lähettää tiedon asiasta lapsesi luokanvalvojalle. Hän voi selvittää asian. Olet, fiksu, kun huolehdit asiasta. 2

Vierailija
4/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa "palauttaa" viestiä, niin ilmoita nyt edes opettajalle, että sellainen on tullut vahingossa sulle.

Vierailija
5/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi, kun näin sen ajattelin, että kehtaanko kertoa? Toisaalta me emme ole tehneet mitään väärää. Voisi sitten saada oikeat vanhemmatkin tiedon. Luonnollisesti en ole kertonut tästä omalle nuorelleni.

Vierailija
6/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kirjoittaja on lapsesi opettaja, jolla on vain lipsahtanut viesti väärälle riville, väärän oppilaan kohdalle. Olen itsekin ope ja joskus olen vahingossa klikannut oppilaslistasta väärää nimeä, onneksi kuitenkin huomannut virheeni. Mutta laita viestiä opelle, niin ottaa pois lapsesi kohdalta ja laittaa oikealle oppilaalle. Vai kysyitkö lapselta asiasta? Itse ainakin kyllä kopioin välillä huomautusteksejä usealle oppilaalle (jos siis useampi ollut osallisena), joten on tietysti mahdollista, että opettaja halusikin laittaa lapsellesi huomauksen, mutta unohti vain vaihtaa "Villen" "Kalleksi".

kyse ei ollut tavallisesta viestistä, vaan sellaisesta huomautuksesta. Sinne laitetaan välillä positiivista, välillä negatiivista. Välillä vain sellaisia merkkejä. Nyt tekstiä oli kuitenkin siellä enemmän. Ei taaida onnistua tuon "palauttaminen" minnekään.

Vierailija
7/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä opettajana sitä. Meneepä huomautus sitten oikeaankin osoitteeseen. Opettajahan saattaa odottaa jonkinlaista reagointia siihen ja pelästyy taatusti, jos huomaa virheen myöhemmin. 2

Vierailija
8/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti menee väärän oppilaan kohdalle huomautus. Juuri katsoin omien oppilaiden poissaolotilastoja ja siellä oli taas kahdella huomautuksissa väärä nimi, esim. Villen sivuilla lukee: Kalle jouduttiin poistamaan käytävälle, koska..."Tosin 85%:ssa tapauksissa kyse on siitä, että sekä Ville että Kalle on poistettu käytävälle tms ja opettaja on kopioinut huomautuksen, mutta unohtanut vaihtaa nimen.

Vierailija
9/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että palaa asiaan.

Virheitä näköjään voi sattua.

Vierailija
10/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin sattunut Wilmassa joskus niin, että olen laittanut poissaolomerkinnän väärälle oppilaalle.

Toki pitäisi olla tarkkana, mutta meille opeillekin sattuu virheitä, vaikka muuten olemmekin täydellisiä :)

Laita siis opelle tieto virheestä mutta anna asian sen jälkeen olla. Mielestäni on tärkeää, että oikean oppilaan huoltajat saavat tiedon. Muuten ope luulee, että he tietävät, mutta eivät reagoi.

Vierailija
11/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi laitoin viestin opelle.

Omelleni en ole hiiskunut tuosta viestistä mitään, ainostaan puolisolle, eli me vanhemmat tiedämme.

Enkä aio tästä puhua tämän jälkeen. Mutta luulen, että saatuaan viestin opettaja ilmoittaa minulle jotakin siitä. Sitä tarkoitin tuolla "ope varmaankin palaa asiaan".

Harmi vaan tuon "väärän" oppilaan puolesta, että hänen asiansa levisi meille.

ap

Vierailija
12/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Siksi laitoin viestin opelle. Omelleni en ole hiiskunut tuosta viestistä mitään, ainostaan puolisolle, eli me vanhemmat tiedämme. Enkä aio tästä puhua tämän jälkeen. Mutta luulen, että saatuaan viestin opettaja ilmoittaa minulle jotakin siitä. Sitä tarkoitin tuolla "ope varmaankin palaa asiaan". Harmi vaan tuon "väärän" oppilaan puolesta, että hänen asiansa levisi meille. ap

Vierailija
13/13 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellesi kertonut asiasta, kun selvästi viesti on tullut väärään osoitteeseen? Vahinkoja sattuu ja sähköisessä kanssakäymisessä on tuo yhtenä riskinä. Oppilaiden nimet ovat pitkänä listana ja helposti tulee klikattua väärää nimeä, kun kirjoittaa lyhyessä ajassa useita viestejä vaikkapa välitunnilla. Kurja juttu tosiaan, että toisen oppilaan asiat ovat tulleet sinun nähtäväksesi!

Siksi laitoin viestin opelle.

Omelleni en ole hiiskunut tuosta viestistä mitään, ainostaan puolisolle, eli me vanhemmat tiedämme.

Enkä aio tästä puhua tämän jälkeen. Mutta luulen, että saatuaan viestin opettaja ilmoittaa minulle jotakin siitä. Sitä tarkoitin tuolla "ope varmaankin palaa asiaan".

Harmi vaan tuon "väärän" oppilaan puolesta, että hänen asiansa levisi meille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi