Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulla on nykyään jatkuvasti päänsärkyä? :/ Ennen ei ollut "koskaan"

Vierailija
27.10.2011 |

Eli tavallisesti mulla on ollut äärimmäisen harvoin päänsärkyä, korkeintaan kerran vuodessa. Mutta nyt n.1-2kk aikana mulla on ollut kokoajan tiheämmin päänsärkyä. Aluksi oli ehkä kerran 2 viikossa, sitten kerran viikossa ja nyt jo 3 päivänä viikossa. Mistäköhän tämä johtuisi?

Olen raskaana 5.viikolla, voiko tällä olla osuutta asiaan? Tämä on 4. raskaus eikä aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään päänsärkyä.

Päänsärky alkaa aina jo aamuyöllä (jos joudun heräämään lasten takia) tai sitten heti aamulla kun herään.

Ulkoilen n.20-30min päivässä ja nukun n.7h yössä. Juon paljon vettä ja syön terveellisesti.

Osaiskohan joku auttaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi loppuman jossain vaiheessa raskautta, loppuvaiheessa voi taas ilmestyä.

Ovat hartiasi jumissa? Puretko öisin hampaitasi? Nukutko riittävästi? Onko stressiä? Nämä aiheuttavat myös jatkuu päänsärkyä.

Vierailija
2/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko milloin viimeksi käynyt näöntarkastuksessa? Onko sinulla silmälasit? Itselläni heikentynyt näkö (mitä en itse tajunnut) aiheutti päänsärkyä, kun teen vielä töitä päätteellä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänsärkyä tietyistä ruoka-aineista. Saattoi iskeä heti tai vasta yöllä ja heräsin kamalaan päänsärkyyn. Sinuna menisin silti lääkäriin varmistamaan mistä asia johtuu, koska jatkuva päänsärkylääkkeiden syönti ei tee hyvää. Mulle muuten tuli migreeni toisen lapsen synnytyksen jälkeen. Ennen oli vain normaaleja päänsärkyjä. En tiedä miten raskaus voi muuttaa ihmistä niin paljon, mutta samasta raskaudesta mä sain luonnonkiharatkin.

Vierailija
4/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ilmeisesti mitataan vain hemoglobiini, mutta ei rauta-arvoja. Asun ulkomailla ja multa mitattiin sekä hemoglobiini että rauta ja hemoglobiini oli tosi hyvä mutta rauta melkein nollissa! Joten kannattaa ehkä kysyä myös rauta-arvojen mittausta ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
5/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin olossa tapahtuu muutoksia ja ne pahenevat, niin lääkärissä käynti ei ole aiheetonta "turhan rutisemista". Eli jos asia vaivaa, niin hyvin voit mennä kertomaan, että päänsärky pahenee ja tihenee koko ajan.

Vierailija
6/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päänsärkyä on noin usein ja se vaan pahenee. Ihmiset usein kainostelee lääkärissä käymistä, ei haluta mennä sinne "turhaan", mutta jos joku asia mietityttää, niin ei se ole turhaa. Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole.

Vierailija
7/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin heti lääkäriin.

Voiko raskausmyrkytys kuitenkaan noin alussa olla?

Vierailija
8/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos tää on jotain alkuraskauden oireita? :O

Vierailija
9/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä mitään menetä soittamalla neuvolaan.

Vierailija
10/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt menossa 3. raskaus ja ekoista ei päänsärkyä. Nyt ihan kauheita just alkuraskaudessa ja vielä puolivälissäkin, nyt loppua kohden onneksi vähentynyt.

Särky saattoi alkaa keskellä yötäkin, että siihen heräsi...tosi kivaa...tai sitten alkaa heti aamusta oikein kovana ja tietty mitään särkylääkettä en ole uskaltanut ottaa.

Voimia, toivottavasti helpottaa raskauden kestäessä pidempään.

Vierailija
11/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai tämä johtuu sit raskaudesta. En tarkkaan muista millon nää päänsäryt alko mut tuntuu et ehkä kuitenkin ennen kuin olen tullut raskaaksi (niinkuin sanoin olen vasta 5rv)...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme