Mitä tarkoittaa työpaikkailmoituksessa toimistosihteerin paikasta
ilmoituksessa "edellytetään soveltuvaa ammattikorkeakoulututkintoa tai aikaisempaa opistoasteista tutkintoa"
Mikä on aiempi opistoasteinen tutkinto?
Merkonomi? Mutta valmistuuhan niitä nykyäänkin?
Kommentit (6)
...jonka avulla "osaa tehdä" toimistotöitä. Itse esimerkiksi olen opistotasoinen hotelli- ja ravintolaesimies, ja hyvin multa on sujuneet erilaiset sihteerin ja koordinaattorin tehtävät tuollakin koulutuksella.
olen nimittäin itse "aikaisempi merkonomi", valmistuin ennen kuin ammattikorkeakoulut tulivat suomeen. Jos "aikaisempi" merkonomi tahtoo amk-kolutuksen, pitää mennä ammattikorkeakouluun.
Luulen, että työpaikkailmoituksessa tarkoitetaan aikaisemmalla merkonimin tutkinnolla yksinkertaisesti sitä, että myös sellaiset kaupallisen koulutuksen saaneet, jotka on valmistuneet ennen kuin ammattikorkeakoulut tulivat suomeen, voivat hakea ko. paikkaa. (Voihan sitä ajatella niin, että sellaiset henkiöt ovat olleet työelämässä jo niin kauan, että taidot ovat samat kuin nykyisen amk-koulutuksen saaneilla....)
tutkinnon omaavat (itse valmistuin vuonna -94) voivat hakea kyseistä paikkaa. Toki hakea voi vaikka maatalouslomittajaksi lukenut, mutta eri asia miten hakemus noteerataan.
siis ennen kuin oli amk-tutkintoja. merkonomi on alempi kouluts, heitä on aina ollut ja tulee olemaan.
on verrannollinen nykyiseen ammattikorkeakoulututkintoon se aikaisempi merkonomi, nykymerkonomeista en tiedä kun olen se aikaisempi merkonomi ja nykyinen toimistosihteeri :)