Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isä vauvan kanssa nukkumaan

Vierailija
24.10.2011 |

Nyt alan olla pisteessä, että tarvitsen yhden kokonaisen nukutun yön, vähintään 10h. Mitenkä tuo onnistuu, kun vauva ei huoli tuttipulloa? Uskaltaako jättää isän kanssa kaksistaan? Nokkamukista saattaa juoda, vaikka hankalaa sekin on. Vauva herää yleensä 3 kertaa yöllä syömään ja aamuyöstä nukkuu levottomasti. Olen niin väsynyt, että huimaa, särkee päätä ja oksettaa. Kädet myös jotenkin vaikeasti hallittavat, tiputtelen jo tavaroitakin. Miestä arveluttaa tämä järjestely mutta eihän tämä ole oikein, että minä väsyn kokonaan :'(

Miksi tämä on niin helvetin vaikeaa saada nukutuksi. Päivällä ei onnistu koska vauva nukkuu alle puolen tunnin pätkissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva? Jos kauhean pieni en uskaltaisi jättää sen syömisen takia.

Mulla kaksi kolmesta sellaisia jotka ei suostuneet pullosta juomaan. Kuitenkin toisen kanssa tuli yksi erikoistilanne kun vauva oli 4kk ja mun oli pakko olla noin 5h poissa, vauva oli huutanut kuin syötävä muutaman tunnin ja lopulta syönyt tuttipullosta sitten kuitenkin.

Mä yritäisin vaan sitkeesti sitä pulloa yrittää ja menisin sitten kun jotenkin onnistuu.

Vierailija
2/6 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ihan pieni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on 3 kk, niin yrittäisin kyllä ihan pokkana antaa vauvalle illalla jo äidinmaitoon soseutettua perunaa ja päivälläkin. Ei kaikille vauvoille vaan riitä rintamaito puolenvuoden ikään saakka. Omalle esikoiselleni, joka söi puolentoista tunnin välein, annoin lisäruokaa 3 kk iässä neuvolan siunauksella ja yöulvomiset väheni yhteen. Noi 6 kk täysimetystä-ohjeet sopii hentorakenteisemmille vauvoille.

Nyt tämä minun vauva on 12 v, 170 cm ja kengännumero on 44. Ennusteen mukaan tulee kuulemma kaksimetrinen jässikkä.

Siirrä levoton nukkuja omaan huoneeseen. Kyllä sinä parkuun heräät.

Vierailija
4/6 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaista puuroa, niin paljon kuin menee. Nälältähän tuo selvästi kuulostaa. Onko jo kiinteät aloitettu? Jos ei, aloita äkkiä. Ainakin meidän pojuun upposi ihan käsittämättömiä määriä ruokaa ollakseen vauva, ja hän nukkui 5 kk ikäisestä kaikki yönsä. Hän veti aikuisten syvän lautasellisen! Äitini ei meinannut välillä uskoa silmiään..

terv. 4

Vierailija
5/6 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 3,5kk iässä. Syö tällä hetkellä 2krt sosetta, kasvis ja hedelmä, sen lisäksi nyt muutaman päivän puuroa illalla. Mutta ei kyllä vaikuta puuro maistuvan, saan hädin tuskin pari kolme lusikallista uppoamaan, menee hieman paremmin jos sekoitan hedelmäsoseeseen. Tavallista kaurapuuroa siis annan, joka on hienonnettu survaimella. Vauva ei muutenkaan oikein tahdo syödä kunnon annoksia, vaan jatkuvasti pieniä annoksia :(

Vierailija
6/6 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten ja oman kokemuksen mukaan 3 tuntia unta on kriittinen raja siinä, että ihminen saa levättyä. Eli tuleeko sinulle yöllä noita 3h unipätkiä? Yritä järjestää niitä, jos ei tuo 10h järjesty.

Muutama vinkki:

- Seuraa tarkasti milloin on lapsen pisin unipätkä ja mene itsekin silloin nukkumaan. Vaikka se sitten tarkoittaisi sitä, että menet nukkumaan klo 20. Huolehdi itsesi ajoissa unikuntoon (iltapala syöty jne) niin että pystyt hyödyntämään tuon ajan tehokkaimmin. Mies voi auttaa hoitamalla mahdollisten muiden lapsien iltatoimet.

- Levoton vauva nukkumaan omaan huoneeseen ja itkuhälytin, jonka herkkyyttä saa säädettyä, niin ettei se reagoi jokaiseen inahdukseen, vaan vasta kun vauva itkee.

- Voisiko se mies (tai mummu/kummi) auttaa päivällä? Joku sellainen pätkä, joka alkaa kun lapsi menee päikkäreille ja sitten heräämisen jälkeen soseruokaa ja viihdytystä, niin että sinä saisit nukkua kunnon päiväunet.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän