Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko kauhea, jos alkaisin säästämään 100€ kuussa

Vierailija
22.10.2011 |

ja käyttäisin rahat ensi vuonna matkaan, ihan yksin. Enkä siis kertoisi etukäteen miehelleni mitään säästämisestä.

Mikähän mahtaisi olla reaktio, kun kertoisin, että olen säästänyt 1000€ matkaan ja aion lähteä sinne yksin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan ok, voi olla, että verotat perheen suuria suunnitelmia. Eli onko siihen varaa, onko taloutenne kuinka yhteinen?

Vierailija
2/4 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siksi, että hän on toinen puoliskoni ja täydentää minua. Häntä rakastan ja hänen kanssaan lähtisin matkalle, jos lähtisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästät omista rahoista ja talous muuten pyörii ok, niin voisit kertoa jo ennen kuin alat säästämään niin ei mies ihmettele kun lähdet matkaan. Onhan sinulla omista tuloistasi oikeus päättää :) Ja jos perheen talous ei säästämisestä kärsi niin ihan ok on.

Vierailija
4/4 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin maksaa omat laskunsa ja käyttää ns. ylimääräiset parhaaksi katsomallaan tavalla. Ylimääräistä ei kauheasti ole, 100€ kuussa voi olla vaikeaa repiä, toisaalta sen verran menee aika äkkiä turhiin ostoksiin.

Mies on ja lapset on... En ole käynyt koskaan Ruotsia kauempana ulkomailla. Lasten kanssa ei maksa vaivaa lähteä mihinkään kauas, niiden kanssa menisi museot ja nähtävyydet hukkaan. Pitäisi pyöriä jossain huvipuistoissa ja huolehtia ruoka-ajoista etteivät ne ala huutaa ja kiukuta. Mies taas... No jos kertoisin, että aion säästää, mies olisi ensinnäkin sitä mieltä, että turhaa säästää, maksetaan visalla. Toiseksi se alkaisi kuitenkin puuttua matkakohteen valintaan ja tekisi kaikesta vain kalliimpaa ja vaikeampaa.

ap