Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoistaan odottavat ja muut, oletteko mallanneet...?

Vierailija
22.10.2011 |

mittanauhan avulla, että miten iso kokoero on, jos syntyvän lapsen päänympärys on 32 cm, kuin jos se on 37 cm. Aika huimaa...

Esikoiseni päänympärys oli onneksi vain 32,5 cm (paino noin 3 kg), mutta toisella se oli peräti 35 cm (noin 4 kg). Esikoisen kanssa leikattiin väliliha, mutta toinen syntyi ilman leikkausta tai edes nirhaumia, vaikka isompi olikin ja tuntui tekevän tiukkaakin. Yhtään isompi päänympärys ei ehkä olisikaan mahtunut minulta syntymään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni päänympärys oli onneksi vain 32,5 cm (paino noin 3 kg), mutta toisella se oli peräti 35 cm (noin 4 kg).

Öh, tuo 35 cm on ihan keskiverto päänympärys, eikä mikään "peräti".

Itse voisin sanoa, että vauvallani oli _peräti_ 38 cm päänympärys (4,2 kg). Tiukkaa teki! :)

Vierailija
2/5 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kuopuksella "vain" 35cm, esikoisella oli 36cm. 32 on kyllä normaalia paljon pienempi. Kyllä mun käsittääkseni 35cm on hyvin keskiverto mitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet todellakin onnekas, että sun lapset on noinkin pienipäisiä. Mun lapsi ei edes muuten ollut iso, 3,3 kg, mutta kuupalla riitti kokoa.

Vierailija
4/5 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa hänellä syntyessään 3620g.

Kakkosella päänympärys oli 36.6cm. Ponnistusvaihe paljon helpompi. Yllätyin kun kuulin että pää oli noin paljon isompi. Mutta kuulemma ihan normaali kokoinen hänen painoiselleen. 3800g.

Kolmatta odotellessa.

Vierailija
5/5 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen pää oli 32,5cm, toisen 36cm ja kolmosen 39cm.

Että jos olisivat syntyneetkin kolmonen ekana,niin hyvin vähän olisi hymyilyttänyt... Nyt ei kinnannut paljoakaan. =0)

Niin ja kolmonenkin painoi vain 3980g, että ei mikään jätti. Iso pää vaan.. .vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi