Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saksan kieli - missä yliopistossa paras taso?

Vierailija
22.10.2011 |

Olen päättänyt hakea opiskelemaan saksaa ensi keväänä. En tiedä vielä haenko kääntäjälinjalle vai filologiaan.

Missä yliopistossa on paras opetus? Olen itse ajatellut Jyväskylää tai Joensuuta.

Suositelkaa!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopsistot ovat...piip!

Vierailija
2/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopsistot ovat...piip!

*ap masentuu*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittain mihinkaan muuhun ei suomalaisessa yliopistossa vierasta kielta opiskelemalla kaytannossa valmistu. Jos tuo on ok sinulle, on varmaan aika sama minka yliopiston valitset. Toisaalta jos taustalla on rakkaus kieleen ja halu _tehda_ silla jotakin, suosittelen menemaan opiskelemaan suoraan Saksaan ja opiskelemaan saksaksi jonkun muun tutkinnon. Itse tein noin englannin osalta, turhauduttuani ensin vuoden H:gin yliopiston filologian ohjelmassa, ja olen ollut valintaani hyvin tyytyvainen...

Vierailija
4/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on kyllä houkuttava, mutta toiseen maahan muuttaminen ei ole aivan yksinkertaista. Ja pääsykokeiden suorittaminen ym.

Täytyy kyllä laittaa harkintaan!

Vierailija
5/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistoihin saksaa opiskelemaan, ja valitsin Helsingin siita syysta, etta (ainakin silloin) kaikki Hgin yliopiston lehtorit olivat saksankielisia. Yksi oli Itavallasta, yksi Sveitsista ja loput Saksasta. Tampereella sen sijaan oli ainoastaan yksi saksalainen, loput suomalaisia.

Lahdin opiskelemaan filologiaa, kokeilin valilla kaantajalinjaa, mutta se ei ollut mun juttu. Talla hetkella olen saksan lehtorina ulkomailla, ja olen ollut tyytyvainen valintoihini.

Vierailija
6/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis minkähän yliopiston sivuyksikkö lie sitten onkaan... ainakin saksan ja venäjän opetusta kehuttiin.

Vierailija
7/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on kyllä houkuttava, mutta toiseen maahan muuttaminen ei ole aivan yksinkertaista. Ja pääsykokeiden suorittaminen ym. Täytyy kyllä laittaa harkintaan!

mut muista etta ne opiskelut ovat elaman mittakaavassa lopuksi lyhyehko aika ja paljon tarkeampaa on etta valmistuu sellaiseen ammattiin kuin oikeasti haluaa. Siina kannattaa yrittaa paasta pienten vaikeuksien ylikin monesti. Lisaksi Saksassa tietaakseni on edelleen paljon opinto-ohjelmia joihin ei tarvita ollenkaan paasykoetta, noin oli ainakin muutama vuosi sitten viela (olen siis asunut itsekin myos Saksassa useamman vuoden). Ota asiasta selvaa. Ja peesaan myos tuota edellista etta vahintaan olisi hyva jos opettajat olisivat natiiveja kun kerran on kielesta kysymys...

Vierailija
8/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tosiaan nyt katsella vaihtoehtoja Saksasta.

Ja onhan siellä paljon suomenkielisiä jos tulee koti-ikävä! ;-)

Tosin vieläkin saa kertoa kokemuksia Suomen yliopistojen saksan opintojen tasosta...

Vierailija
9/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin valitse Helsingin yliopisto, täällä natiivit opettajat ja Goethe instituutin kulttuuritarjonta. Lisäksi hakijoita on enemmän kuin muihin yliopistoihin, joten opiskelija-aines on hyvä. Sinällään kannattaa miettiä tarkkaan mihin työhön tähtää, pelkällä saksan kielellä on täällä aika kapoiset työmarkkinat.

Vierailija
10/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ap oli liian naiivi*

Tuli tuossa googlettaessa vastaan lukukausimaksuista asiaa. Eli taitaakin projekti kaatua heti siihen. :-/

Vierailija
11/11 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ap oli liian naiivi* Tuli tuossa googlettaessa vastaan lukukausimaksuista asiaa. Eli taitaakin projekti kaatua heti siihen. :-/

EU-kansalaiselle. Muutaman sata euroa. Jos et yksityiseen yliopistoon halaja. Opintotuella ja pienella tyonteolla elaa ihan hyvin, kuten opiskelija Suomessakin. Lisaksi elama on halvempaa kuin Suomessa, ruoka, asuminen jne.