Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FINNIongelma! Mikä on, kun 30+ alkaa naama kukkia??

Vierailija
22.10.2011 |

Mä olen ihan kummissani, kun mulla ei ole koskaan ollut ongelmia ihon kanssa. Ja nyt, kolme lapsen jälkeen, 33-vuotiaana finnejä pukkaa koko ajan ja samoihin paikkoihin:( Mikä ihme on? En syö eri tavalla, liikun ja nukun. Olen normaaliapainossa, en mielestäni elä epäterveellisesti.

Stressiä toki varmaan on jonkin verran, rahahuolia, opiskelua, pojan koulussa ongelmia jne. Kaikkea, mikä painaa mieltä. Mutta en ole masentunut tai ahdistunut, omaa aikaakin on ihan tarpeeksi.

Onkohan tää vaan oku hormoonijuttu?? Nuorimmainen on nyt 1v8kk. Koko kesä ja syksy on naama kukkinut. MIKÄ AVUKSI??? Vinkkejä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin yleistä just meidän ikäisillä, tulee teiniakne uudestaan. Mulla auttoi puhdistustuotteiden vaihto, kosteusvoiteet kevyempii versoihin ja nyt kokeilussa mineraalimeikit, kun tuntuu että vanha meikkivoide-puuteri -yhdistelmä tukkii huokoset ja saa ihon kukkimaan.

Vierailija
2/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota pari vuotta, niin iho ei enää kuki mutta alat lihomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut usein tuota ongelmaa, johtuu monesta asiasta, mutta uskon eniten hormonaalisiin syihin. Stressikin vaikuttaa.

Olen syönyt yhden Roaccutan-kuurin, joka auttoi, mutta onhan se myrkkyä...silloinnpitää olla ehkäisy täysin varmaa. Nyt iho on hyvä, viime talvena oli huonossa kunnossa, mutta olinkin raskaana. Etanavoide on sopinut mun sekaiholle erittäin hyvin, suosittelen!

Vierailija
4/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja määrääkö lääkäri tota Roaccutania, jos akne ei ole valtaisa vaan siis 5-6 näppylää, mutta pysyvästi?

Vierailija
5/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rajun roaccutanin lisäksi tietty, sitä en ole itse uskaltanut vielä kokeilla. Millään rasvoilla tai kosmetiikalla ei ole merkitystä. Kyse on hormooneista (uskon minä).

T. 39 v. (joka ei enää odota, että ikä tekisi tehtäväänsä...)

Vierailija
6/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

'hormoonikierukkafinnit' on myös yleinen diagnoosi. Voi siis aiheuttaa näppyjä myös.

T. se antibiooteista puhunut

Vierailija
7/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä finnit leuassa ja molemmin puolin samalla kohtaa, sellaisia syviä paukamia. Minulla hävisi kaikki finnit kun sain Diane Nova-ehkäisypillerit joita oikeasti käytetään myös aknen hoitoon. Itselläni ei mikään akne ollut mutta tosiaan finnejä ei kertakaikkiaan tule enää.

Vierailija
8/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea

Vierailija
9/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jostain, että niitä EI saisi puristella, pahenee vaan kun bakteerit leviää.

totta?

ja eikö ole ab-kuurille vaihtoehtona joku ab-salva? tai joku A-vitamiinivoide?? tälläistäkin olen jostain lukenut..

kokemuksia? t.ei ap

Vierailija
10/17 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne. Ikää kohta 31v, ja viime kesästä lähtien on naama kukkinut. Mitään isoja patteja ei ole tullut, vaan paljon sellaisia pieniä. Ennen oli pieniä finnejä lähinnä otsassa, ja tiettyyn aikaan kuukaudesta, mutta nyt niitä näppyjä on otsassa ja tuola "ohimojen sivulla".

Hormoneihin nämä varmaan liittyy..

Vierailija
11/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut finnejä teini-iässä, mutta aikuisena niitä alkoi jossain vaiheessa tulla, varsinkin leukaan. Olisikohan ollut samoihin aikoihin kun otin hormonikierukan, muuten? En muista enää!

Joka tapauksessa, kierukka on ollut poissa jo 20 vuotta, mutta finnit ovat ja pysyvät. Leuassa ja välillä myös korvassa, nenänpielessä, olkapäillä, selässä.

Raskaana ollessa minulla EI ole finnejä, silloin iho on paras ikinä. Nyt imetän 8-kuista ja juuri viikko sitten huomasin, että perhana finnien paluu on tapahtunut. Olen reilusti yli 40 vuotias ja mietin että loppuukohan tämä vaiva sitten vaihdevuosiin?!

Vierailija
12/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti riesakseni nyt 30+ iässä. Ruusufinni iskee yleensä tiettyihin paikkoihin kuten suupieliin, kannattaa googlata.

Vierailija
13/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonikierukka aiheuttaa tosi monilla syviä, kipeitä finnejä. Vain kierukan poisto parantaa aknen ja silloinkin yleensä tarvitaan järeät lääkekuurit, kun ihon tasapaino on järkkynyt.

Mutta ellei ole hormonikierukkaa, lienee kyseessä 30-akne, joka on ihan tyypillinen naisilla, johtuu elimistön muuttuvasta hormonitasapainosta.

Vierailija
14/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v kun tuli mittariin niin alkoi kamala akne,hormonaalinen..kerkesi olla jonkin kuukauden(sain arvet kun nypläsin) ja kokeilin basibactivoidetta mutta se auttoi vain hetkeksi.Sitten lääkäri ehdotti diane nova e-pillereitä niin meni n.4kk ja näpyt alkoivat hävitä.Nyt niitä tulee erittäin harvoin,kuukautisten aikaan ehkä yksi.

Vierailija
15/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 korjaa,basiron voide,ei basibact..

Vierailija
16/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kolmekymppisenä naama kukkimaan. Olin aivan ihmeissäni, sillä koskaan aikaisemmin en ollut kärsinyt iho-ongelmista. Teini-iässäkin finnejä tuli vain muutama pikkuinen.

Ihotautilääkärin mukaan ruusufinni tulee tyypillisesti yllätyksenä niille joilla ei ennen ole ollut iho-ongelmia.

Ihotautiääkärin määräämistä lääkkeistä löytyi apu.

Vierailija
17/17 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti riesakseni nyt 30+ iässä. Ruusufinni iskee yleensä tiettyihin paikkoihin kuten suupieliin, kannattaa googlata.

suupieliin ja leukaan. Joillakin saattaa tulla myös otsaan ja nenän lähistölle.