Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin psykoterapian mm. pakkoajatusten takia. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
21.10.2011 |

Tavoitteenani on saada elämäni hallintaan ja elämänhaluni takaisin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa muuten keskustelemaan vastaperustetulle OCD-foorumille OCD:sta ja muustakin. Siellä voi laittaa toisille yksityisviestejäkin, jollei viitsi julkisesti kertoa joistakin asioista.

http://www.ocd-foorumi.com

Vierailija
2/20 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emdr terapia auttaa jo muutamalla kerralla. Maksaa pääkaupunkiseudulla noin 60-80 e tunti ja hoitokertoja 4 h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä käyt? Onko hyvä?

Vierailija
4/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä kävit?

Vierailija
5/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2011 klo 22:56"]

Tavoitteenani on saada elämäni hallintaan ja elämänhaluni takaisin.

[/quote]

Kenellä käyt? Onko hyvä?

Vierailija
6/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2011 klo 23:10"]

toivottaa ap:lle tsemppiä. Minä aloitin vuosituhannen alkupuolella psykoterapian lähinnä pakkoajatusten ja ahdistuksen vuoksi. Kävin 3 vuotta ja olen elänyt sen jälkeen hyvää elämää, en olisi päässyt nykyiseen elämäntilanteeseeni ilman terapiaa!

Kenellä kävit?

Pakkoajatuksista en osaa tarkemmin selventää, mutta mulla oli tuntemuksia, että mua on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi, mikä ei pidä paikkaansa. Kyse oli vanhempieni välisistä seksiongelmista, joista olin tietoinen liian nuorena. Kotini ilmapiiriä kuvattiin psykoterapiassa "insestissävytteiseksi" vaikka se ei koskaan ollut tarkoituksellista, tiedostettua saati minuun kohdistuvaa.

[/quote]

Vierailija
7/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2011 klo 23:10"]

toivottaa ap:lle tsemppiä. Minä aloitin vuosituhannen alkupuolella psykoterapian lähinnä pakkoajatusten ja ahdistuksen vuoksi. Kävin 3 vuotta ja olen elänyt sen jälkeen hyvää elämää, en olisi päässyt nykyiseen elämäntilanteeseeni ilman terapiaa!

Kenellä kävit?

Pakkoajatuksista en osaa tarkemmin selventää, mutta mulla oli tuntemuksia, että mua on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi, mikä ei pidä paikkaansa. Kyse oli vanhempieni välisistä seksiongelmista, joista olin tietoinen liian nuorena. Kotini ilmapiiriä kuvattiin psykoterapiassa "insestissävytteiseksi" vaikka se ei koskaan ollut tarkoituksellista, tiedostettua saati minuun kohdistuvaa.

[/quote]

Vierailija
8/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla lääkitystä?

Vierailija
9/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla jotain keksittyjä muistoja?

Vierailija
11/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pakko-oireinen, muttei mulla mihinkään oikeisiin terapioihin ole varaa.

Joskus tuntuu, että olen ihan varmasti ajanut jonkun päälle huomaamattani, tai sitten rekan tullessa vastaan tulee ajatus että käännän alle.

Tai kun otan veitsen käteen, käy mielessä ajatus, että jos huitaisenkin sillä jotain.

Aikanaan helpotti, kun tajusin että ne ovat vain pakkoajatuksia, jotka liittyvät ocd:heni.

Millaisia ne sun ajatukset on?

Vierailija
12/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla jotain keksittyjä muistoja?

Ei ole ollut tarkkoja muistoja, mutta sellainen "varma tunne" asiasta. En ole voinut esimerkiksi kohdistaa olotilaani keneenkään mieheen esim. isäni, enoni tms. Mutta kun asioita käytiin terapiassa läpi, oli johtopäätöksenä, että tuo perheeni silloinen ilmapiiri aiheutti minulle lapsena noin vahvan trauman.

Vierailija
13/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pakko-oireinen, muttei mulla mihinkään oikeisiin terapioihin ole varaa.

Joskus tuntuu, että olen ihan varmasti ajanut jonkun päälle huomaamattani, tai sitten rekan tullessa vastaan tulee ajatus että käännän alle.

Tai kun otan veitsen käteen, käy mielessä ajatus, että jos huitaisenkin sillä jotain.

Aikanaan helpotti, kun tajusin että ne ovat vain pakkoajatuksia, jotka liittyvät ocd:heni.

Millaisia ne sun ajatukset on?

Siis voiko näille tehdä jotain? Noiden lisäksi mulla on usein tunne, että saatan tukehtua juomaan, tätä tapahtuu vain muiden ihmisten seurassa (tosin ei oman perheen). Lisäksi paperien reunat ahdistaa, kun pelkään paperiviiltoja... Ja ovien lukossaolo ja lieden levyjen tila pitää aina kotoa lähtiessa ja illalla tarkistaa, useasti.

Mä olen aina luullut, että tää olis ihan normaalia, että kaikilla olis tällaisia ajatuksia.

Vierailija
14/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin kymmen kunta eri ajatusta, jotka pyörivät päässä yötä päivää häiriten elämää. Minulla on ollut masennusta ja ahdistusta lapsesta asti ja olen todennut että näitä ajatuksia on ollut aina. Joka hetki on TYÖSKENNELTÄVÄ, jotta ei tarvitsisi ajatella näitä. Mitään insestiä tms ei tähän liity.

Ja hinnasta. Ei olisi minullakaan varaa, mutta satuin saamaan kelalta kuntoutuskorvauksen sekä pääsemään tutkimukseen joten lähes satasen terapiakertani (kerran viikossa) maksaa minulle nyt kympin ja koen saaneeni lottovoiton. Ja kenties elämäni takaisin.

ap

Vierailija
15/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko-oireinen häiriö.

Mä en oikein usko, että niihin mikään auttaa. Mulla on kokeiltu mielialalääkitystä, ja kai joku kognitiivinen terapia voi kuulemma auttaa.

Mutta noiden oireiden kait pitää viedä tunteja päivässä, ennen kuin ne luetaan vakaviksi.

Mulla on lähinnä bakteerikammo, joka on aika invalidisoiva, ja noi ovien lukitsemiset tällä hetkellä.

Levyjä mä en tällä hetkellä juuri tarkistele, mutta vuosia aiemmin sekin vei kohtuuttomasti aikaa.

Joskus menee paremmin, joskus huonommin.

Kaupassa käyminenkin on todella vaikeaa.

Vierailija
16/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko-oireinen häiriö.

Mä en oikein usko, että niihin mikään auttaa. Mulla on kokeiltu mielialalääkitystä, ja kai joku kognitiivinen terapia voi kuulemma auttaa.

Mutta noiden oireiden kait pitää viedä tunteja päivässä, ennen kuin ne luetaan vakaviksi.

Mulla on lähinnä bakteerikammo, joka on aika invalidisoiva, ja noi ovien lukitsemiset tällä hetkellä.

Levyjä mä en tällä hetkellä juuri tarkistele, mutta vuosia aiemmin sekin vei kohtuuttomasti aikaa.

tämä siis 6:lta 8:lle

Vierailija
17/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pakko-oireita. Mulla on pakkoajatuksia jotka vie ison osan päivää ja mun ja taaperon yhteistä aikaa.

ap

Vierailija
18/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko-oireinen häiriö.

Pakko-oireiselle häiriölle ("pakkoneuroosi") on ominaista pakkoajatukset (obsessiot) tai pakkotoiminnat (kompulsiot). Pakkoajatukset ovat toistuvia mieleen tunkeutuvia epämiellyttäviä tai ahdistavia ajatuksia tai mielikuvia, jotka eivät ole luonteeltaan vain liiallista arkielämän asioista huolehtimista.

Tavallisimmat pakkoajatukset ovat 1) kontaminaatiopelot eli pelot tautien tarttumisesta kätellessä tai esineitä kosketellessa, 2) pakonomainen epäily tai pelko mahdollisista vahingossa tehdyistä teoista (esimerkiksi pelko, että loukannut ihmistä ajaessaan autoa tai että jättänyt oven lukitsematta tai uunin sammuttamatta), 3) somaattiset pakkoajatukset eli itsepäiset pelot sairauksista, 4) pakonomainen symmetrian tarve eli tarve pitää esineet tarkassa järjestyksessä ja 5) seksuaaliset ja aggressiiviset pakkoajatukset, joille on ominaista vastustamattomalta tuntuva halu lyödä toista ihmistä tai huutaa ääneen kirkossa tai ajatuksiin itsepäisesti tunkeutuvat seksuaalisesti rivot mielikuvat

http://www.epressi.com/tiedote/media/pakko-oireiset-potilaat-terapiassa…

tossa ohjelmassa on seka pakko-oireisia tekoja ja -ajatuksia

Vierailija
19/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liity mihinkään edelisistä!

ap

Vierailija
20/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko-oireinen häiriö.

Pakko-oireiselle häiriölle ("pakkoneuroosi") on ominaista pakkoajatukset (obsessiot) tai pakkotoiminnat (kompulsiot). Pakkoajatukset ovat toistuvia mieleen tunkeutuvia epämiellyttäviä tai ahdistavia ajatuksia tai mielikuvia, jotka eivät ole luonteeltaan vain liiallista arkielämän asioista huolehtimista.

Tavallisimmat pakkoajatukset ovat 1) kontaminaatiopelot eli pelot tautien tarttumisesta kätellessä tai esineitä kosketellessa, 2) pakonomainen epäily tai pelko mahdollisista vahingossa tehdyistä teoista (esimerkiksi pelko, että loukannut ihmistä ajaessaan autoa tai että jättänyt oven lukitsematta tai uunin sammuttamatta), 3) somaattiset pakkoajatukset eli itsepäiset pelot sairauksista, 4) pakonomainen symmetrian tarve eli tarve pitää esineet tarkassa järjestyksessä ja 5) seksuaaliset ja aggressiiviset pakkoajatukset, joille on ominaista vastustamattomalta tuntuva halu lyödä toista ihmistä tai huutaa ääneen kirkossa tai ajatuksiin itsepäisesti tunkeutuvat seksuaalisesti rivot mielikuvat

<a href="http://www.epressi.com/tiedote/media/pakko-oireiset-potilaat-terapiassa…" alt="http://www.epressi.com/tiedote/media/pakko-oireiset-potilaat-terapiassa…">http://www.epressi.com/tiedote/media/pakko-oireiset-potilaat-terapiassa…;

tossa ohjelmassa on seka pakko-oireisia tekoja ja -ajatuksia

meinaatko ettei mulla siis ole pakkoajatuksia, jotka kuuluvat myös pakko-oireiseen häiriöön??

t.6