Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko viettäneet "erilaisen joulun"?

Vierailija
21.10.2011 |

Mitä teillä se on tarkoittanut? Olivatko kaikki tyytyväisiä vai haikailtiinko perinteiden perään?

Meillä seuraava joulu olisi se meille "erilainen": mökkijoulu ulkomailla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla ei haikailua, mutta toisella kerralla tuli itku, kun ajattelin altaalla, että nyt me otettais kinkku uunista :D :D En käsitä itseäni, matka oli kuitenkin aivan ihana ;) Eikä se haikeus nyt pelkästään siihen sikaan kytkeytynyt, vaan ylipäätään tunnelmaan :)

Vierailija
2/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerskakulutuksen, mässäilyn ja älytömien pakko-ostaa-laja-kaikille-ajatusten suhteen olemme erilaisia. Ei olisi rahaakaan muuhun kuin tähän tavalliseen arkeen ja arkiruokan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä joulusta tulee erilainen. Se on nyt mahdollista, kun anoppi sai paikan laitoksesta, ja kotoa muuttaneiden nuorten mielipidettä ei kysytä.

Jo parina jouluna on ollut sellaista, että kaikki perinteiset kuviot kyllä pitää meidän aikuisten toteuttaa, mutta nuorilla on mielestään ollut oikeus tulla nyppimään pullasta vain juuri ne rusinat, jotka kiinnostavat. Käytännössä lahjojen jako. Jopa ruokapöytään istumisesta on saanut vääntää ihan tosissaan, kun jossakin muualla olisi ollut juuri sillä minuutilla paljon kivampaa (lue: lahjojen jako poikaystävän perheessä). Olen kokenut, että järjestän upean näytöksen epäkiitolliselle katsomolle.

Olemme varanneet kahden hengen matkan kartanohotelliin ulkomaille.

Vierailija
4/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kaksi viime joulua oksennustaudissa. Eniten toivon että tänä jouluna olisin terve!

Nauti siis vaan joulusta, mielummin missä vaan ku siinä kauheassa taudissa.. :)

Vierailija
5/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat aivan huippujouluja molemmat. Vuokrattiin vanha, hieno talo upeasta paikasta Euroopassa. Mukana oli sisarukset perheineen sekä isovanhemmat.

Vierailija
6/20 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tyytyyi tilanteeseen, mutta toivoivat ettei se toistu.

Viime jouluna oltiin oman perheen (lapset 12v ja 15v) kesken vuokramökillä. Tästäkään ei oikein tykätty vanhempien keskuudessa.

En ymmärrä, miksi joulu aina on niin vaikea paikka vanhemmille/isovanhemmille. Kyllähän lapsia/lastenlapsia voi muulloinkin nähdä.

Vierailija
7/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jouluksi Keski-Eurooppaan viettämään mökkijoulua. Mökissä pitäisi kyllä olla kaikki mukavuudet ja hyvät kulkuyhteyset esim. joulukirkkoon.

Mutta anopin takia ei voi lähteä, kun mies haluaa sen luokse jouluna. Ehdotin, että otetaan anoppi mukaan, mutta se ei lähde. :(

Vierailija
8/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo aloittanut rahojen hakemisen pois pankista? Tilit tyhjiksi 11.11.11 mennessä. Vain sillä tavoin Suomen itsenäisyys saadaan takaisin. Pieni teko sinulle, suuri teko kansasi puolesta.

Vierailija
9/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hong Kongissa. Oli mun mielestä ihana - käveltiin varmaan miljoonan kiinalaisen kanssa kaupungilla, oli välkkyvaloa yms. Täytyy kyllä tunnustaa, että vietettiin perinteinen joulu ennen lähtöä:-)

Vierailija
10/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enen joulua. Joulu vietettiin Etelä-Afrikassa paikalliseen tapaan sukulaisetn luona.

Vierailija
11/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä jouluaatoksi köyhien joulujuhliin tarjoilemaan jouluruokia. Ei saatu lahjoja sinä vuonna, vaan lahjarahat menivät sinne köyhille.

Ihan kiva idea, mutta todella kirpaisi lapsena. En muista sitä lämmöllä. Oli ihan hirveä joulu. Ei mitään jouluhenkeä, ei lahjoja. Monet olivat likaisia ja haisivat, örisivät ja olivat pelottavia kadunmiehiä.

Vierailija
12/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että näkisi sukulaisia, olisi sukupäivälliset jne. Kiitos ei meille! Ja kun lapset lähtevät kotoa, tehkööt joulustaan omanlaisensa ilman minua.

Vierailija
13/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joulukirkko ei taida olla meistä kenellekään tärkeä.. Saatiin siis molemmat isovanhemmat mukaan, joten ei kukaan kotiinjääjä kerjää sääliä (tietysti jännittää, miten homma toimii isolla porukalla..).

Mietin lähinnä, miten voisi jo ennaltaehkäistä Suomijouluikävää ynnä muuta katumisia..?

ap

Vierailija
14/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaukomatkan sijaan. Tämä ei ole tosin vapaaehtoinen valinta vaan pakon sanelema asia.

Vierailija
15/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haaveilen että voisimme viettää joulun uudessa asuinmaassamme ihan nelistään. En vaan raaski tuottaa pettymystä isovanhemmille, odottavat meitä niin paljon jouluksi :P

Vierailija
16/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jees. vuotta myohemmin lentokoneessa matkalla hong kongista vauvan kanssa. kerran kanarian saarilla, kauhea paikka. muuten joko kotona tai sukulaisissa.

Vierailija
17/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kurja lapsuus ja joulut jäivät juhlimatta.Ei jäänyt perinteitä muistoksi tai siirrettäväksi lapsille. Ollaan joka joulu reissussa.Mies vähän kaipaa kinkun ja kuusen ääreen mutta lapset ei.

Vierailija
18/20 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin lähinnä, miten voisi jo ennaltaehkäistä Suomijouluikävää ynnä muuta katumisia..?

ap

Jos ei ole teidän juttu, niin ensi vuonna sitten taas perinteisesti. Yksi erilainen joulu kymmeninen samanlaisten joulujen joukossa tuskin kenekään elämää pilaa...

Vierailija
19/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En-

Vierailija
20/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin n. 10-vuotias, vietettiin yksi joulu ulkomailla. Ihan hyvä loma oli, mutta ei se ihan joululta tuntunut.

Opiskeluaikana olen myös viettänyt joulun ulkomailla, oli rauhallista olla yksikseen, ihan seesteistä. Ruoan löytäminen pieni haaste, kun kaikki paikat kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä