Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan Riikassa kiva joulutori?

Vierailija
19.10.2011 |

Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin tulla kertomaan josko se mun latvialainen kaveri osaisi kertoa jotain enemmän. No ei osannut. Samoja asioita jutteli kuin Terokin, mainitsi jopa tuon säätilankin! Ilmeisesti se on iso tekijä viihtyyvyyden kannalta, mutta toisaalta, eiköhän se varmaan ole muidenkin maiden joulutorien kanssa sama juttu?

Kaveri kehotti googlettamaan, sieltä kai ne asiat nykyään parhaiten selviää... :D

Omana kommenttina lisäisin, että mikäli et, ap, ole käynyt Riiassa, niin suosittelen lämpimästi, oli joulutori sitten millainen hyvänsä! Paljon kauniita vanhoja taloja ja kirkkoja, kaikki on kätevästi kävelymatkan etäisyydellä toisistaan.

Jos Riika on jo entuudestaan tuttu, niin sitten ehkä vinkkaisin Saksan suuntaan - siellä toi joulutorihomma on handussa!

Vierailija
2/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Riikka on kyseessä?

Vierailija
4/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Saivartelija

Vierailija
5/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiassa, kahdella iillä:)

Vierailija
6/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ainakin vuonna 2008, kun siellä olin. Tosin silloin maa oli tosi pahassa lamassa, eikä esimerkiksi jouluvaloja ollut juuri missään. Joulutori oli pieni. Muutenkin Riika on mielestäni aivan ylimainostettu kaupunki.

Vierailija
7/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä Doma Laukumsin ympärillä on se torialue, missä on myynnissä kaikkee käsitöitä, villapaitoja, meripihkakrääsää jne.

Lisäksi tietty siellä myydään glögiä, piparkakkuja, paahdettuja manteleita ja paikallista jouluun liittyvää ruokaa, kinkkua jne. Mustapäiden talon eteen siihen raatihuoneen torille pystytetään sit aina todella komea kuusi, kun pitävät itseään joulukuusen syntypaikkana.

Sit tietty on se zeppeliinihallien vieressä oleva tori, missä käy paikallisetkin.

Tero

Vierailija
8/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnelmaan vaikuttaa ihan oleellisesti millainen ilma siellä on, jos on pakkasta ja lunta, niin siellä on ihan erilaista kuin lumettomana/sadesäällä

Tero

Vierailija
9/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä häpeisin itseäni jos olisin tuollainen akateeminen pillkupoliisi nuttura kireällä kyttäämässä oikeinkirjoitusvirheitä

Vierailija
10/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen "pillkupoliisi"?

mä kyllä häpeisin itseäni jos olisin tuollainen akateeminen pillkupoliisi nuttura kireällä kyttäämässä oikeinkirjoitusvirheitä

Vierailija
11/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä voin huomenna kysyä mun latvialaiselta, Rigasta kotoisin olevalta ystävältä, oisko hällä mitään lisättävää :)

Vierailija
12/12 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.2

Riiassa, kahdella iillä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi