Voinko hakea raskaanaollessani yliopistoon
ja lykätä paikkaa vuodella?
Jos yo-kirjoitukset menivät nappiin niin haen keväällä yliopistoon, olen nyt rv5 joten voinko ihan suoraan vaan pitää välivuoden tai kaksi?
Kommentit (5)
ja kyllähän sun kannattaa läsnäolevaksi ilmottautua heti, pienen vauvan kanssa on helppoa suorittaa joitain tentittäviä kursseja esimerkiksi. Sitten vuoden-parin päästä lapsi hoitoon ja täysipäiväiset opinnot. Niin minä tein.
ja kyllähän sun kannattaa läsnäolevaksi ilmottautua heti, pienen vauvan kanssa on helppoa suorittaa joitain tentittäviä kursseja esimerkiksi. Sitten vuoden-parin päästä lapsi hoitoon ja täysipäiväiset opinnot. Niin minä tein.
Jes kuulostaa hyvältä!:)
Näin mä ymmärsin myös, mutta piti tarkistaa!:)
että kyllä saat mysös yhden vuoden lykätä aloittamista, ja sitten tietenkin tilanteen mukaan lapsi hoitoon ja kokopäiväistä tai kotihoidontuella pientä opiskelua. Toista vuotta et voi lykätä. Tsempit!
katsoa, miten vauva-arki lähtee sujumaan ja miettiä, onnistuuko esim. tenttiminen ekana opiskeluvuonna. Lykkääminen onnistuu tosiaan sen yhden lukuvuoden verran ongelmitta.
Ja vaikka yliopistojen valmistumisaikoja ym. on tiukennettu viime vuosina, löytyy niissä silti joustoa. Riippuu aineesta, mutta sellaisissa, missä voi suorittaa paljon opintoja kirjatenteillä, voi rykäistä sitten monta opintopistettä kerralla ja kiriä tahtia. Ja luentotenttejäkin voi suorittaa ilman luennoilla käyntiä jos saat luentomateriaalin joltakin. ;)
Jos voin niin tämähän on ihan täydellinen tilanne!