Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työhakemukseen laittaa näin suoraan?

Vierailija
16.10.2011 |

"Syy siihen, miksi haluan siirtyä nimenomaan - (yrityksen nimi) - palvelukseen, on se, että - (alan yleistä tilannekuvausta, mikä ei ole positiivista) - näen yrityksessänne alan vakavaraisimman ja turvallisimman toimijan. Haluan luoda ja turvata toimeentulolleni riittävät ja jatkuvat edellytykset, sillä olenhan perheeni ainoa tulonsaaja."

Nykyisessä työpaikassa on YT:t meneillään, ja haen kilpailijalle töihin, mutta enhän mä voi tuollaista suoraan sanoa? Tuosta sen voi lukea rivien välistä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutua juuri kyseiseen yritykseen. Melko itsestäänselväähän se on, että vakavaraiseen firmaan töihin halutaan, mutta rekrytoijan näkökulmasta työnhakijalla pitäisi olla muutakin (ensisijaista) motivaatiota työpaikan vaihtoon.

Vierailija
2/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan rekrytoi. Kyllä se, että minä palkkaan jonkun riippuu yksinomaan siitä, että kyseinen hakija on parempi kuin muut eli erittäin pätevä ja vielä hyvä tyyppi. Säälipisteillä ei töihin yleensä pääse.

Eli korosta nyt vaan sitä huippuosaamista, mikä sulla on. Kyllä sun nykyisen työpaikan kilpailjalla tiedetään, että teillä on yt:t. Moni kollegasikin hakee uusin töihin (samasta syystä). Ja se, että on yh, ei ole mikään meriitti. Entä kun lapset sairastuvat? Kuka hoitaa? En mainitsisi perheestä tuossa tilanteessa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutua juuri kyseiseen yritykseen. Melko itsestäänselväähän se on, että vakavaraiseen firmaan töihin halutaan, mutta rekrytoijan näkökulmasta työnhakijalla pitäisi olla muutakin (ensisijaista) motivaatiota työpaikan vaihtoon.

mutta haastiksessa ne viimeistään kysyy miksi haluan nimenomaan heille töihin, niin vastaisin siihen jo. ap

Vierailija
4/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä varmaan kiinnostaa ennen kaikkea se, mitä hyötyä sinun palkkaamisestasi olisi heille. Siis tuo jälkimmäinen lause pois.

Vierailija
5/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä: "Haluan luoda ja turvata toimeentulolleni riittävät ja jatkuvat edellytykset, sillä olenhan perheeni ainoa tulonsaaja"

Se ei auta palkkaamistasi pätkääkään. Muutoinkin kannattaisi mielestäni löytää joku toinen syy siihen, miksi haet juuri heille. Se, että on menossa oma lafka alta, on tietysti syy sinänsä pyrkiä muualle, mutta en nyt siitä silti työhakemuksessani huutelisi. Mieluummin vaikka joku kiinnostava työtehtävä tai näkökulma työhön, jota arvostaa siinä firmassa, johon hakee.

Vierailija
6/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan negatiiviselta kuulostaa tuo pelkkä elättäjän rooli - aivan kuin ainoa tärkeä asia uudessa työssä olisi tuo palkka.

Vierailija
7/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan rekrytoi. Kyllä se, että minä palkkaan jonkun riippuu yksinomaan siitä, että kyseinen hakija on parempi kuin muut eli erittäin pätevä ja vielä hyvä tyyppi. Säälipisteillä ei töihin yleensä pääse.

Eli korosta nyt vaan sitä huippuosaamista, mikä sulla on. Kyllä sun nykyisen työpaikan kilpailjalla tiedetään, että teillä on yt:t. Moni kollegasikin hakee uusin töihin (samasta syystä). Ja se, että on yh, ei ole mikään meriitti. Entä kun lapset sairastuvat? Kuka hoitaa? En mainitsisi perheestä tuossa tilanteessa mitään.

No ne kysyy kuitenkin miksi juuri heille, niin mitä siihen voi vastata jos ei tuota vakavaraisuutta? ap

Vierailija
8/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä ap:n esittämää kommenttia. Jätä siitä syystä pois. Mutta syyhän on validi ja ei kai ne rekryjä tekevät tyhmiä ole, jos tietävät oman paikkansa vakauden vs. hakijan työpaikka. Jos haet vaikka valtiolle vakivirkaan, niin turha siinä on satuilla kehitysmahdollisuuksista ja urasta vaan normaali työhönottaja tietää, että turvallisuutta siinä haetaan.

Mutta älä silti laita.

t: rekryjä tekevä esimies

Vierailija
9/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä varmaan kiinnostaa ennen kaikkea se, mitä hyötyä sinun palkkaamisestasi olisi heille. Siis tuo jälkimmäinen lause pois.

nykytyössä tehnyt, eli mitä osaisin heilläkin tehdä. Osaamisalueet on myös, samoin nykyisen ta:n koulutukset. Toi mun esimerkki oli vain 1 kappale koko a4:sen mittaisessa hakemuksessa ;) Ja kun ne kuitenkin kysyy miksi haen heille vaan en pysy omassa puljussa, mitä vastaan? ap

Vierailija
10/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset ylipäätään tekevät töitä. Mua ei kiinnostaisi pätkääkään, jos asunto olisi velaton ja tilillä olisi milli rahaa. Kyllä siellä töissä käy muutkin perheensä elättämiseksi, joten jätä tuollainen yleinen kirjotus pois.

Mikä motivoi työantajan rekrytoimaan: Ainoastaan se, että jollain hakijalla on juuri se kokemus työstä, joka haettavaan tehtävään tarvitaan.

Vierailija
11/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien vuoksi kun saatat olla tuon tuostakin poissa töistä.

Aika mahtipontista tekstiä. Ajattele lukijaksi ensin se hallintopäällikön sihteerin, se saa kahvit ja pullat syliinsä, kun lukee tuon hakemuksen ja pyrskähtää nauruun. Hakemuksesi menee piloille kahvinläikistä. Ole rennompi.

Miten olisi ennemmin, että korostat, että aika lähteä liikkeelle nykyisestä yrityksestä hankkimaan uusia näkökulmia ja haasteita. Olet ollut siellä jo x vuotta. Ja sitten sanot, että juuri teidän yritystänne minulle suositeltiin innovatiivisena, vakavaraisena (keksi lisää adjektiiveja), josta tällaiselle alan moniosaajalle varmasti löytyy käyttöä. Jatka, että osaan sitä ja tätä.

Oikeasti monet ihmiset vaihtavat töitä ihan vain vaihtelun vuoksi, ja jotta saa uusia ulottuvuuksia rutiinityöksi jo muodostuneisiin työkäytäntöihinsä. Uusi työ virkistää. Ei kukaan enää ole samassa paikassa 30 vuotta duunissa odottamassa kultakelloa palkinnoksi. Liikkuvuus työpaikasta toiseen itse asiassa kasvattaa ammattitaitoa alalla.

Vierailija
12/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kysyy kuitenkin miksi juuri heille, niin mitä siihen voi vastata jos ei tuota vakavaraisuutta? ap

Yritä vaikka miettiä, minkä vuoksi firma on vakavarainen, etsit vakavaraisuuteen johtaneita syitä ja listaat ne. Vaikka että firma on tunnettu huippuosaamisestaan tai mitä nyt löydätkään. Firman vuosikertomuksesta näitä voi löytyä.

Vierailija
13/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmiset ylipäätään tekevät töitä. Mua ei kiinnostaisi pätkääkään, jos asunto olisi velaton ja tilillä olisi milli rahaa. Kyllä siellä töissä käy muutkin perheensä elättämiseksi, joten jätä tuollainen yleinen kirjotus pois.

Mikä motivoi työantajan rekrytoimaan: Ainoastaan se, että jollain hakijalla on juuri se kokemus työstä, joka haettavaan tehtävään tarvitaan.

"olen ollut kilpailijallanne siinä ja siinä työssä 10 vuotta ja haen yrityksestänne vastaavaa paikkaa" ja sitten lueteltu kaikki se mitä osaan ja mitä heilläkin täytyy osata. MUTTA he haluavat tietää miksi olen tuollaisen ajan jälkeen lähdössä pois, niin eikö tuo selvennä eikä kuitenkaan hauku nykyistä työantajaa? ap

Vierailija
14/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien vuoksi kun saatat olla tuon tuostakin poissa töistä.

Aika mahtipontista tekstiä. Ajattele lukijaksi ensin se hallintopäällikön sihteerin, se saa kahvit ja pullat syliinsä, kun lukee tuon hakemuksen ja pyrskähtää nauruun. Hakemuksesi menee piloille kahvinläikistä. Ole rennompi.

Miten olisi ennemmin, että korostat, että aika lähteä liikkeelle nykyisestä yrityksestä hankkimaan uusia näkökulmia ja haasteita. Olet ollut siellä jo x vuotta. Ja sitten sanot, että juuri teidän yritystänne minulle suositeltiin innovatiivisena, vakavaraisena (keksi lisää adjektiiveja), josta tällaiselle alan moniosaajalle varmasti löytyy käyttöä. Jatka, että osaan sitä ja tätä.

Oikeasti monet ihmiset vaihtavat töitä ihan vain vaihtelun vuoksi, ja jotta saa uusia ulottuvuuksia rutiinityöksi jo muodostuneisiin työkäytäntöihinsä. Uusi työ virkistää. Ei kukaan enää ole samassa paikassa 30 vuotta duunissa odottamassa kultakelloa palkinnoksi. Liikkuvuus työpaikasta toiseen itse asiassa kasvattaa ammattitaitoa alalla.

Ja hei, kuten sanoin, olen ollut samalla ta:lla jo 10 vuotta, joten ei ihan hetkessä osaa mitään täydellisiä hakemuksia kirjoittaa. Vähän nyt ymmärrystä, kiitos! ap

Vierailija
15/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos olet ihan tavallinen toimistotyössä. Älä käytä sanaa "haaste", jos sulla on työkokemusta jo 8 vuotta tai enemmän, etkä ole edennyt esimies- tai senior-tasolle (yrityksestä riippuen).

Tai sitten ainakin mieti, miksi juuri nyt olet hakemassa "haasteita", mutta et ole aiemmin pystynyt vastaaman työantajan odotuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi