Olitko tietääksesi toivottu lapsi ja toivottua sukupuolta?
Kommentit (38)
en usko, että vanhemmillani olisi ollut mitään sukupuolitoivetta tosin.
Äitini ei olisi pitänyt tehdä yhtään lasta - mutta tietty me oltiin hyvä syy olla menemättä töihin.
odotettu, jo useamman vuoden. Mutta sukupuoleni oli väärä.:) Poikaa odottivat. En ole kuitenkaan ikinä kärsinyt tyttöydestäni lapsuuden kodissani, päinvastoin!
koska ehkäisyäkään ei ollut lupa käyttää.
...ja suvun kolmen pojan jälkeen ihasteltu prinsessa.
Minut kyllä kasvatettiin jalat maassa-tyyliin, mutta selväksi tehtiin, että toivottu "ihme" olin : )
Mutta ehkä olisivat ottaneet toiseksi lapseksi eri sukupuolta olevan kuin ensimmäinen oli.
olin kovasti odotettu ja "oikeaa" sukupuolta ja olen tiennyt sen koko elämäni.
Kun äitini sai tietää olevansa raskaana, hän aikoi tehdä ensin abortin. Ei sitten tehnytkään - isäni haastoi äitini oikeuteen koska ei halunnut tunnustautua isäksi. Sellainen oli minun alkuni.
Ikäeroa ainoaan veljeeni on hiukan vajaa 10v. Vanhempani kärsivät sekundaarisesta lapsettomuudesta, olivat jo luopuneet toivosta ja ajatelleet heidän perheensä olevan yksilapsinen. Sain alkuni äitini ollessa 41v.
Historia toistaa itseään: myös oma esikoiseni syntyi kuolleena.
isäni ei halunnut minua ja äiti olikin jo varannut ajan aborttiin, sinne ei kuitenkaan koskaan pystynyt menemään. Minun onneni :)
mitenkään se ei ole elämässäni näkynyt. Minulla ja äidillä ihan super läheiset välit ja isänkin lellikki olen aina ollut.
(mikä on tullut hyvin selväksi vuosien varrella)
ilmeisesti iloinen sellainen. Äidin opiskelut kyllä tyssäsivät minuun, mutta en ole koskaan saanut kuulla siitä. Vasta aikuisena tajusin (jostain sivulauseesta), että äitini opiskelupaikka oli mennyt vuokseni sivu suun.
mutta koska äiti oli edellisen oharin abortoinut niin minua ei enää raaskinut. Sukupuolella ei tainnu olla sitte mitään väliä.
mua ennen oli yksi keskenmeno. Ja uskoakseni toivottua sukupuoltakin, kun vanhemmillani jo oli jo toista sukupuolta.
ja äitini mukaan suunniteltu ja toivottu lapsi, mutta itse epäilen jälkimmäistä sillä synnyin vajaa kuukausi hänen 18-vuotispäivästään.
ja oikeaa sukupuoltakin. Nyt, kun itse olen saanut lapsia tuntuu, että olen varsinkin isäni "pettänyt", kun hän on jokaisen kohdalla odottanut lisää tyttöjä, ja vain yhden olen saanut aikaan. Kyllä hän silti tyttären pojistaankin on onnellinen, mutta aina on suoraan sanonut, että tyttöä toivoisi.