Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH:t: Jos lapsesi haluaisi muuttaa etän luo

Vierailija
14.10.2011 |

Ja etä haluaisi lapsen luokseen, suostuisitko mihinkään myönnytyksiin vai haluaisitko pitää lapsen itselläsi ehdointahdoin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä meillä tuota tilannetta ole eikä tule koskaan olemaan

Vierailija
2/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä on alkkis vaikka käykin töissä. Se ei myöskään välitä lapsen koulunkäynnistä yhtään ja jättäisi sen yksikseen kännäilyreissujensa ajaksi. Hirvittää välillä päästää lasta edes viikonlopuiksi sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos haluaisi muuttaa ei siinä mitään,isä asuu suht lähellä ja kyllähän se oisi isän vuoro välillä olla lähivanhempi kun mä oon ollu jo 12 vuotta:)

Itse saa valita,mutta eipä taida olla kotona olossa valittamista.

Vierailija
4/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasta kuunnellaan noin paljon! Alkoholistin luo ei tietenkään voi lasta päästää.

Tuli vain mieleen, kun kaverin lapsi haluaisi muuttaa isänsä, tämän puolison ja velipuolensa luo (lapsi 14) eikä äiti anna edes tavata enempää kuin kaksi viikonloppua kuussa. Katsotaan, tuleeko asiasta kiistaa. Isä haluaisi tyttären luokseen ja isä asuu lähempänä koulua kuin äiti.

ap

Vierailija
5/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vielä täytettyään 12- vuotta, mutta häntä kyllä kuunnellaan.

En tietenkään antaisi, tällä viikolla haluaa tätä ja seuravaalla taas jotain muuta.

Vierailija
6/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei mielestäni ole kykenevä lähivanhemmaksi.

Ei hän edes tunne lastaan. Ei heidän välilleen ole muodostunut mitään isä-lapsi suhdetta.

Tottakai tilanne olisi ihan eri jos isä olisi oikeasti mukana lapsen elämässä.

Vierailija
7/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteellä on iso merkitys asian kannalta.

Jos asia menee viranomaiskäsittelyyn, viranomaiset suosittavat 99 % lapsen mielipiteen mukaista päätöstä.

Lapsen kuuleminen viranomaiskäsittelyssä tapahtuu ilman vanhempien läsnäoloa.

Vierailija
8/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä asuu kaukana ja meidän elämä on täällä. Ruoho ei ole vihreämpää satojenkaan kilometrien päässä.

Vierailija
9/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä syystä että mulla ei olisi siihen varaa. Tai olisi jos asuisin yksiössä, mutta se taas ei olis lapsen kannalta kovin järkevää ettei sillä mun luona olis mitään yksityisyyttä.

Vierailija
10/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä syystä että mulla ei olisi siihen varaa. Tai olisi jos asuisin yksiössä, mutta se taas ei olis lapsen kannalta kovin järkevää ettei sillä mun luona olis mitään yksityisyyttä.

Onko elämäsi vain tukien varassa? Eikö lapsienkin olisi hyvä nähdä itsenäisesti pärjäävä äiti?

Vierailija
11/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa meille asumaan, aina kyselee koko viikonlopun, että eihän äiti tule vielä hakemaan, ja aina lähtiessä et koska tuun takas yms. Äitinsä ei vaan ota kuuleviin korviinsa, nykyään sentään antaa tulla meille vähän enemmän kuin joka toinen viikonloppu..

Vierailija
12/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat (ero)lapseni vielä niin pieniä, etteivät ole mitenkään kommentoineet järjestelmiä.

Mutta muiden järjestelyjä sivusta seuranneena vaihtaisin järjestelyitä (esi)teinin toiveesta vain pitkän harkinnan jälkeen. Sillä esim sukulaisperheen yläasteikäinen tytär on on vuoden aikana vaihtanut 5 kertaa "kotiaan". Isä ja äiti asuvat hyvin lähekkäin ja molemmat kovasti toivovat lapsia luokseen. Vanhempi poika suhtautuu asiaan vissiin ihan järkevästi, asuu isällään, mutta käy usein äidillään. Yläasteikäinen tytär taas pyörittää vanhempia tahtojensa täyttämiseksi. Ja vanemmathan suostuu mihin vaan kun tytär on hetken kiukutellut toisen luona.

Tuollainen oikkuihin mukaan lähteminen ei voi olla hyväksi kellekään osapuolelle. Ja 12-vuotiaan päätökset nyt voivat perustua vaikka siihen, että toisessa paikassa saa pelata tietsikalla paljon myöhempään.

Vierailija
13/13 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämäsi vain tukien varassa? Eikö lapsienkin olisi hyvä nähdä itsenäisesti pärjäävä äiti?

ja saan siitä jopa palkkaakin, mutta kun nettopalkka on lisistä riippuen maksimissaan 1200€/kk, niin ei siinä hirveesti elareita maksella. Näillä leveysasteilla kaksiosta saa pulittaa ~600€ ja jollain on töihinkin mentävä, niin ei se pari satalappusta pitkälle riitä. Myönnän olevani riippuvainen lapsilisästä ja elatustuesta. Yksiössä asuessa olisi vara "antaa" lapsi pois, isommassa ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi