Hei voisix joku neuvoo tässä lähäriasiassa mua?
Olen aloittanut lähäriopinnot tänä syksynä ja ihmettelen parii juttua. Lähärin työ on kuulemma pelkkää persuuksien pesua. Miksikähän meidän täytyy sitten käydä kolme vuotta koulua ja opetella kaikki mahdollinen? Sairaudet ja hoidot ja verikokeen otot ja semmoset. Ja sitten ku mä valmistun ja menen töihin toivottavasti johonkin vanhainkotiin. Niin miten se pylly tulee sinne pytylle, kun mun kuuluu se vain pestä? Kuka sen vanhuksen auttaa sängystä tai kuka häntä kääntelee siinä sängyllä? Ja kuka pukee ja syöttää ja mittaa verenpaineen ja ottaa verensokerit ja pistää insuliinin jos tarttee? Ja kuka sen vanhuksen huolia kuuntelee? Onko siellä sairaanhoitajia, jotka tekee ihan kaiken muun ja mun tosiaan ei tartte mitään muuta kuin pestä se pylly? Ja kuka pesee muuten sen vanhuksen? Jaksasko joku vastailla, kun opet koulussa katto vaan pitkään ku kysyin niiltä, että ei kai tartte opetella mitään lääkehoitoja ja aseptiikkaa, ku vaan sitä pyllypesua.
Kommentit (3)
Aika heikoilla kantimilla se sun tulevaisuuden toiveammatti on.
sen mitä lähärin ammatista kerrotaan. Mutta kun täällä sanotaan ettei se niin olekkaan. Että kaikissa työpaikoissa lähärille kuuluu vaan pyllyn pesua, niin six ihmettelen. ap
En ole itse hoitoalalla, mutta äitini on, ja nimenomaan vanhuspuolella. Hän on sh, ja hänen mukaansa heidän osastollaan kaikki tekevät suunnilleen samaa työtä, paitsi sh voi tietenkin päättää hoidosta eri tavalla kuin lh. Heidän osastollaan kaikki tekevät noita mainitsemiasi asioita.