Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako sossu lapsen harrastuksen?

Vierailija
13.10.2011 |

Lapseni on 10v ja jo monta vuotta on halunnut harrastaa jotain. Maksaako sossu esim. sählymailan ja kengät ja kausimaksun jos ollaan asiakkaina?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on niiden kirjoissa ja saa aika paljon sellaista mitä normi sossuasiakas ei saa. On kustantaneet harrastuksia, huonekaluja lapsille, vaaterahaa, nyt ottavat osaa vanhimman pojan ajokorttiin, jos se vaikka auttaisi saamaan töitä sille jne.

Riippuu ehkä myös siitä sossusta mitä haluaa myöntää, mutta kaverin sossu on antelias. Kai siinä on pohjalla se että halutaan tukea niitä lapsia lähinnä, en tiedä?

Vierailija
2/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on saanut lapsensa harrastukseen rahallista tukea seurakunnan diakoniatyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jotka myöntävät,niin on maksukatto,sekin vaihtelee kunnittain.

Mutta varmasti noihin sählykamoihin tukea saat,jos vain kuntasi harrastuksia tukee.

Kaverin lapsi pelaa lätkää ja sossu kustantaa lähes kaiken.

Vierailija
4/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärilahjaksi mailan ja sisäpelikengät. Kausimaksun saa tukena. Kauan sain jankuttaa, että edes kysyy, koska kyseessä lapselle tärkeä asia.

Auttaisin itse enemmän (kummilapsi), mutta kun meillä on itselläkin melko tiukkaa.

Vierailija
5/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kysy omalta toimeentulotuen sos.tt:lta. saatat saada maksusitoumuksen tai jonkun summan kuittia vastaan.

Tai kausimaksuun kompensaatiota, ja muut kamat perusosasta.

riippuu nimittäin kunnasta.

paikkakunnalla x sain koko lapsen harrastemaksun sossun kautta, ja tällä nykyisellä puolet lukukausimaksusta.

Ja miksi minä olen sossun asiakas? Paikkakunnalla x olin kotihoidontuella joten ei sillä rahalla makseta yhtään mitään.

Nyt olen töissä. Nettopalkkani, se käteenjäävä osuus on 1200e/kk. Vuokraan ja työmatkoihin menee yli 1000 e/kk, asumistuki noin 250 e, lapsilisä 303 e ja elarit , minimi kahdesta, eivät tätä tasoita.

marras- ja joulukuussa ajattelin pärjätä omillani, koska tässä kuussa sain vain 80 e toimeentulotukea + 80 e laskuja. Nyt ei ole tulossa laskuja, jotka huomioitasi.

Vierailija
6/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko varmasti ei maksa. Ellei sitten lastensuojelun puolelta tule sille perustelua.

Sinuna katsoisin käytettyjä kamoja jostain.