Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmasluokkalainen sai hepulin kun pitäisi laittaa

Vierailija
12.10.2011 |

ulkohousut päälle, koska alka aolla nollan paikkeilla. Onko muilla tällaista jo tässä iässä? Näyttää kuulemma urpolta jos joutuu sellaiset laittamaan ja kenelläkään mulla ei ole..plaah

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tunkee leggarit farkkujen alle. Katsotaan kauanko jaksaa.

Vierailija
2/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseaa katsella koulunpihalla, kun lapset värjöttelevät liian vähissä vaatteissa. Se vasta "noloa" onkin, kun sitten open hihassa roikkuu ja vinkuu, että joko päästää sisään.. Pidä siis pintasi vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteiseen ulkopukuun! Meillä kolmosluokkalainen laittaa pitkät kalsarit farkkujen alle. Poolopaita on pitkähihaisen paidan alla. Normaali syystakki. Pipo ja hanskat ollee jo kauan. Karvavuoriset goretex kengät, eikä ole palellut.

Oikeesti, kysykää niiltä lapsiltakin jotain mielipidettä ja shoppailkaa lasten kanssa vaatteita, niin ei tule eripuraa. Aikuinen viime kädessä katsoo että on säänmukainen pukeutuminen, mutta, voi sen tehdä lapsen kanssa yhdessäkin.

Vierailija
4/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos on noloa.

Pitkää kalsaria alle jne. Meinasitko Reimatecit ostaa lapsellesi vai :)

Vierailija
5/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittiin juuri, että vielä jonkun aikaa vetää pitkät kalsari alle ja kun alkaa olla kunnolla pakkasta, niin sitten siirrytään ulkohousuihin. Ja ne eivät ole mitkään taaperon ulkohousut, sentään ;)

Vierailija
6/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä saanut laittamaan, mutta vaikeaa on. Toiset luokkalaiset saavat trikoilla hillua ulkona. Farkut ja kalsarit ovet olleet joinain päivinä.

Vierailija
7/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörällä kouluun säällä kuin säällä. Ostin goretex housut, että voi vetää farkkujen päälle sadesäällä. Niin ei sitten niin millään.. Mut pitkät kalsarit sentään pyysi viikko sitten, kun kuulema aamusin paleltuu.

Käyttää 140 senttisiä vaatteita eli ei mitään vauvavermeitä voi enää ees ostaa.

Vierailija
8/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosella kelpas viel toppahousut, sen jälkeen ei.

ittensähän ne palelluttaa..

Vierailija
9/24 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "pitää pintansa" käy helposti niin, että ne ulkohousut vaan jää käyttämättä, siis pukee ne ehkä kotoa lähtiessä, mutta siihen se jää.

Me käytimme tuon ikäisellä vuorellisia housuja ja sitten pitkiä kalsareita alla talvella. Sitten ihan pihaleikeissä ulkohousut.

Käyttääkö miehesi ulkohousuja työmatkoillaan?

Vierailija
10/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin neutreja ja suht ohuitakin, toki klsaria voi tunkea pillifarkkuihin ken haluaa. Pitääkö mennä aina kaikkien hömpötysten mukana, aikustenkin.

Vierailija
11/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorillisia housuja + pitkiä kalsareita. Ei erikseen mitään ulkohousuja. Johan ne on vaikeet, kun pitää välitunnille lähtiessä pukea ja sisälle tullessa riisua.

Osta sille haalarit, on helpompi pukee!

Vierailija
12/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö miehesi ulkohousuja työmatkoillaan?

Samoin käytän minä, jos pyöräilen. Vai meinaatko, että aikuiset vetelee kesät talvet työmatkan pyöräillen/kävellen sisävaatteissa?

Vierailija
13/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojaa ollenkaan märkyydeltä (ja tuuleltakaan) kun taas ulkohousut suojaavat. Lapsethan pomppii koulunkin pihalla ties missä, keinutkin on aina märkiä ja istutaan jossain.

Ei mun mielestä sisävaatteilla voi olla koulussakaan ulkona kastumatta. Vaikka ei suorastaan sataisi, maa ja muut pinnat on kosteita.

Meillä ekaluokkalaiselle pakotan sisähousujen lisäksi ulkohousut em. syistä, mutta en pysty tietenkään vahtimaan käyttääkö välkillä, mutta vaatteiden kunnosta päätellen käyttää. Ja ainakin koulumatkat.

Vierailija
14/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa muuta kun gollegehousut jalkaan mutta pitkätkalsarit + tuulihousut jalassa on lähtenyt kouluun! Tullut pihalta vielä hakemaan lisää vaatetta kun kylmä on, pyörällä vielä kulkee! Se on sitä ikäänkuuluvaa vastaan sanomista kaikesta. Meillä käydään keskustelua parturiin menosta, vaatehankinnoista ym....

Vierailija
15/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

legginkseissä (miten ne kirjoitetaan :)?). Farkkuihin ei suostu. Nyt on menty sukkahousuilla/kalsareilla, paksuilla legginkseillä ja vettä pitävillä ulkohousuilla. Vielä jokin aika sitten ei suostunut pukemaan ulkohousuja, mutta kuljetti ne repussa. Sitten ope oli kysynyt onko ulkohousuja ja tyttö oli kaivanut ne repusta esiin. Sen jälkeen ei ole vastustellut niitä.

Vierailija
16/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kulkisi mieluiten t-paidassa ja ilman sukkia.

Siihen sitten vastaus on se, että eipä tarvii mennä ollenkaan ulos, eikä kavereitakaan tarvii tavata.

Eli tietenkin laittaa tarpeeksi vaatetta! Nyt on kylmä ja lokakuu!

Vierailija
17/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähdä miten käy tänä vuonna. Ekalla käytti reippaasti, ihmetteli kun kaverit joskus märissä farkuissa koulussa. Tällä viikolla siirtyi paksumpiin housuihin.

Vierailija
18/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:s luokkalainen on mitä,9v ja te kyselette mitä laittaa päälle?? buahhaahhaaa!!!

Kyllä meillä aikuinen katsoo ulos ja sanoo mitä laitetaan päälle, katsotaan sitten yläasteella niitä omia mielipiteitä.

Kerran nyt syksyllä 5:s luokkalainen on nurissu ku näytin sille lasketeluhousuja jotka olin ostanu, sanoi että vihaa noin paksuja housuja, mä sanoin, että vai niin, ootas ku on 20astetta pakkasta niin sä rakastat niitä ja eilen ku oli aamulla 2astetta pakkasta se jo kysy ihan ite et laittasko toppikset jalkaan :D

Mutta pikkulapsilta ei oikeesti kysellä mihin vaatteisiin pukeudutaan milläkin kelillä, sitä toki voi kysellä, että minkälaisista/näköisistä vaatteista lapsi itse tykkää ja sen mukaan sitten ostella.

Vierailija
19/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hullumpaa kuullut. Niilläkö pitäisi sitten istua tunnilla vai onko tarkoitus riisua kalsareille?

Olisitteko itse tuntikausia sisätyössä jossain ulkohousuissa?

En tajua, miksi lapsia pitää ylipukea.

Vierailija
20/24 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pikkulapsilta ei oikeesti kysellä mihin vaatteisiin pukeudutaan milläkin kelillä, sitä toki voi kysellä, että minkälaisista/näköisistä vaatteista lapsi itse tykkää ja sen mukaan sitten ostella.