Miesystävän exän puhelut vaivaavat, liioittelenko?
Miesystävän ex soittelee jatkuvasti, ja minun on sitä kauhean vaikea kestää. Keksii asiaa että kyse on lapsista (joista toinen on jo täysi-ikäinen toinen täyttää piakkoin) ja häiritsee meidän yhdessäoloa.
Mies on eronnut jo melkein 10 vuotta sitten, enkä ymmärrä miksi hän vielä sallii exän puhelut.
Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta mutta ei vielä asuta saman katon alla.
Puheluja tulee joskus 5 päivässä, joskus ei yhtään. Mies on sanonut exälleen että ei saa soittaa kuin aiheesta mutta sehän vain soittaa. Minua ärsyttää kun ex tällä tavalla häiritsee meidän yhteistä aikaa.
Onko hänellä tähän oikeus?
Kommentit (22)
Puhelut häiritsevät sinua, tunnet siis mustasukkaisuutta. Se lienee fakta. Se on sinun tunteesi ja totta. Mutta kate palloon: miehesi exän käytös ei tässä ole keskeistä, vaan miehesi. Hänen tehtävänsä on joko huomioida sinun ahdistuksei tai jättää se huomioimatta. Mikäli hän haluaa, hän voi tehdä lopun tästä häiriöstä vain siksi, että se ahdistaa sinua. Sen ratkaiseminen ja pohtiminen ei ole sinun asiasi. Mikäli hän ei katso mielenrauhaasi arvokkaaksi, sinun tehtäväsi on joko sopeutua tai tehdä muita johtopäätöksiä. Todellinen ongelmasi on siis miehesi ja sinun välinen, ei miehesi exän ja sinun perheesi välinen. Ymmärsitkö, mitä tarkoitan?
"viikonloput alkavat sillä, että ex laittaa viestiä" - entä sitten? Kaatuuko viikonloppusi siihen jos mies saa exältään viestin tai puhelinsoiton? Miten ihmeessä annat asialle noin suuren roolin? Miksi olet noin epävarma ja mustasukkainen turhasta?
Olen samaa mieltä kuin aiemmat, teinit kotiintulosta soittaminen ei ole turhaa tai liioiteltua, normaalia vanhemman huolestumista. Ja vaikka lapset ovat täysi-ikäisiä tai melkein täysi-ikäisiä, ovat he silti vanhemmilleen lapsia, joista ollaan huolissaan ja joista huolehditaan.
Näet nyt mörköjä siellä missä niitä ei ole. Tuolla ylireagoinnilla tuhoat kohta suhteesi - mies tuskin haluaa loppuikäänsä olla moisessa pelleilyssä mukana. Ja pelleilyllä tarkoitan, että uusi puoliso hermostuu kohtuuttomasti ex-puolison yhteydenotoista. Ja outoa olisi jos yhteydenottojen tärkeys arvotettaisiin sinun mukaasi (mikä tärkeää, mikä ei). Asetat miehesi hankalaan tilanteeseen ja heikennät omaa suhdettaso jatkuvasti - sitäkö haluat?
Ehkä sinun pitäisi aikuistua vielä ennen kuin alat pysyvään suhteeseen?